پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

برنامه محوری, مقدمه کارآمدی و پاسخگویی


برنامه محوری, مقدمه کارآمدی و پاسخگویی

بازخوانی و تحلیل برنامه های جبهه متحد اصولگرایان در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

پدیدار شناسی انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و توضیح رفتار رای دهندگان پیوند مستقیمی با انگیزه های مشارکت و انتخاب شهروندان برقرار می کند . صرف نظر از ایده عمومی همراهی دولت و مجلس برای خدمت رسانی، برنامه های اعلامی جبهه متحد اصولگرایان نقش بسزایی در نتیجه دور اول انتخابات و پیروزی ۷۰ درصدی آنها داشت . جبهه متحد اصولگرایان تنها جریانی بود که کاملا شفاف و مدون برنامه های خود را در معرض قضاوت و ارزشیابی عمومی قرار داد.

در جامعه ایران با توجه به رفتار غیر قابل پیش‌بینی رای دهندگان و عدم تعلق خاطر طیف عظیمی از افراد به حزب و یا گروه سیاسی خاص، برنامه‌ها می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در انتخابات مختلف داشته باشند. بدون شک کارآمدی در پرتو برنامه محوری محقق خواهد شد. برنامه‌ای که در اهم مسائل کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پاسخگو باشد. طرح این پرسش در این فرایند بسیار مهم است که تفاوت برنامه‌ها چه ارتباطی با نحوه پاسخگویی به مطالبات مردم برقرار می‌کند؟ در واقع این نگرش در بین مردم باید رشد کند که در تدوین برنامه‌ها توسط جریانات سیاسی مطالبات مردم و تالیف منافع عمومی مطمح نظر است.این رویکرد امکان یک ارزشیابی منصفانه از عملکرد سیاسی جریانات منتخب را به رای دهندگان می‌دهد و شهروندان ضمن تطبیق برنامه‌ها با دستاوردها به قضاوت خواهند نشست.

برنامه محوری در انتخابات به‌عنوان یکی از متداول‌ترین محمل‌های مشارکت سیاسی از ویژگی‌های اصلی عقلانی شدن رفتارهای انتخاباتی در بالا و پایین است. در واقع با گسترش آرای خاکستری و کسانی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند به کدام جریان و گروه سیاسی رای دهند، نقش برنامه‌ها در فرایند تصمیم‌گیری افراد بیشتری می‌شود.

اما مجال کنونی فرصت مغتنمی برای بازخوانی و تحلیل برنامه ها ومهمترین اولویتهای کشور از منظر جبهه متحد اصولگرایان است که با درک واقعیتهای فضای سیاسی کشور مترصد هستند در سال “نوآوری و شکوفایی” زمینه های پیشرفت همراه با عدالت را در کشور فراهم کنند. مهمترین مسائل کشور، رویکردها و اولویت‌های مجلس هشتم از نگاه جبهه متحد اصولگرایان در برنامه اعلامی بدین شرح است:

بسترسازی برای تحقق سند چشم‌انداز کشور با یک آهنگ پرشتاب در حال تکمیل زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی ،‌فرهنگی و ... است وتمام شاخص‌ها و آمارها حکایت از آ‌ینده‌ای روشن درافق چشم انداز بیست ساله دارد. پیشرفت‌های فوق‌العاده علمی درسال‌های اخیر بیانگر اهتمام ویژه دولت ومجلس اصولگرا به مقوله تولید علم وتقویت کرسی‌های نظریه‌پردازی بوده است . همراهی مجلس هفتم با دولت نهم در سیاست خارجی دوره درخشانی را در دیپلماسی جمهوری اسلامی رقم زد وضمن تشنج زدایی عملی در منطقه، دشمنان فرا منطقه‌ای ایران را به موضع انفعال کشاند. اما این آغاز راه است و مجلس هشتم می تواند با حضور عناصری پخته تر و به مراتب کارآمد تر مسیر تحقق چشم انداز بیست ساله و آبادانی ایران اسلامی را هموار کند و با گشودن گره های اقتصادی از زندگی مردم فرآیند خدمت رسانی ملموس را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است تسریع نماید. دربرنامه جبهه متحد آمده است: “در نگاه ما، تحقق سند چشم‌انداز، از مسیر اعتماد و حمایت همه‌جانبه از دانشمندان، فن‌آوران و کارآفرینان سختکوش، خودباور و میهن‌دوست میسر است و به این لحاظ، سند چشم‌انداز باید به گفتمان رایج و مسلط کشور تبدیل شود و بسترسازی نهادی - ‌اجرایی برای تحقق آن باید جهت‌دهنده همه سیاست‌گذاری‌ها در کشور باشد.”

