پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

ولئو Valeo پیشگام در نوآوری


ولئو Valeo پیشگام در نوآوری

ولئو هم اکنون در ۲۸ کشور دنیا حضور دارد, ۱۳۰ سایت تولید, ۹ پایگاه توزیع و ۶۵ مرکز تحقیق و توسعه داشته, و ۷۲۱۰۰ کارمند از ۷۰ ملیت مختلف دارد میزان فروش آن تا دسامبر سال ۲۰۰۴ به ۴ ۹ میلیارد یورو رسید که از این مقدار ۲ ۶ درصد به تحقیق و توسعه اختصاص یافت

ولئو (Valeo) گروهی صنعتی مستقلی است که کاملاً روی طراحی، تولید و فروش قطعات و سیستم‌ها برای انواع خودرو متمرکز است، چه در هنگام تولید و چه بعد از فروش.

این کارخانه به مدیریت Thierry Morin در میان تامین‌کنندگان برتر قطعات خودرو در جهان بحساب آمده و قطعات اکثر خودروسازان جهان را تهیه می‌کند.

همه چیز از سال ۱۹۲۳ در سنت کویین فرانسه با تولید لنت ترمز و صفحه کلاچ آغاز شد. و هشت دهه بعد، ولئو به یکی از تامین‌کنندگان اصلی قطعات و سیستم‌‌های خودرو تبدیل شده بود. داستان این موفقیت چشم‌گیر صنعتی در چهار دوره خلاصه می‌شود: ۱. ۱۹۲۳-۱۹۵۰: آغاز به کار کارخانه، قرارگیری در بورس فرانسه در سال ۱۹۳۲ ؛

۲. ۱۹۵۰-۱۹۸۰: اضافه شدن فعالیتهای جدید: ایجاد نمایندگیهای جدید در ایتالیا و اسپانیا، تاسیس چندین کارخانه و ایفای نقشی کلیدی در مدرنیته کردن قطعات خودرو. با مالکیت کارخانه Sofica و سهامداری usines chausson، کارخانه سومین هسته تجاری را وارد کرد: سیستم حرارتی. بعد از مالکیت Sev-Marchal کارخانه فعالیتهای الکتریکی و سپس الکترونیکی خود را آغاز کرد. با تصاحب Ducellier و Cibie-paris-rhone فعالیتهای الکتیکی آن افزایش یافت؛

۳. ۱۹۸۰-۲۰۰۰: تمرکر بر جهانی شدن: در سال ۱۹۸۰ سهامداران برای یکپارچگی تیمها و برندهای مختلف تحت یک عنوان، نام Valeo را که در زبان لاتین به معنی " من خوبم" می‌باشد، انتخاب کردند. با مالکیت Neiman و توابع آن، ولئو وارد تجارت سیستم‌‌های امنیتی شده و فعالیتهای مربوط به برف‌پاک‌کن و نور را قدرت بخشید. در عین حال کارخانه فعالیتهای غیر استراتژیک خود را (لنت ترمز، بوق و سیستم احتراق) با هدف کسب رضایت مشتری با بهترین کیفیت واگذرا کرد. با مالکیت Labinal در سال ۲۰۰۰ ولئو وارد بازار سیستم کنترل کابلی شد؛

۴. سال ۲۰۰۱ تاکنون: ولئو استراتژی توسعه منابع مالی را در پیش گرفته و هر روز فناوریهای جدیدی به بازار عرضه می‌کند. به منظور سرعت بخشیدن به فراگیری این فناوریها، ولئو به شرکای تکنولوژیکی خود افزوده و فناوریهای جدید صنعت خودرو را از طریق آنها معرفی می‌کند.

ولئو هم‌اکنون در ۲۸ کشور دنیا حضور دارد، ۱۳۰ سایت تولید، ۹ پایگاه توزیع و ۶۵ مرکز تحقیق و توسعه داشته، و ۷۲۱۰۰ کارمند از ۷۰ ملیت مختلف دارد. میزان فروش آن تا دسامبر سال ۲۰۰۴ به ۴/۹ میلیارد یورو رسید که از این مقدار ۲/۶ درصد به تحقیق و توسعه اختصاص یافت.

استراتژی توسعه: این گروه تلاش می‌کند تا : ۱. با بهبود بازدهی و پایگاه صنعتی رقابتی خود هزینه‌ها را کاهش دهد، ۲. برای نزدیکتر شدن به مشتریان خود موقعیت خود را در بازار جهانی مستحکم‌تر کند، ۳. با سرمایه‌گذاری وسیع در R&D از موقعیت خود بعنوان رهبر تکنولوژیکی این صنعت دفاع کند، ۴. کیفیت را افزایش دهد.

