پنجشنبه, ۱۴ مهر, ۱۴۰۱ / 6 October, 2022
مجله ویستا

۷ راه رهایی از فرسودگی شغلی


۷ راه رهایی از فرسودگی شغلی

در این مقاله ۷ نکته مهم را درباره فرسودگی شغلی مطرح می‌کنیم که راه‌های پیشگیری از آن است .

در این مقاله ۷ نکته مهم را درباره فرسودگی شغلی مطرح می‌کنیم که راه‌های پیشگیری از آن است .

این هفته ۷ نکته مهم دیگر را درباره فرسودگی شغلی مطرح می‌کنیم که راه‌های پیشگیری از آن است اما قبل از بیان این نکته‌ها می‌خواهم به وجود یک باور غلط و بسیار مهم اشاره کنم که باعث شده همه ما، یعنی همه ما بزرگ‌ترهایی که پدر و مادر شده‌ایم یا هنوز پدر و مادر نشده‌ایم اما درگیر زندگی خود هستیم، به درجه‌های مختلف معنای زندگی‌مان عوض شود و کم‌کم به سمت و سویی برود که شاید فقط نام زندگی را یدک بکشد.

آن باور این است که حس می‌کنیم چون بزرگ شده‌ایم، باید کودک درونمان را بکشیم و تا می‌توانیم از فضای شاد، پرهیجان و دوست‌داشتنی کودکی فاصله بگیریم چون دور از شأن آدم بزرگ‌هاست. این فکرها و رفتارها، این برابر دانستن بزرگسالی با غمناک‌ بودن، خشک و جدی رفتار کردن و دائم در فضای حزن ماندن قطعا برای همه ما مضر است و عاقبت به سلامت روانمان لطمه می‌زند.

۱ - روزتان را با مناسک آرامش‌بخش شروع کنید

حتی اگر شده چند دقیقه مراقبه، ورزش یا یوگا برای کاهش تنش انجام دهید. به صبح، به روز دیگری که خدا به شما هدیه داده تا زندگی دوباره را تجربه کنید، سلام و با تشکر از خدا روز خوبی را آغاز کنید. کسانی که مدیریت زمان بلد نیستند، در معرض ابتلا به بر‌ن‌اوت هستند؛ کسانی که تا دقیقه ۹۰ در رختخواب می‌مانند، با عجله لباس می‌پوشند، صبحانه‌ نخورده سرکار می‌روند، زمان در ترافیک‌ ماندن را محاسبه نمی‌کنند و حرص می‌خورند و تحت‌فشار هستند و تنش و تنش و... حتی اگر مادری خانه‌دار هستید، سعی کنید صبح زود بیدار شوید و از انرژی صبح حداکثر استفاده را ببرید.

۲ - عادت‌های خوب تغذیه‌ای و خواب درست را هر روز به خود تذکر دهید تا کم‌کم وارد زندگی عادی‌تان شوند

فعالیت بدنی باید مثل مسواک زدن در برنامه روزانه شما باشد. مصرف میوه، سبزی و ویتامین‌ها را زیاد و مصرف چربی‌ها را کم و کمتر کنید.

۳ - بعضی خصوصیات شخصیتی‌تان که شما را به سمت فرسودگی می‌برند، عوض کنید

اگر آدم منفعلی بودید، اگر نه گفتن بلد نبودید، اگر آدم پراسترسی هستید، مجبور نیستید تا آخر عمر چنین بمانید.

۴ - با خودتان مهارت‌های مهمی مانند نه گفتن صحیح، گوش دادن اصولی و... را تمرین کنید.

۵ - اگر اعتیاد به کار دارید، باید هر چه سریع‌تر الگوی زندگی‌تان را عوض کنید

۶ - سعی کنید به سمت کارها و علایق قدیمی که تا‌ به‌ حال به دلیل گرفتاری فرصت‌ انجامش را نداشتید، بروید؛ نقاشی، خواندن کتاب‌های طنز، سرگرمی، نوشتن خط و...

۷ - همین فردا برای یادگیری مدیریت استرس اقدام و مهارت شاد بودن و مدیریت استرس را پیگیرانه تمرین کنید.



همچنین مشاهده کنید





روزنامه شهروندسایت فرادیدسایت فراروخبرگزاری ایلناروزنامه همشهریسایت نامه نیوزسایت نورنیوزروزنامه شرقسایت دیجیاتوسایت آفتاب نیوز