کارآمدی خدمت‌رسانی واقعی به مردم است که با پیشرفت کشور توام باشد. در واقع تنها خدمت وپیشرفت توامان می تواند مطالبات عمومی را به حمایت‌های مردمی تبدیل نماید. این حمایتها در نهایت به مشارکت عمومی برای حل مشکلات کشور و همبستگی ملی در رسیدن به اهداف سند چشم انداز منجر خواهد شد . لذا چشم انداز در عین اینکه سند پیشرفت کشور است باید سند خدمت صادقانه به مردم نیز باشد .

● ادامه حمایت از حقوق ملی در مسائل بین‌المللی

در سالهای اخیر دانش هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از این انرژی غیرفسیلی به بخشی از محور و ریسمان اتحاد ملی در کشور تبدیل شده است.دیپلماسی هسته‌ای کشور حاصل تالیف و تجمیع برون‌دادهای نظری و عملی احزاب، گروهها و جریانات سیاسی کشور است که در دستگاه سیاست خارجی کشور تدوین و تنظیم می‌گردد. اصولا تفکر حاکم بر موضوع هسته‌ای کشور یک خرد جمعی است که با ابتناء و اتکا بر خواست و اراده ملی شکل گرفته است و هیچ جریان سیاسی چه در راس قدرت باشد و چه نباشد اجازه تخطی از این فراگرد دیپلماتیک که درون کشور شکل گرفته است را ندارد.

اما هنگامی که این موضوع از پشت درهای بسته دیپلماتیک خارج و به یک خواست عمومی تبدیل شد و شعار “انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست”‌ در جای جای ایران فریاد زده شد، به یک باره بسیاری از گمانه زنی‌ها و معادلات به هم ریخت. در حقیقت این تجربه نشان داد که مشارکت عمومی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی نه تنها یک برگ برنده است، بلکه می‌تواند مسیر یک موضوع را به طور کلی عوض کند.

اتحاد ملی حول حق مسلم ایران در دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای مایه یک تحرک عمومی در کشور شده و تمام شاخه‌های دانش و نظام آگاهی و خرد کشور را تحت تاثیر قرار داده است. در این روزها گوش ملت پی در پی پذیرای خبرهای خوشی درباره کامیابی‌ها و موفقیت‌های علمی و تکنولوژیکی جوانان ایرانی است.

مهم این است که اگر ملتی واقعا بخواهند به فناوری هسته‌ای دست پیدا کنند هیچ قدرت خارجی نمی‌تواند مانع آنها گردد. در واقع خارج از خواست دولت‌ها، تمایلات ملت‌ها در این زمینه تعیین کننده است.

جبهه متحد اصولگرایان برآن است که: “در حال حاضر، با پایمردی ملی و پافشاری منطقی بر حقوق ملتی در مساله هسته‌یی، پیروزی شیرینی نصیب کشور شده است. در ادامه این راه باید با تعامل مثبت و سازنده در عرصه‌ بین‌المللی و بر اساس عزت، حکمت و مصلحت، تهدیدات خارجی را دفع و یا تبدیل به فرصت کرده و جایگاه کشورمان را به عنوان بازیگری موثر در مناسبات جهانی و در جهت منافع ملی، تثبیت کنیم.”

پایمردی ملی و پافشاری منطقی بر حقوق ملی در مساله هسته‌ای هر ایرانی وطن پرستی را به جنب و جوش وا می دارد. از ابتدای انقلاب تا کنون دولت آمریکا با پی‌ریزی جنگ های روانی پی در پی در صدد بوده است با القای فضای بحران قدرت تصمیم‌گیری صحیح را از مسئولان ایرانی سلب کند.

