دوشنبه, ۴ مهر, ۱۴۰۱ / 26 September, 2022
مجله ویستا

كنترل سكته با میوه‌ها و سبزیجات


كنترل سكته با میوه‌ها و سبزیجات

مطالعات نشان می‌دهد مصرف روزانه ۵ وعده میوه و سبزیجات، خطر ابتلا به سكته را كاهش می‌دهد. در افرادی كه در روز ۳ تا ۵ وعده از میوه و سبزی استفاده می‌كنند، خطر ابتلا به سكته ۱۱ درصد …

مطالعات نشان می‌دهد مصرف روزانه ۵ وعده میوه و سبزیجات، خطر ابتلا به سكته را كاهش می‌دهد. در افرادی كه در روز ۳ تا ۵ وعده از میوه و سبزی استفاده می‌كنند، خطر ابتلا به سكته ۱۱ درصد نسبت به دیگران كمتر است و چنانچه بیش از ۵ وعده میوه و سبزی مصرف كنند، این احتمال می‌تواند تا ۲۶ درصد هم كاهش یابد. سالانه ۱۵۰ هزار نفر در انگلیس دچار سكته می‌شوند و ۶۷ هزار نفر بر اثر آن جان خود را از دست می‌دهند. پزشكان معتقدند، مصرف میوه و سبزی علاوه بر كاهش خطر بروز سكته، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و انواع سرطان‌ها را نیز كاهش می‌دهد.

میوه و سبزیجات، منابع غنی از مواد غذایی مثل ویتامین ث، پتاسیم و پروتئین‌های گیاهی هستند. میزان چربی و كالری موجود در آنها بسیار كم است وعلاوه بر آن دارای آنتی اكسیدان‌های مؤثر و مفید نیز هستند.

كارشناسان براین باورند كه پتاسیم موجود در آنها مهمترین عامل جلوگیری از سكته است. چنانچه تعداد وعده‌های مصرف سبزیجات و میوه را از ۳ وعده به ۵ وعده افزایش دهید، پتاسیم مصرفی شما تا پنجاه درصد افزایش می‌یابد. برای هر وعده، مصرف ۶۶ گرم سبزیجات و ۸۰ گرم میوه توصیه می‌شود.



همچنین مشاهده کنید





سایت ورزش سهسایت اعتماد آنلاینروزنامه شرقسایت جمارانسایت آفتاب نیوزسایت خبرآنلاینسایت اکوایرانروزنامه تعادلروزنامه آفتاب یزدروزنامه آرمان ملی