هدف ولئو بودن جزء ۵ تامین‌کننده برتر جهان تا سال ۲۰۱۰ می‌باشد و بدین منظور: برای افزایش امنیت، راحتی و حفظ محیط زیست در سه زمینه کمک به راننده، بازدهی و افزایش راحتی ایده‌های جدیدی ارائه می‌کند. هدف افزایش همکاری بین شاخه‌‌های مختلف صنعتی و بهبود تحقیق و توسعه و بازار محصولات تازه و بدیع است؛ حضور بین‌المللی خود را خصوصاً در آسیا و آمریکای شمالی افزایش می‌دهد؛ حضور خود در بازار قطعات یدکی را قدرتمندتر نموده و نقش بسیار مهم فناوری در خودرو را به تعمیرکنندگان یادآور شود.

ولئو در شاخه‌‌های مختلفی فعال بوده (۱۲ شاخه صنعتی از قبیل سیستم نور، سوییچ، سیستم الکتریکی، موتور، برف‌پاک‌کن، خنک‌کنندگی موتور، کمپرسور، سیستم امنیتی، کنترل دمای اتاق خودرو، سیستم انتقال قدرت و یک شاخه مربوط به قطعات یدکی) و برای افزایش کیفیت و کاهش هزینه در هر زمینه دست به نوآوریهای گسترده‌ای نیز زده است.

● شاخه‌های فعال:

- سیستم‌‌های سوییچ و ردیابی: این شاخه وظیفه طراحی و ساخت ابزاری برای کنترل بهتر راننده و محیط پیرامون خودرو را برعهده دارد. محصولات آن عبارتند از: ۱.سیستم‌های حس کننده محیط اطراف خودرو از قبیل سیستم دستیار در پارک خودرو، حسگرهای باران، نور و تونل، سیستم اخطار در هنگام انحراف از مسیر، سیستم ردیابی نقاط کور؛ ۲.سوییچ‌ها از قبیل کنترلهای چندکاره و کنترلهای پایه فرمان؛ ۳.حسگرهای فشار و زاویه فرمان؛ ۴. حسگرهای سیستم قدرت (دما، موقعیت و سطح توان). تا پایان سال ۲۰۰۴ آمار مربوط به این بخش به شرح زیر اعلام شده است: ۸۸۲ میلیون یورو فروش، ۵۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، ۵۹۲۰ کارمند، ۸ کارخانه و ۴ مرکز R&D در ۸ کشور.

- سیستم الکتریکی: انرژی الکتریکی در خودرو یکی از فاکتورهای کلیدی در زمینه برطرف کردن نیاز موتورسازان، افزایش تحرک و کاهش آلودگی است. هدف این بخش بهینه‌سازی تامین و مدیریت الکتریسیته و اطمینان از روشن شدن سریع و بی‌صدای موتور است. محصولات آن شامل استارتر، دستگاه تولید برق متناوب (آلترناتور)، محصول ترکیبی استارتر- آلترناتور با نام STARs، سیستم کنترل انرژی الکتریکی، کندکننده الکتریکی برای اتوبوسها و کامیونها، استارتر و آلترناتور و کمپرسور بازسازی شده برای بازار لوازم یدکی می‌باشد. آمار مربوط به این بخش تا پایان سال ۲۰۰۴: ۱۰۱۲ میلیون یورو فروش، ۵۶ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، ۵۹۰۰ نفر کارمند، ۱۱ کارخانه و ۵ مرکز R&D در ۸ کشور، دومین تامین‌کننده برتر آلترناتور و سومین تامین‌کننده برتر استارتر در دنیا.

- موتور و محرک: در محصولات این شاخه الکترونیک باعث افزایش امنیت، آسایش و قابیلیت وصول و بهبود عملکرد راننده شده است. از محصولات این شاخه به موارد زیر می‌توان اشاره کرد: ۱. سیستم خنک‌‌کننده موتور؛ ۲. ABS، فرمان خودکار و موتورهای کنترل دیفرانسیلی؛ ۳. محرک قفل، موتورهای بالابر شیشه؛ ۴. موتورهای تنظیم صندلی و موتورهای تنظیم کمربند. برخی آمارهای این شاخه تا پایان سال ۲۰۰۴: ۲۷۹ میلیون یورو فروش، ۱۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، ۱۶۵۰ نفر کارمند، ۵ کارخانه و ۵ مرکز R&D در ۶ کشور.

- سیستم قطعات الکترونیک و رابط: این شاخه یکی از بازیگران جهانی این عرصه در بازار خودرو بوده و در زمینه معماری و مهندسی این سیستم‌ها و توسعه و تولید انبوه قطعات مربوط به آن تخصص دارند. با اضافه کردن الکترونیک به طراحیها می‌توان وظایف و ابزاری "هوشمند" ایجاد کرد. محصولات این بخش: کنترل‌کننده‌‌های بدنه، واحدهای الکترونیکی، جعبه‌‌های توزیع الکترونیکی، قطعات و سیستم‌‌های جدید کنترل انرژی الکتریکی. آمار و ارقام این شاخه: ۶۷۲ میلیون یورو فروش، ۱۶ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، ۱۲۵۲۰ نفر کارمند، ۱۸ کارخانه و ۵ مرکز R&D در ۸ کشور.


شما در حال مطالعه صفحه 1 از یک مقاله 4 صفحه ای هستید. لطفا صفحات دیگر این مقاله را نیز مطالعه فرمایید.


همچنین مشاهده کنید