سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
رقابت وارثان شوماخر برای قهرمانی
حتی اگر علاقه فراوانی به میشائیل شوماخر داشته باشید باید اقرار کنید که مسابقات فرمول یک بدون این اسطوره در سال ۲۰۰۷ بهتر و جذاب تر خواهد بود. هیچ غرض ورزی شخصی در مورد این مساله وجود ندارد. مدتی طولانی بود که همگان منتظر خداحافظی این راننده کهنه کار بودند و اکنون با رفتن وی روح جوان تری بر مسابقات فرمول یک حاکم خواهد شد.
بزرگترین سوال این است چه کسی خواهد توانست مانند شوماخر برای بیش از یک دهه بر این ورزش حکمرانی کند. سه نام بزرگی که می توانند جانشین شوماخر شوند عبارتند از فرناندو آلونسو که از تیم رنو به تیم مک لارن پیوسته، کیمی رایکونن که جانشین شوماخر در فراری شده و جان کارلو فیسیکلا که در تیم رنو باقی مانده است.
هر سه راننده توانایی های بالایی دارند که می توانند مسابقات فرمول یک امسال را هیجان انگیزتر از همیشه رقم بزنند. البته تغییراتی که در قوانین مسابقات ایجاد شده بر جذابیت و رقابت بیشتر بین شرکت کنندگان خواهد افزود. برای مثال در قوانین جدید شرکت کنندگان حق ندارند از موتورهایی پیشرفته تر از موتورهایی که در مسابقات ۲۰۰۶ از آن استفاده کرده اند بهره گیرند و با این کار معلوم خواهد شد چه کسانی واقعاً راننده هستند.
در مسابقات فرمول یک سال ۲۰۰۷ شاهد از سرگیری برخی از مسابقات حذف شده هم خواهیم بود به طور مثال مسابقات «اسپا» بلژیک دوباره به تقویم مسابقات بازگردانده شده و مسابقات «هاکن هایم» خسته کننده از تقویم حذف شده است. متاسفانه امسال مسابقات سوزوکا ژاپن حذف شده اما مسابقات «فوجی» با حضور نسل جدید جذابیت های بسیاری خواهد داشت. در سال ۲۰۰۷ باید منتظر اتفاقات بیشتری باشیم برای مثال آیا جنسن باتن و هوندا سرانجام خواهند توانست به ثبات برسند؟
آیا تیم ویلیامز که زمانی تیمی قدرتمند بود می تواند به روزهای اوجش بازگردد؟ و آیا ردبول و BMW خواهند توانست خودشان را به عنوان رقبای جدی برای فراری، رنو و مک لارن مطرح سازند؟ در اینجا به معرفی و بررسی عملکرد مدعیان اصلی قهرمانی در مسابقات فرمول یک سال ۲۰۰۷ خواهیم پرداخت.
● فرناندو آلونسو (۲۵ ساله)
▪ مقام سال گذشته: اول
▪ مقام احتمالی امسال: دوم
یک تیم جدید و یک ماشین جدید آیا می تواند برای قهرمان جهان در رقابت های امسال هم عنوان قهرمانی را به همراه داشته باشد؟ مک لارن مطمئن است ماشین جدیدش با سرعت فوق العاده اش کاملاً با استیل رانندگی آلونسو تطابق دارد. اما نباید فراموش کرد که آلونسو با محیطی کاملاً جدید روبه رو است و باید خودش را هم با شرایط جدید و هم با اتومبیل جدیدش منطبق سازد. اما اکنون شوماخر رفته و هیچ کس با توانایی های آلونسو وجود ندارد. ثبات و خونسردی وی در طول مسابقات مهمترین عامل موفقیت اش بوده است. پس از اختلاف های فراوان رایکونن و خوان پابلو مونتویا در چند سال اخیر، آمدن آلونسو با آن جدیت و تعهدش خبر بسیار خوبی برای تیم مک لارن است. اما با شرایط جدید نمی توان از آلونسو انتظار داشت همانند سال گذشته حرف اول را بزند.
● کیمی رایکونن (۲۷ ساله)
▪ مقام سال گذشته: پنجم
▪ مقام احتمالی امسال: اول
انتقال رایکونن از مک لارن به فراری یکی از انتقال های عجیب و غریب در چند سال اخیر بوده است. برخلاف شوماخر که بسیار متعهد و با انضباط بود رایکونن به هیچ وجه این طور نیست. فراری و رایکونن اگر بخواهند در کنار هم موفق باشند باید هر دو تغییراتی در رویه خود بدهند. رایکونن باید با جدیت بیشتری در جلسات تمرین تیم حاضر شود و وقت بیشتری را برای این مساله صرف کند و فراری هم باید به گونه یی خود را با رفتار غیرقابل پیش بینی راننده اش منطبق کند.
