دوشنبه, ۴ مهر, ۱۴۰۱ / 26 September, 2022
مجله ویستا

تردمیل بهترین راه کم کردن وزن دوی سرعت در خانه


تردمیل بهترین راه کم کردن وزن دوی سرعت در خانه

سلامتی, تناسب اندام و کنترل وزن امری است که امروزه ذهن عموم مردم را به خود مشغول کرده است چرا که چاقی و اضافه وزن نه تنها از نظر ظاهر و زیبائی بلکه از بعد سلامتی نیز بسیار حائز اهمیت است

سلامتی، تناسب اندام و کنترل وزن امری است که امروزه ذهن عموم مردم را به خود مشغول کرده است. چرا که چاقی و اضافه وزن نه تنها از نظر ظاهر و زیبائی بلکه از بعد سلامتی نیز بسیار حائز اهمیت است. امروزه ثابت شده که زمینه ساز بسیاری از بیماری‌ها از جمله فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و.. اضافه وزن و چاقی است. از اینرو یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌های کنترل وزن به گفته کارشناسان. پیاده روی و دویدن است. اما به‌دلیل پاره‌ای از مشکلات و محدودیت‌های خاص این عمل برای همگان ممکن نیست لذا کارشناسان بهداشت و ورزش برای خانواده استفاده از تردمیل را به‌عنوان جایگزین دویدن و پیاده روی در بیرون خانه توصیه می‌کنند.

تردمیل یک وسیله ورزشی است، حاوی تسمه‌ای که با چرخش خود باعث به حرکت در آوردن صفحه تردمیل می‌شود و شما می‌توانید بر روی آن راه بروید یا بدوید. تردمیل می‌تواند با موتور یا بدون موتور باشد. در نوع بدون موتور آن، نیروی وزن و پاهای شما باعث به حرکت در آوردن صفحه تردیل می‌شود. این نوع تردمیل سبک و ارزان است و حجم زیادی را اشغال نمی‌کند. نوع موتوردار تردمیل، پیشرفته‌تر است و موتور آن باعث چرخش تسمه و حرکت صفحه آن می‌شود و شما می‌توانید سرعت آن را تنظیم کنید تا با سرعت دلخواه خود پیاده روی کنید یا بدوید. همچنین در این نوع تردمیل شما می‌توانید صفحه آن را شیب‌دار تنظیم کنید و مانند حالتی که در سر بالائی می‌دوید بر روی تردمیل بدوید. تردمیل‌های خانگی تا شیب ۵۱ درجه را می‌توانند ایجاد کنند. این نوع تردمیل گران‌تر است ولی امکانات بیشتری دارد. این تردمیل‌ها معمولاً یک مانیتور کامپیوتری دارند که با وسیله مخصوصی که به بدن شما متصل می‌شود، میزان ضربان قلب شما را نشان می‌دهد تا بتوانید مدل پیاده روی یا دویدن خود را تنظیم کنید. همین با این مانیتور کامپیوتری می‌توانید سرعت و مسافتی را که می‌خواهید پیاده روی کنید یا بدوید و شیب دستگاه را نیز تغییر دهید. اکثر این تردمیل‌ها برنامه‌های ورزشی از پیش تعیین شده‌ای نیز دارند که شما با توجه به هدف و میزان تناسب اندام خود می‌توانید آنها را انتخاب کنید تا ورزش با تردمیل برای شما تکراری نشود. در موقع خریدن تردمیل به جنس دستگاه و صفحه آن، قدرت موتور آن، حداقل و حداکثر سرعت آن، شیبی که می‌تواند ایجاد کند، وزنی که می‌تواند تحمل کند، حداکثر ساعاتی که می‌تواند بدون وقفه کار کند، میزان سر و صداهای موتور و امکانات جانبی آن توجه کنید.

● چه کسانی نمی‌توانند از تردمیل استفاده کنند

تنها گروهی که نمی‌توانند از تردمیل استفاده کنند افرادی هستند که دچار مشکلات استخوانی و مفاصل پا هستند. به‌دلیل فشاری که در هنگام دویدن یا پیاده روی به پاها وارد می‌شود افرادی که پایشان آسیب دیده است یا مفاصل آنها خشک است، ورم دارد یا درد می‌کند نباید بر روی تردمیل پیاده روی کنند. بنابر این، تردمیل برای تمامی افراد دیگر مناسب است. حتی افرادی که بیماری‌های قلبی دارند نیز می‌توانند از تردمیل استفاده کنند. البته قبل از شروع ورزش یا تردمیل، حتماً باید با پزشک‌تان در مورد حداکثر شدت دویدن و ضربان قلب مجاز مشورت کنند. تردمیل حتی می‌تواند برای بازتوانی افرادی که دچار سکته مغزی و در نتیجه، ضعف عضلات شده‌اند، مورد استفاده قرار گیرد.

