دوشنبه, ۲ خرداد, ۱۴۰۱ / 23 May, 2022
مجله ویستا

بالا پایین بپرید تا لاغر شوید!


اگر شما هم جزو کسانی هستید که می خواهند وزن کم کنند، بدون آن که رژیم های غذایی از پا درشان آورد، به دوچرخه سواری و طناب زدن رو بیاورید.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که می خواهند وزن کم کنند، بدون آن که رژیم های غذایی از پا درشان آورد، به دوچرخه سواری و طناب زدن رو بیاورید. پژوهشگران علوم پزشکی می گویند انجام تمرینات ورزشی که شامل حرکات و پرش‌های عمودی مثل پریدن از روی طناب هستند برای کاهش احساس گرسنگی بسیار مفیدند. بالا و پایین پریدن در هنگام ورزش کردن، تاثیر چشمگیری بر تغییر میزان ترشح هورمون های روده از جمله هورمون گرسنگی موسوم به «گرلین» دارد. بنابراین فعالیتی مثل طناب زدن که نوعی پرش‌ عمودی است خیلی بیشتر از هر نوع دیگری از حرکات ورزشی برای مقابله با احساس گرسنگی و کاهش اشتها مفید است.

دوچرخه سواری هم البته تاثیری مشابه طناب زدن برای لاغر شدن دارد. پیش از این معلوم گشته بود که ورزش کردن، اشتها را برای مدت زمانی کوتاه کاهش می‌دهد و در بررسی اخیر معلوم شد هورمون های تنظیم کننده اشتها که در روده ترشح می‌شوند، می توانند در کاهش اشتها نیز نقش داشته باشند. ورزش های عمودی باعث ایجاد نوعی حرکت در روده ها می شود که این اتفاق باعث کم شدن اشتها می شود. این کم شدن اشتها باعث می شود تا شما دیرتر احساس گرسنگی کنید و تمایل به خوردن در شما کمتر شود. در واقع بدون آن که رنج بکشید، لاغر شوید!

پزشکان با بررسی روی گروه های داوطلبان پی برده اند که افراد بعد از دوچرخه سواری و یا طناب زدن علاقه ای به خوردن غذاهای چرب و شیرین ندارند و همگی بعد از حدود ۱۵ دقیقه از خوردن غذا سیر می شوند، در نتیجه به تدریج وزن متعادل بدن خود را بدست می آورند.



همچنین مشاهده کنید





سایت انتخابسایت اقتصادنیوزسایت همشهری‌آنلاینسایت دیدبان ایرانسایر منابعروزنامه آرمان ملیسایت خبرآنلاینسایت اعتماد آنلاینسایت انصاف نیوزروزنامه همشهری