● جان کارلو فیسیکلا (۳۴ ساله)
▪ مقام سال گذشته: چهارم
▪ مقام احتمالی امسال: چهارم
تیم رنو با حضور فرناندو آلونسو قهرمانی را تجربه کرده است. تکرار قهرمانی با راننده یی که توانایی هایی در حد و اندازه های توانایی های آلونسو ندارد کاری غیرممکن خواهد بود. فیسیکلا که در چند سال اخیر در سایه آلونسو بوده و فصل های ناموفقی را پشت سر گذاشته با رفتن آلونسو اکنون باید به تنهایی بار تیم رنو را بر دوش بکشد. هیچ کس در توانایی های فیسیکلا و تجربه وی شک ندارد اما زمانی که بحث قهرمانی جهان پیش می آید شجاعت حرف اول را خواهد زد. وقتی پای آلونسو و رایکونن در میان باشد آنگاه هیچ کس شانسی برای قهرمانی فیسیکلا قائل نخواهد بود.
● جنسن باتن (۲۷ ساله)
▪ مقام سال گذشته: ششم
▪ مقام احتمالی امسال: سوم
آیا برای راننده یی که در ۱۱۸ مسابقه تنها یک بار قهرمان شده شانسی برای قهرمانی جهان قائل هستید؟ اما بسیاری از کارشناسان مسابقات فرمول یک از باتن در کنار آلونسو و رایکونن به عنوان سه تن از بهترین های دنیا در این رشته نام می برند. باتن پشت فرمان و در مسابقات بزرگ بسیار آرام و خونسرد است و سال ها تجربه از او راننده یی باثبات ساخته است و اگر اتومبیلی مناسب در اختیار داشته باشد قهرمانی هم در دسترس او خواهد بود.
اما آیا اینکه هوندا می تواند چنین اتومبیلی در اختیار او بگذارد و دستمزدی معادل ۸ میلیون پوند به وی بپردازد هنوز مشخص نیست، اگر هوندا این کار را نکند به خاطر نداشتن پول و بودجه نیست زیرا این شرکت ۳۰۰ میلیون پوند بودجه برای مسابقات امسال در نظر گرفته است. باتن با مصدومیتی که در تمرینات قبل از کریسمس با آن مواجه شد شروعی بد در آغاز رقابت ها داشت اما وی برای کسب موفقیت های بزرگ امسال مصمم است.
● برنامه مهمترین مسابقات فرمول یک ۲۰۰۷
▪ گرند پری ملبورن استرالیا، ۱۸ مارس
▪ گرند پری کوالالامپور مالزی، ۱۸ آوریل
▪ گرند پری سافیر بحرین، ۱۵ آوریل
▪ گرند پری کاتالونیا اسپانیا ،۱۳ مه
▪ گرند پری موناکو، ۲۷ مه
▪ گرند پری مونترال کانادا ،۱۰ ژوئن
▪ گرند پری ایندیانا پولیس امریکا، ۱۷ ژوئن
▪ گرند پری فوجی ژاپن، ۳۰ سپتامبر
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران پاکستان مجلس شورای اسلامی رئیسی سید ابراهیم رئیسی عملیات وعده صادق ایران و پاکستان حجاب دولت مجلس رئیس جمهور دولت سیزدهم
تهران سیل پلیس هواشناسی بارش باران وزارت بهداشت شهرداری تهران فضای مجازی قتل سلامت سازمان هواشناسی آتش سوزی
بانک مرکزی خودرو قیمت خودرو ایران خودرو قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو دلار سایپا بورس تورم مالیات
کتاب تلویزیون سریال رادیو سینمای ایران محمدرضا گلزار نمایشگاه کتاب فیلم سینما تئاتر فیلم سینمایی معماری
کنکور ۱۴۰۳ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان بنیاد ملی نخبگان
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه روسیه فلسطین جنگ غزه چین ترکیه اتحادیه اروپا اوکراین حماس طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال باشگاه پرسپولیس اوسمار ویرا باشگاه استقلال رئال مادرید بارسلونا بازی سپاهان فوتسال لیگ برتر
گوگل همراه اول ایلان ماسک اپل شیائومی مایکروسافت هوش مصنوعی تبلیغات فناوری تلگرام سامسونگ ناسا
افسردگی یبوست پیری صبحانه