● فواید تردمیل

اولین دلیلی که مردم، تردمیل را برای ورزش انتخاب می‌کنند، راحتی است. تردمیل به شما اجازه می‌دهد حتی در هوای برفی و بارانی، خیلی سرد یا خیلی گرم، در زمان طوفان و تاریکی هم بدوید. با تردمیل دیگر در ترافیک سنگین شهری وقتتان را برای رسیدن به باشگاه ورزشی هدف نمی‌دهید.

می‌توانید در هر زمانی از روز، چه صبح زود و چه آخر شب ورزش کنید. دلیل دیگری که به‌خصوص برای خانم‌ها اهمیت دارد، ایمنی است زیرا با حوادث غیر مترقبه خارج از خانه، مواجه نمی‌شوند. هنگامی که روی تردمیل ورزش می‌کنید، می‌توانید همزمان تلویزیون تماشا کنید، تلفنی با دوستانتان صحبت کنید و یا به موسیقی دلخواهتان گوش دهید. همچنین می‌توانید با یک چم مراقب کودکتان باشید و با چشم دیگر مراقب غذای روی اجاق گاز. می‌توانید همزمان منتظر باشید تا فایل مورد نظرتان از اینترنت دانلود شود، می‌توانید در مورد خود و مشکلاتتان فکر کنید و یا لیست خرید هفتگی‌تانرا تهیه کنید. دلیل دیگری که افراد تردمیل را انتخاب می‌کنند این است که بدون آماده‌سازی قبلی می‌توانند در هر زمان از روز که دوست داشتند با تردمیل پیاده روی کنند و یا بدوند. امروزه تردمیل‌های مدرن برنامه‌های پیاده روی و دویدن متنوعی را با استفاده از تغییر دادن شیب و سرعت دستگاه، ایجاد می‌کنند تا یک ورزش مؤثر انجام داده باشید و به تناسب اندام برسید. تردمیل‌های مدرن با استفاده از کنترل ضربان قلب شما، به‌صورت مداوم به شما اجازه می‌دهند تا ورزش خود را به یک ورزش علمی و مؤثر تبدیل کنید. یک عملکرد ویژه تردمیل‌ها این است که با توجه به میزان ضربان قلب شما، سرعت خود را کم و زیاد می‌کنند تا به سیستم قلب و عروق شما فشار زیادی وارد نشود. همچنین صفحه تردمیل از جنسی است که بر خلاف آسفالت و موزائیک از آسیب‌های وارده به پا جلوگیری می‌کند.

● تردمیل، بهترین راه کم کردن وزن

ورزش با تردمیل یک راه بسیار عالی برای کاستن از چربی‌ها و اضافه وزن است. مانند هر نوع ورزش دیگر، در ابتدا آهسته شروع به پیاده روی و دویدن کنید. اگر مبتدی هستید بهترین راه این است که ابتدا شروع به پیاده روی کنید و سپس به تدریج به سرعت تردمیل اضافه کنید تا زمان کوتاهی بدوید، سپس مجدداً راه بروید و دوباره به سرعت خود بیفزائید.

می‌توانید ۱۵ دقیقه صبح و ۲۰ دقیقه قبل از نهار ورزش کنید و ۱۰ دقیقه هم قبل از شام پیاده روی سریع داشته باشید. با شکستن زمان‌های ورزش به زمان‌های کوتاهتر، به‌همان میزانی که در یکدفعه و مدت بیشتری ورزش می‌کنید، کالری خواهید سوزاند و این کار مسلماً برای شما در خانه و با توجه به وقتی که دارید مناسبتر است. تردمیل‌ها برای ورزشکاران حرفه‌ای‌تر، برنامه‌هائی در سیستم کامپیوتری خود دارند. اگر هم خودتان خواستید بر شدت ورزش خود بیفزائید به‌راحتی می‌توانید با افزودن بر شیب یا سرعت دستگاه این کار را بکنید. بهترین برنامه ورزشی با تردمیل آن است که به‌صورت یک عادت روزانه مانند مسواک زدن، از آن استفاده کنید. در صورتی که این کار را هر روز و به‌طور منظم انجام دهید، سوخت و ساز بدن شما افزایش خواهد یافت و برای سوزاندن چربی‌های بیشتر مؤثرتر عمل خواهد کرد.



همچنین مشاهده کنید





سایت مشرقسایت زومیتسایت نامه نیوزخبرگزاری تسنیمخبرگزاری ایرناسایت انصاف نیوزسایت رویداد 24سایت مجله شبکهروزنامه آفتاب یزدسایت انتخاب