این در حالی است که تهدیدهای آمریکا در داخل جامعه ایران ذیل رویکرد داهیانه بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) و رهبر معظم انقلاب به مفهوم امنیت ملی موجب اتحادملی هرچه بیشتر شده است . اما در شرایط فعلی باز تعریف مفهوم امنیت ملی در قالب رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری می تواند نقشه راه دقیقی را در سیاست خارجی کشور ترسیم کند که ضمن تامین عزت و استقلال این مرز و بوم ، تهدیدها را تبدیل به فرصت و آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی در دفاع از مظلومان جهان به خصوص ملت فلسطین را محقق نماید .

امروز تمام معادلات بین‌المللی حکایت از ارتقای کم نظیر جایگاه ملت ایران در عرصه‌های مختلف جهانی دارد. پس از انقلاب اسلامی در دولتهای مختلف بر مبنای احترام متقابل بین کشورها و بر پایه سه اصل عزت، حکمت و مصلحت دیپلماسی کشور نضج گرفته و توانسته در برهه‌های مختلفی مانند جنگ، سازندگی و اصلاحات دستاوردهای چشمگیری داشته باشد. اما در دوره کنونی به اذعان بسیاری از تحلیلگران و آگاهان سیاسی، ایران به جایگاه و منزلت در خور توجهی در ساحت بین‌المللی دست یافته که به مراتب رشد یافته‌تر از دوره‌های گذشته است.

به تعبیر مقام معظم رهبری “از لحاظ انعکاس بین‌المللی، کشور از یک عزت کم سابقه یا بی‌سابقه‌ای برخوردار است؛ ابهت نظام اسلامی، عظمت ملت ایران، رسایی و شفافیت اغراض و اهداف جمهوری اسلامی در دنیای اسلام، بیش از همیشه است و حتی در دنیای غیر مسلمان، امروز عزت و ابهت ما بسیار برجسته است و این را همه تصدیق می‌کنند و از نشانه‌ها و عکس‌العملهای خارجی‌اش هم این را می‌فهمیم.”

چند سال پیش در کشور وقتی صحبت مذاکره با آمریکا می‌شد همه دلسوزان نظام گفتگو از موضع ضعف را فراموش کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌دانستند. اما امروز این درک عمومی در کشور به‌وجود آمده است که آمریکا محتاج ایران است و جمهوری اسلامی از موضع قدرت درخواست رسمی آمریکا برای مذاکره را بررسی می‌کند. بخش قابل توجهی از این وضعیت مرهون پیگیری دیپلماسی داهیانه متکی بر منافع ملی در سال‌های اخیر است. اما باید به صراحت اذعان کرد که هنوز دیوار بی اعتمادی بین ایران و آمریکا بلند است .به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی برخی ما را به تحریک دشمنی آمریکا متهم می کنند اما خصومت این کشور با ملت ایران ،دشمنی با اصول ملت ایران است و از اول انقلاب وجود داشته است.ایشان در تبیین پیامدهای منفی ایجاد رابطه با امریکا خاطرنشان کردند: “اولا این رابطه خطر امریکا را کاهش نمی دهد چرا که امریکا در حالی به عراق حمله کرد که با آن کشور رابطه سیاسی داشت ثانیا ایجاد رابطه ،امکان نفوذ امریکاییها وزمینه رفت و آمد ماموران اطلاعاتی و جاسوسی آنها در ایران را فراهم می سازد به همین علت برخلاف ادعای برخی افراد پرگو،رابطه با امریکا در حال حاضربرای ملت ایران نفعی ندارد و مطمئنا آن روزی که رابطه با امریکا برای ملت مفید باشد بنده اولین کسی خواهم بود که آن را تایید می کنم.”

مذاکرات بغداد مجال مناسبی برای دولتمردان آمریکایی است تا مسیر اشتباهات ۲۹ساله خود را در قبال ایران تغییر دهند و حسن نیت خود را برای حل بحران امنیتی عراق و در کل مسائل خاورمیانه به جمهوری اسلامی به عنوان یکی از کنشگران اصلی و قدرتمند منطقه و همچنین سایر همسایگان عراق نشان دهند.

