دوشنبه, ۱۷ مرداد, ۱۴۰۱ / 8 August, 2022
مجله ویستا

۵ راهکار لاغری به سبک زندگی


۵ راهکار لاغری به سبک زندگی

ما در اقیانوسی از رژیمهای هوسی ، برنامه های کاهش وزن و کلاهبرداریهای علنی که قول کاهش وزن سریع و آسان را می دهد زندگی می کنیم .
اگر چه ستونهای بنایی که برنامه موثر کاهش وزن بر مبنای …

ما در اقیانوسی از رژیمهای هوسی ، برنامه های کاهش وزن و کلاهبرداریهای علنی که قول کاهش وزن سریع و آسان را می دهد زندگی می کنیم .

اگر چه ستونهای بنایی که برنامه موثر کاهش وزن بر مبنای آن استوار می گردد شامل یک وعده غذایی سالم با کنترل کالری دریافتی و تمرینان ورزشی خوب طراحی شده می باشد . برای اینکه برنامه کاهش وزن با موفقیت همراه گردد شخص خواهان کاهش وزن می بایست در سبک زندگی خود تغییرات دائمی ایجاد کرده و عادتهای سالم را جایگزین عادتهای قبلی نماید .

تعهد صادقانه

کاهش وزن دائمی مستلزم صرف وقت و تلاش صادقانه و واقعی می باشد . شما می بایست به خودتان قول دهید که امکان دارد برای همیشه به آن وفادار باشید. در برابر بعضی از تغییرات شدید از خود مقاومت نشان دهید . کاهش وزن نیازمند تمرکز عمیق شما می باشد . سعی کنید به دیگر مسائل استرس زای زندگیتان مثل مشکلات مالی و درگیرهای شخصی و غیره توجه ننمایید .

قابل درک است که چنین مسائلی را نمی توان بطور کامل حذف نمود اما توجه به آنها میزان تمرکزتان بر روی برنامه کاهش وزن را بهبود نمی بخشد . به یکباره شما آماده اجرای برنامه کاهش وزن خود هستید فقط آن را شروع کنید . به خاطر دلایل بوالهوسانه و تفننی آن را به تعویق نیاندازید .

یافتن انگیزه درونی

به یاد داشته باشید که هیچ کس دیگر شما را وادار نخواهد کرد که از شر این اضافه وزن خلاص گردید . شما نیاز به یک انگیزه درونی دارید . از چیزهایی که فکر می کنید به شما انگیزه می دهد و کمکتان می کند تا متمرکز بمانید لیستی تهیه کنید . در لحظه هایی که وسوسه می شوید می بایست بتوانید بر روی این فاکتورهای انگیزشی تکیه کنید . بعضی از این فاکتورهای انگیزشی عبارتند از :

۱) گذشته شما : به خاطر آورید که چند سال گذشته چقدر سالم بودید .

۲) نامزدتان را به خاطر بیاورید.

۳) سالم نبودن شما که نتیجه اضافه وزن است .

همان طور که انگیزه درونی خیلی مهم است حمایت خانواده و دوستان هم مهم می باشد . بدون هیچ عذاب وجدان و خجالتی این گونه افراد را دست چین کنید .

تنظیم اهداف واقع بینانه

این موضوع کاملاً بدیهی است . نه؟ اما هنوز هم اکثریت مردم هنگامی که به کاهش وزن می رسند برای تعیین اهداف واقع بینانه با خود درگیرند .

برای یک دوره طولانی بهتر است هدفتان کاهش ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم وزن در هفته باشد . برای تحقق این هدف می بایست روزانه ۱۰۰۰ -۵۰۰ کالری ببیشتر از کالری دریافتی خود بسوزانید و این کار هم مستلزم صرف وعده های غذایی کم کالری و انجام تمرینات ورزشی است . با تنظیم اهداف خیلی سخت خودتان را گول نزنیذ زیرا که قادر به تحقق آن اهداف نیستید و ناامیدی واقعاً بد است . اهداف شما می بایست خاص ، قابل اندازه گیری ، دست یافتنی ، ارزشمند و مهم و از نظر زمانی محدود باشد.

به عنوان مثال یک هدف قاطع این است که در طی ۳ ماه آینده هفته ای ۵ روز روزانه نیم ساعت پیاده روی کنید و نتیجه را ثبت کنید .

مصرف غذاهای سالم تر

در کل پروسه کاهش وزن کاهش کالری دریافتی به عنوان یک اقدام کلیدی به حساب می آید . این کار الزاماً به معنای آن نیست که شما نسبت به طعمها بی توجه بوده و یا حتی نسبت به مقدمات تهیه غذا سرسری برخورد نمایید . یک راه موثر برای کاهش کالری دریافتی خوردن هر چه بیشتر غذاهای گیاهی ، سبزیجات ، میوه جات و دانه میوه ها می باشد .

از بین چندین ماده غذایی انتخاب کنید تا اینکه بی بهره از طعم و البته مواد مغذی نشوید . با خوردن صبحانه سالم گام اول در اجرای برنامه کاهش وزن را بردارید . در طول روز با صرف حداقل سه پرس از سبزیجات و میوه جات از خودتان پذیرایی کنید ، برای پخت و پز از روغنهای سالم و بهداشتی استفاده نمایید ، مصرف شکر را قطع کنید و از لبنیات کم چرب استفاده نموده و مصرف غذاهای غیر گیاهی را به حداقل برسانید .

فعال بمانید

همان طور که قبلاً هم گفته شد کلید اساسی کاهش وزن این است که بیشتر از کالری دریافتی کالری بسوزانید . ۳۵۰۰ کالری معادل ۰.۵ کیلوگرم چربی است و این بدان معناست که اگر می خواهید در یک دوره زمانی ۰.۵ کیلو گرم چربی از دست بدهید می بایست ۳۵۰۰ کالری بیشتر از کالری دریافتی خود بسوزانید . همراه نمودن مصرف وعده های غذایی کم کالری با انجام تمرینات ورزشی بهترین نتیجه را به بارخواهد آورد . اهمیت یک برنامه روتین تمرینات ورزشی را دست کم نگیرید .

در باشگاه زیر نظر مربی ورزش کنید . پیاده روی کنید و به جای آسانسور از پله استفاده کنید . تا جایی که می توانید در طول روز فعالیت بدنی داشته باشید . این کار نه تنها موجب کاهش وزن شده بلکه برای سلامتی هم مفید است .

این عادتها را می بایست جزء روش زندگی خود بکنید . امکان دارد در آغاز مشکلاتی پیش بیاید . از آنها نترسید . به خاطر داشته باشید که شما دارید سعی می کنید تغییرات عمده ای در زندگیتان ایجاد کنید . همه این تغییرات یکباره اتفاق نمی افتد . فقط این نوع سبک زندگی سالم را ادامه دهید و آن را ترک نکنید.



همچنین مشاهده کنید





خبرگزاری فارسروزنامه شرقسایت انتخابروزنامه آرمان ملیسایت تابناکسایت تجارت نیوزخبرگزاری تسنیمسایت مشرقوبگردیروزنامه توسعه ایرانی