سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

کرم های مرطوب کننده مناسب


کرم های مرطوب کننده مناسب

کرم های مرطوب کننده علاوه بر جلوگیری از خشکی پوست و درمان آن، از پوست های حساس محافظت می کند و ظاهر پوست را بهبود می بخشد و عیب های آن را می پوشاند. به گزارش «Mayoclinic» شما می توانید انواع …

کرم های مرطوب کننده علاوه بر جلوگیری از خشکی پوست و درمان آن، از پوست های حساس محافظت می کند و ظاهر پوست را بهبود می بخشد و عیب های آن را می پوشاند. به گزارش «Mayoclinic» شما می توانید انواع کرم های مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود را پیدا کنید. اما آیا مرطوب کننده معمولی می تواند همه ناراحتی های پوستی را برطرف کند؟ کرم های مرطوب کننده حاوی مواد شیمیایی، ویتامین، مواد معدنی، عصاره گیاهی و ضدآفتاب است. برخی کرم ها نیز به گفته تولیدکنندگان دارای موادی است که ادعا می شود انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد و ترک های پوست را از بین می برد، چین و چروک ها را صاف و منفذ های پوست را باز می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد.

کرم مرطوب کننده مناسب

مناسب بودن کرم مرطوب کننده به عوامل متعددی وابسته است از جمله سن، نوع پوست، بیماری های پوستی مانند آکنه اما به عنوان راهنمایی کلی به نکات زیر توجه کنید:

پوست معمولی؛ این نوع پوست نه خیلی خشک و نه خیلی چرب است و برای حفظ این تعادل طبیعی رطوبت از کرم حاوی آب که کم چرب و سبک است، استفاده کنید.

پوست خشک؛ برای برگرداندن رطوبت به پوست خشک، کرم حاوی روغن که پوست را مرطوب می کند، انتخاب کنید. برای پوست های خیلی خشک و ترک خورده، روغن های مخصوص بهتر از کرم جواب می دهد زیرا ماندگاری بیشتری دارد و از بخار شدن آب از بدن جلوگیری می کند.

پوست چرب؛ این گونه پوست مستعد به آکنه است. هرچند که محصولات بهداشتی، چربی پوست را از بین می برد و باعث خشکی پوست می شود. علاوه بر آن، مرطوب کننده سبک از پوست محافظت می کند. پس کرمی حاوی آب انتخاب کنید که منفذهای پوست را مسدود نمی کند.

پوست حساس؛ این نوع پوست به دانه، قرمزی و خارش مستعد است، بنابراین کرم های حاوی مواد آلرژی زا خریداری نکنید.

پوست افراد مسن؛ با بالا رفتن سن، به علت کم شدن فعالیت غدد چربی، پوست خشک تر می شود. برای نرم و مرطوب نگه داشتن پوست، کرم های حاوی وازلین با اسیدهای alph hydroxy خریداری کنید. این مواد علاوه بر حفظ رطوبت مانع از پوسته شدن نیز می شود.

استفاده مفید از کرم مرطوب کننده

- مرطوب کننده ای مناسب پوست که باعث نرمی آن می شود، خریداری کنید.

- توجه داشته باشید که قیمت ارتباطی با خوب و یا بد بودن کرم ندارد. گران بودن کرم، دلیلی بر بهتر بودن آن نیست.

- پس از حمام کردن از مرطوب کننده استفاده کنید. پوست را کمی خشک کنید و برای حفظ آب در سلول های سطحی پوست، بلافاصله پوست را مرطوب کنید.

- پس از حمام کردن، قبل از ورزش کردن در خارج از منزل در روزهای سرد و هر دفعه که دستان خود را می شویید دست و بدن خود را مرطوب کنید.

- از مصرف کرم های حاوی مواد مختلف روی صورت خودداری کنید مگر این که بیش از حد خشک باشد. اما برای دست و پا که خشک تر است استفاده از آن مانعی ندارد.

در صورت بهبود نیافتن پوست پس از رعایت نکات مذکور، به متخصص پوست مراجعه کنید.



همچنین مشاهده کنید