سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

Maserati GranTurismo MC Concept


Maserati GranTurismo MC Concept

کمپانی مازراتی سابقه ای طولانی در زمینه عرضه خودروهای لوکس و اسپورت مسابقه ای دارد و خودروهای آن همواره میراث گرانبهایی را برای این خودروساز ایتالیایی به جا گذاشته اند.مدتی …

کمپانی مازراتی سابقه ای طولانی در زمینه عرضه خودروهای لوکس و اسپورت مسابقه ای دارد و خودروهای آن همواره میراث گرانبهایی را برای این خودروساز ایتالیایی به جا گذاشته اند.مدتی قبل در نمایشگاه خودروی پاریس ،۲۰۰۸مازراتی نسل جدیدی از خودروهای کورسی خود را رونمایی کرد.این خودروی فوق العاده اسپرت و زیبا، مازراتی «گرن توریسمو ام سی کورسی» نام دارد.به احتمال فراوان کمپانی مازراتی از این خودرو در مسابقات لمانز سال آینده استفاده خواهد کرد و با توجه به تکنولوژیهای پیشرفته و قدرت فنی مهندسی بالا در خودروهای مسابقه ای مازراتی، موفقیت آن دور از انتظار نخواهد بود.از جمله رقیبان مطرح این خودرو می توان به «پورشه ۹۱۱ جی تی ۳» و «آئودی آر ۸ جی تی ۳» اشاره کرد. مازراتی «گرن توریسمو ام سی کورسی» بر پایه مدل «گرن توریسمو اس» شکل گرفته که به منظور شرکت در مسابقات اتومبیلرانی به شکل یک خودروی مسابقه ای تمام عیار در آمده است. مازراتی گرن توریسمو در سال ۲۰۰۵ توسط پنین فارینا طراحی و در سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد. طراحی بسیار زیبا و نوگرایانه باعث شد تا طرح فضایی گرن توریسمو پایه گذار طراحی نسل های آینده کمپانی مازراتی شود. بدنه خودرو علاوه بر زیبایی خیره کننده و تناسب فوق العاده آن بسیار اسپرت جلوه می دهد.

کیت بدنه اسپورت و زیبا، یک خودروی مسابقه ای تمام عیار را در ذهن هر بیننده ای تداعی می کند.کاپوت کشیده به همراه گلگیرهای پهن طرح خودرو را به یک شاهکار بدل ساخته است. همانطور که گفته شد «گرن توریسمو ام سی کورسی» برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی تجهیز شده از همین رو کیت عادی بدنه با نمونه ویژه ای تعویض شده است.در قسمت جلو، سپر عظیم الجسه آیرودینامیک به همراه اسپویلر کوچک از جنس فیبر کربن خود نمایی می کند. یک شیار بسیار بزرگ عرضی بر روی سپر جلو ایجاد شده که با کمک پیش رادیاتور سنتی مازراتی، نقش به سزایی در خنک سازی مجموعه فنی دارد.همچنین بر روی کاپوت نیز سه شکاف بادگیر به منظور رساندن هوای خنک به مجموعه ترمز ایجاد شده که طرح بسیار جذابی به جلو پنجره خودرو بخشیده است. در قسمت عقب سپر آیرودینامیک به همراه بامپرهایی از جنس فیبر کربن خودنمایی می کند. دو عدد لوله اگزوز دایره ای شکل نیز از وسط هواکش به بیرون راه یافته که حالتی تهاجمی به خودرو بخشیده است.

چراغ های چند ضلعی و اسپویلر کوچک نصب شده بر روی در صندوق عقب و نوشته مشکی رنگ مازراتی تکمیل کننده قسمت عقب این شاهکار هستند.

قسمت جانبی خودرو در نهایت زیبایی و هماهنگی به سر می برد. سه هواکش کوچک کرومی به همراه یک هواکش عرضی جدید بر روی گلگیر نصب شده اند که علاوه بر زیبایی جنبه کاربردی نیز دارند.این هواکش ها باعث خروج هوای گرم از مجموعه ترمز و خنک شدن آن می شود. آیینه های جانبی به همراه دستگیره های در به رنگ مشکی درآمده اند. در روی ستون آخر خودرو نیز آرم بیضی شکل مازراتی خودنمایی می کند. پنجره های کناری خودرو همانند اکثر خودروهای اسپورت مسابقه ای به صورت پلاستیک در آمده تا در مواقع تصادف خطر شکستگی و آسیب رساندن به راننده که در نمونه شیشه ای شایع است را به همراه نداشته باشد. پنجره های کناری به صورت ثابت هستند که تنها قسمتی کوچک از آن توسط دست به صورت کشویی باز می شود. رینگ های جانبی خودرو بسیار زیبا و متناسب با کاربرد مسابقه ای خودرو طراحی شده اند. رینگ های ۱۱ پره سبک وزن، حالت کورسی خودرو را بسیار بالا برده است. اندازه این رینگها در جلو«۱۲ اینچ در ۱۸ اینچ» و در عقب «۱۳ اینچ در ۱۸ اینچ» است. تایر نصب شده بر روی این رینگها ساخت شرکت پیرلی است که به صورت ویژه برای مسابقات اتومبیلرانی ساخته شده است.اندازه تایر های خودرو در جلو « ۱۸/۶۵۰/۲۸۵ » و در عقب « ۱۸/۶۹۰/۳۱۵ » است.ترمز های پر قدرت نصب پشت چرخ های خودرو بسیار قدرتمند و دارای ضریب اعتماد بسیار بالایی هستند.

تکنولوژی های پیشرفته در ساخت ترمز ها نیز رسوخ کرده از همین رو به منظور جلوگیری از خرابی دیسک در ترمزهای ناگهانی و تحمل فشار و گرمای بسیار بالا، جنس آن از فلز استیل انتخاب شد که با توجه به ترمز های پیاپی در مسابقات اتومبیلرانی، انتخاب بسیار مناسبی برای این خودرو است. دیسک ترمز ها در جلو «۳۸۰ میلیمتر» و در عقب «۳۱۳ میلیمتر» قطر دارند. این ترمز ها همچنین از سیستم ضد قفل و تنظیم و تقسیم نیروی ترمز نیز بهره می برد. متخصصان مازراتی در ساخت شاسی خودرو نیز از استیل ضد زنگ استفاده کرده اند که مقاومت بسیار بالای آن دلیل این انتخاب بوده است. کمک فنرهای نصب شده از نوع هیدرولیک هستند که قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند. قسمت داخلی خودرو به صورت کامل به صورت مسابقه ای درآمده است. استفاده از فیبر کربن در جای جای اتاق به چشم می خورد.

منبع: www.car۲.tk



همچنین مشاهده کنید