پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

کاهش حرارت بدن در دوران بارداری


زنان باردار در این دوران ممکن است دچار مشکلات زیادی شوند که رهایی از این مشکلات بسیار ضروری است . از آن جا که نمی توان هر درمانی را در این دوران به کار بست و از طرفی مادر باردار باید آرامش داشته باشد، درمان های خانگی که بی ضرراست بهترین راه حل است. در این دوران زنان دچار حالت تهوع ، یبوست، نفخ و دل پیچه می شوند و هم چنین دمای بدنشان به طور ناگهانی بالا می رود. این افزایش درجه حرارت بدن برای جنین در حال رشد، می تواند مضر باشد و ممکن است به سقط جنین منجر شود .بنابراین، بهتر است دمای بدن بین ۳۶٫۵ و۳۷٫۵ درجه سانتی گرادحفظ شود.
برای کاهش درجه حرارت بدن در سایت MSN، محققان روش های بی ضرری را توصیه می کنند.
علایم افزایش حرارت بدن در دوران حاملگی چیست؟
نخستین علامت تپش قلب است که یک نشانه مشترک است. احساس یک باره گرما وحرارت در ناحیه فوقانی بدن نیز نشانه دیگری است که زنان باردارنباید آن را نادیده بگیرند. تعرق بیش از حد و قرمزی در ناحیه گردن، صورت و ناحیه سینه نیزنشانه دیگری از افزایش حرارت بدن طی دوران حاملگی است.
علت افزایش حرارت بدن در دوران حاملگی چیست؟
یکی از دلایل احتمالی افزایش دمای بدن نوسانات هورمونی است. کاهش سطح استروژن باعث افزایش سطح استرس در دوران حاملگی می شود و به این ترتیب حرارت بدن افزایش می یابد . در برخی موارد رژیم غذایی که فرد اتخاذ می کند می تواند باعث افزایش حرارت بدن شود. برای جلوگیری از آسیب دیدن جنین، لازم است برنامه غذایی در طول ۹ ماه کنترل شود.
برای کاهش دمای بدن چه باید مصرف کرد؟
برای کنترل حرارت بدن در زمان بارداری،لازم است زن باردار ناشتا یک لیوان آب رازیانه مصرف کند. این درمان خانگی حالت تهوع را نیز کاهش می دهد. قبل از مصرف بهتر است با پزشک خود مشورت کنید .
سبزیجات
مصرف سبزیجات در دوران حاملگی باعث حفظ سلامت مادر و بچه می شود. سبزیجات پروتئین موردنیاز جنین را تامین می کند و باعث رشد و تکامل جسمی بهتر وی می شود.
میوه ها:
هندوانه بهترین ماده غذایی برای کاهش حرارت بدن در طول بارداری است. از سوی دیگر، قند طبیعی موجود در آن انرژی لازم را در طول این ۹ ماه تامین می کند.
آب:
این نوشیدنی یکی از بهترین مایعات برای تمامی افراداست . آب کمک می کند حرارت بدن به طور چشمگیری و بدون هیچ گونه اثر جانبی کاهش پیدا کند. از سوی دیگر، مصرف آب مانع یبوست در زنان باردار می شود.
نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار شما قرار می‌دهد.


همچنین مشاهده کنید