● دوری از التهابات سیاسی و تمرکز بر مشکلات و خواسته‌های مردم

امروز توقع عمومی در کشور تمرکز بر مشکلات مردم است . در ۸ سال حضور دوم خردادی ها در دو قوه مجریه و مقننه گویی کشور به یک کالج علوم سیاسی تبدیل شده بود. دولت خاتمی مدعی بود که در هر ۹ روز با یک بحران مواجه بوده است در حالی که اصلی ترین مراکزقدرت در تصاحب آنها بود. مردم امروز خواهان آرامش، کار و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی خود هستند. از نظر جبهه متحد اصولگرایان حفظ آرامش سیاسی، انسجام ملی و ایجاد فرهنگ همکاری در صحنه سیاسی داخلی با هدف توسعه سرمایه اجتماعی ضروری است و مجلس شورای اسلامی باید هم‌چنان با دوری از التهاب و غوغا و دعواهای سیاسی، توجه‌ها و همت‌ها را به سوی مشکلات واقعی و توقعات مردم جلب کند و پیگیر مطالبات عمومی از مسوولان اجرایی باشد.

● قانون‌گرایی و همکاری و همدلی برابر پیشرفت کشور

همگرایی و بسیج تمام نیروها برای پیشرفت کشور در آستانه دهه چهارم عمر پر برکت نظام اسلامی کاملا حیاتی است . پیشرفت کشور به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی یکی از شاخصهای دهه چهارم انقلاب اسلامی است. جریانات سیاسی علی رغم همراهی درونی باید به یک جمع باوری کلی برسند و بتوانند در یک ساختار کلان با سایر نیروها به منظور پیشرفت کشور جمع شوند.

به عقیده جبهه متحد اصولگریان قانون‌گرایی، تمکین یکسان و بدون تبعیض همه به قانون و حداکثر کردن ضمانت اجرایی قوانین و مقررات کشور باید رویکرد اصلی مجلس هشتم باشد. باید گسترش فضای آزاداندیشی و نقد خیرخواهانه، افزایش تحمل و فرهنگ همکاری و همدلی بین نیروهای سیاسی و تعامل مثبت میان قوا، را خط مشی راهبردی خود قرار دهد.

● کارآمدی و اثربخشی سیاست‌ها و قوانین

از نظر اصولگرایان ، کارآمدی و اثربخشی نهادها، سیاست‌ها و برنامه‌ها و قوانین کشور باید دغدغه دایمی نمایندگان مجلس هشتم باشد. به این لحاظ، اصلاح ساختارهای ناکارآمد، حذف مقررات زاید و نظارت بر اجرای دقیق و کامل قانون مدیریت خدمات کشوری برای اصلاح نظام اداری کشور باید از ابتدا در دستور کار مجلس هشتم قرار گیرد.

جبهه متحد اصولگرایان نقطه عزیمت استراتژی انتخاباتی خود را مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری اثبات کارآمدی نظام قرار داده اند . گفتمان اصولگرایی دراین چارچوب به طرح شعارهای طولی پرداخته و با ورود به فاز عملیاتی نسبت به اجرای کامل آنها اهتمام ورزیده است . مساعی اصولگرایان برای حل معضل بیکاری، تورم وخدمت رسانی صادقانه در پاسخ به مطالبات حجیم محرومین و دهک‌های پایینی جامعه نضج یافته است. چالش‌های ذهنی اقشار متوسط با رویکرد مجدانه اصولگرایان به مقوله امنیت اجتماعی ، پیشرفت و رفاه تا حد مطلوبی کاهش یافته است. اقناع نخبگان توسط اصولگرایان به واسطه عینیاتی که افاده از عقلانیت، اعتدال،شایسته‌سالاری وامنیت ملی دارد صورت می‌‌گیرد و در نهایت طبقات بالای اقتصادی با مشاهده روند سریع خصوصی‌سازی و تولید ثروت ملی به کارآمدی نظام اسلامی امیداور می‌شوند.

