شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

بایدها و نبایدها در تماس های تلفنی با مشتریان


بایدها و نبایدها در تماس های تلفنی با مشتریان

این جملات را بسیار شنیده ایم ”نمی دانیم در تماس های تلفنی تجاری چه باید گفت و چگونه باید مشتری را جذب کرد “ یا ”در این هفته نتوانسته ام هیچ مشتری جدیدی بیایم “ آیا تا کنون برای شما پیش آمده است که از ناکامی های متعدد خسته شوید و فروش ما از طریق مکالمات تلفنی متوقف شود هر یک از اشتباهات زیر می تواند جذابیت فروش را از تجارت شما گرفته و آن را متوقف کند

تحمیل اجناس و خدمات به مشتری

بیشتر ما از افرادی که همواره از خود تعریف می‌کنند و می‌خواهند خود را در نظر دیگران بلندمرتبه نشان دهند، خوشمان نمی‌آید. این وضعیت در تجارت نیز صادق است. آیا شما دائماً درباره‌ی محصولات و خدمات خود و مزایای آنها صحبت می‌کنید؟ این کار مشتریان را به عقب می‌راند؟ فقط درباره‌ی مواردی صحبت کنید که مورد توجه مشتریان است و پیشنهاداتی در مورد تقاضاهای آنها ارائه دهید. به این ترتیب آنها مشتری دائمی شما خواهند شد و به افزایش فروش و درآمد شما کمک خواهند کرد.

نداشتن تبلیغات کافی برای معرفی شما به مشتری

موفقیت در تجارت تلفنی هنگامی محقق می‌شود که یک تماس تلفنی با شما انجام گیرد، تا بتوانید نیاز مشتری را به سرعت دریافت کنید و راه‌حل‌های پیشنهادی خود را به او تفهیم کنید. اگر مشتریان متوجه شوند که شما چه کمک‌هائی می‌توانید به آنها بکنید حتماً دوباره با شما تماس خواهند گرفت و برای شما تبلیغ خواهند کرد.

جوابگوئی به درخواست‌ها به وسیله‌ی پست الکترونیک یا نامه

اگر جواب کتبی برای مشتریان ارسال کنید معمولاً موفق به فروش نخواهید شد. تلفن را بردارید و از پرسش آنها برای شروع مکالمه استفاده کنید. با طرح چند پرسش کلیدی دیگر می‌توانید از تمام نیازهای آنها مطلع شوید و راه‌حل‌های خود را به آنها بفروشید.

زود اعلام کردن مبلغ خدمات و کالاها

یکی از اولین پرسش‌هائی که مشتریان در تماس‌های خود مطرح می‌کنند، درباره‌ی قیمت کالا یا خدمات است. اگر به این پرسش به سرعت جواب دهید، احتمال این می‌رود که مکالمه پایان یابد و شما فروش را از دست بدهید. مبلغ به تنهائی بی‌معنی است. ابتدا سعی کنید دقیقاً بفهمید که آنها چه می‌خواهند و سپس بحث قیمت را در قالب راه‌حل‌ها و مزایائی که برای آنها قائل می‌شوید، مطرح کنید.

صرف وقت برای اشخاصی که از شما خرید نخواهند کرد

اگر شما سیستم تبلیغات مناسب و دقیقی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان داشته باشید، باز هم پیش خواهد آمد که افرادی با شما تماس بگیرند که توانائی خرید محصولات شما را نداشته باشند یا خدمات شما به‌کار آنها نیاید. این مکالمات وقت مفید شما را تلف خواهند کرد. شما باید در ۳ دقیقه‌ی اول مکالمه با کمک پرسش‌های خود و جواب‌های طرف مقابل، این موضوع را ارزیابی کنید که آیا این شخص قابلیت تبدیل شدن به مشتری را دارد یا خیر؟ در صورت منفی بودن، از او به خاطر تماس گرفتن با شما تشکر کنید و به سراغ تلفن‌های بعدی بروید.


شما در حال مطالعه صفحه 1 از یک مقاله 2 صفحه ای هستید. لطفا صفحات دیگر این مقاله را نیز مطالعه فرمایید.


همچنین مشاهده کنید