● مهار تورم

مجلس هشتم با تاکید بر رشد هماهنگ ساخت‌های مختلف نظام سیاسی متناسب با ظرفیت‌های بومی می تواند پاسخی مناسب ودر خور ملت ایران به پرسش کارآمدی دهد .حرکت‌های اخیر دولت نهم ومجلس هفتم به منظور اصلاحات جدی در ساختار اقتصادی کشور با حذف تدریجی آثار سوء نظام ربوی از ساختار پولی ومالی ،واگذاری‌های بی‌سابقه به بخش خصوصی در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ، ارائه سهام عدالت به‌عنوان گل سرسبد سیاست‌های اقتصادی اصولگرایان وکاهش فاصله طبقاتی ، تحول در نظام بودجه نویسی کشور و ... جملگی در راستای تسریع روند اصلاحات اقتصادی و نزدیک کردن آن به رشد ساختار سیاسی و فرهنگی کشور است. کارآمدی نظام اسلامی تنها با هماهنگی برونداد ساختارهای مختلف محقق می‌شود و نمایندگان مجلس هشتم می توانند به این حرکت شتاب بیشتری ببخشند .

به اعتقاد جبهه متحد اصولگرایان، در حال حاضر تورم؛ مهمترین مشکل عامه مردم، به ویژه طبقات کم درآمد کشور است. تورم شدید نه تنها مغایر عدالت و تشدیدکننده شکاف فقیر و غنی است، بلکه در تولید و سرمایه‌گذاری نیز اخلال ایجاد می‌کند. به این لحاظ، مهار تورم و کنترل عوامل موثر بر رشد قیمت‌ها باید اولویت اول مجلس هشتم باشد و نمایندگان مجلس هشتم باید با ابزارهای قانونی در اختیار خود، رشد بیش از حد نقدینگی را مهار و انضباط مالی را بر نهادهای پولی - مالی کشور برقرار سازند.

● رفع مستمر موانع تولید و گسترش اشتغال

بیکاری سرمنشا بسیاری از ناهنجاری هاست .شواهد نشان می‌دهد مشکل بیکاری هنوز گریبانگیر بسیاری از خانواده‌ها است و مساله بیکاری دانش‌آموخته‌ها، حل این معضل را پیچیده‌تر کرده است. از نظر جبهه متحد اصولگرایان، راه حل مشکل بیکاری در رفع مستمر موانع تولید و سرمایه‌گذاری است. به این لحاظ، اصلاح مستمر قوانین و مقررات مانع تولید و سرمایه‌گذاری از جمله حذف انحصارات اقتصادی و بسط رقابت، افزایش شفافیت و ضمانت اجرای قوانین و مقررات و گسترش امنیت اقتصادی باید هدف و دغدغه دایمی و اصلی مجلس هشتم باشد.

به همین منظور جبهه متحد در صدد است با آزادسازی فعالیت‌های اقتصادی و حذف انحصارات و تصدی‌های دولتی از طریق نظارت بر اجرای کامل و دقیق قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و تشویق و الزام دولت به تصویب آیین‌نامه‌ها و بسترسازی لازم برای اجرای آن تا حدودی در صدد رفع این معضل جدی برآید.

آزادسازی فعالیت‌های اقتصادی، انحصارزدایی و اجرای قانون اصل ۴۴

به اعتقاد جبهه متحد اصولگرایان، در حال حاضر نقش و تکالیف دولت در اقتصاد از حالت آرمانی و صحیح فاصله زیادی دارد. حضور سازمان‌ها و نهادها و شرکت‌های دولتی در بسیاری از تصدی‌ها و فعالیت‌ها، مانع حضور فعال و سالم بخش خصوصی و تعاونی شده و عملا کشور را از منافع رقابت، شکوفایی خلاقیت‌ها و بالقوه‌سازی ظرفیت‌های عظیم مردمی محروم کرده است. به این لحاظ، پیگیری و نظارت بر اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ با هدف آزادسازی فعالیت‌های اقتصادی و انحصارزدایی و نهایتا واگذاری تصدی‌های زاید دولتی به مردم، باید از اولویت‌های اصلی مجلس هشتم باشد.

● مبارزه ریشه‌ای با مفاسد اقتصادی

به عقیده جبهه متحد اصولگرایان، فساد مالی - اقتصادی سازمان‌یافته موجود، یکی از مهمترین معضلات و منشا بسیاری از مشکلات جامعه امروز ایران است. ساختار رانتی اقتصاد ایران، پرداختن به معلول‌ها و غفلت از ریشه‌های فساد و فقدان شجاعت و جسارت در برخورد با مفسدان بزرگ باعث ایجاد شبکه‌های سازمان یافته رانت‌خواری و فساد مالی و پیوند نامبارک قدرت و ثروت شده است. به این لحاظ، خشکاندن ریشه‌های فساد، ارتقاء سلامت نظام اداری - سیاسی کشور، بسترسازی و پیگیری قانونی برای برخورد موثر با مفسدان بزرگ، وظیفه کلیدی مجلس شورای اسلامی است و برای تحقق آن، حضور نمایندگانی پاک‌دست و شجاع که دغدغه و جرات قطع ریشه‌های فساد را داشته و اهل مماشات و رودربایستی با مفسدان نباشند، ضروری است.

● ارتقای سلامت اجتماعی

ناهنجاری‌های اجتماعی علی‌الخصوص در کشورهای جهان سوم محصول نوعی آنومی است؛ یعنی زمانی که مولفه‌های یک توسعه پایدار همراه هم پیش نمی‌روند . متاسفانه در کشور ما نیز بخشی نگری به توسعه باعث حجمی از تبهکاری‌ها در جامعه شده است . اما با التزام به لوازم یک توسعه فراگیر و بومی می‌توان مبارزه‌ای عملی را با اغلب ناهنجاری‌های اجتماعی آغاز کرد . باید از سر دلسوزی و دغدغه اصلاح جامعه مسیر اقدامات اجتماعی خود را از نتایج انتخاباتی وتبلیغاتی آن منفک نماییم و ارتقای سلامت اجتماعی و مبارزه با تبهکاری‌ها را صرفا به دیده یک شعار نگاه نکنیم و به آن اعتقاد داشته باشیم . مبارزه با سوداگران مرگ جزو کارکردهای ذاتی تمام دولت‌ها بوده و هست اما حساسیت بیش از پیش یک دولت و مجلس نسبت به برقراری امنیت اجتماعی نشان دهنده التزام عملی سازمان رسمی قدرت به وظایف خود در قبال مردم است .

از نظر جبهه متحد اصولگرایان، سلامت اجتماعی جامعه امروز ایران با حالت ایده‌آل فاصله زیادی دارد و انواع بزهکاری‌ها، اعتیاد، انحرافات اخلاقی و اجتماعی، خانواده‌ها و جوانان را تهدید می‌کند. به عقیده ما، راهکار ریشه‌ای حل این معضلات، ایجاد اشتغال و رشد فرهنگ کاری و گسترش معنویت در جامعه است و مجلس هشتم از این لحاظ وظیفه سنگینی به عهده دارد.

● اشتغال و ازدواج جوانان

به اعتقاد جبهه متحد اصولگرایان ، رفع موانع فرهنگی و مالی برای ازدواج جوانان با اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان و در کنار آن رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری برای رشد اشتغال و حل مشکل بیکاری جوانان، می‌تواند از معضلات اجتماعی - فرهنگی در بسیاری از خانواده‌ها و جامعه پیشگیری کند و مجلس هشتم باید با دوری از کشمکش‌های بی‌حاصل سیاسی، حل مشکل اشتغال و ازدواج جوانان را در اولویت توجه و دغدغه اول مسوولان کشور قرار دهد.

علاوه بر موارد ذکر شده، جبهه متحد اصولگرایان معتقد است حل مشکل مسکن، کارآمدسازی نظام درمانی کشور، شمول بیمه‌های درمانی، بیکاری و بازنشستگی برای همه اتباع و خانواده‌های ایرانی، مقابله با ناامنی‌ها، تبعیض‌ها، رانت‌خواری‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی و . . . خواسته به حق مردم نجیب ایران است و مجلس هشتم باید با دوری از جنجال‌های جناحی، همت همه مسوولان و نخبگان کشور را به حل این مشکلات متمرکز کند.

جبهه متحد اصولگرایان بر این باور است که مجلس هشتم می‌تواند با وجود نمایندگانی متخصص، پاکدست، مردمی، پرکار و شجاع؛ جامعه ایران را از دشواری‌ها و ناهنجاری‌های فعلی خارج کرده و به سمت آرمان‌های بلند کشور هدایت کند.



همچنین مشاهده کنید