سه شنبه, ۱۲ مهر, ۱۴۰۱ / 4 October, 2022
مجله ویستا

کاهش وزن عامیانه و ساده


کاهش وزن عامیانه و ساده

این توصیه ها را مردم عادی برای کاهش وزن و لاغری کرده‌اند، به گزارش پارس ناز این نکات بر گرفته از تجربیات موفق هزاران نفری است که تحت رژیم غذایی بوده اند، بعضی ازین نکات جدیدند، بعضی را قبلا شنیده‌اید ،ولی بدلیل موثر بودنشان دوباره تکرار می شوند.

این توصیه ها را مردم عادی برای کاهش وزن و لاغری کرده‌اند، به گزارش پارس ناز این نکات بر گرفته از تجربیات موفق هزاران نفری است که تحت رژیم غذایی بوده اند، بعضی ازین نکات جدیدند، بعضی را قبلا شنیده‌اید، ولی بدلیل موثر بودنشان دوباره تکرار می شوند.

کاهش وزن و لاغری عامیانه:

(این گنجینه می تواند زندگی شما را تغییر بدهد پس از امروز شروع کنید)

۱- من امروز فقط یک تغییر میتوانم در برنامه غذایی ام بدهم. اما آن تغییر کدام است؟

روزانه فقط یک واحد میوه یا سبزیجات به رژیم غذایی تان اضافه کنید.وقتی به آن عادت کردید تعداد واحد را اضافه کنید تا روزانه ۸ تا ۱۰ واحد از میوه و سبزی استفاده کنید.

۲- در هر وعده غذایی حداقل ۲ واحد میوه و سبزی بخورید..

۳- هیچوقت در یک وعده مقدار زیادی غذا نخورید والا مجبور می شوید از لباسهای سایز بزرگتر استفاده کنید.

۴- به غذا خوردن اهمیت داده و بی فکر این کار را نکنید.وقتی میخواهید غذا را در دهان بگذارید،آن را خرد ،ورقه ورقه ،صاف کرده وبعد میل کنید.یرای داشتن تغذیه ای لذت یخش از همه حواستان استفاده کتید.

۵- صبحانه را مفصل میل کنید. اینکار به شما کمک می‌کند تا در طول روز کالری کمتری را بخورید.

۶- در هر دو وعده غذایی ناهار و شام نیمی از بشقابتان را با سبزیجات و میوه پر کنید.

آیا فوت وفنی وجود دارد تا بتوانم کالری دریافتی‌ام را کاهش بدهم؟

۷- آیا بیرون غذا می خورید؟تعداد دفعات بیرون غذا خوردن را نصف کنید. یک نمونه غذای اصلی در رستوران بجز در نظر گرفتن نان، پیش غذا، سبزیجات و دسر حاوی، ۱۰۰۰تا ۲۰۰۰کالری می باشد.

۸- وقتی بیرون غذا می خورید، دسر را با دیگران تقسیم کنید.

۹- به جای خوردن یک ظرف پر از غذا یک ظرف پر از سالاد بخورید.

۱۰- مراقب آنچه که می خورید باشید. از بشقاب مسطح و کوچک به جای ظرف بزرگ هنگام غذا خوردن استفاده کنید.

۱۱- ابتدا غذاهای کم کالری موجود در ظرف غذایتان را بخورید. خوردن غذا را با سالاد و سبزیجات شروع کنید،بعد سوپ و در پایان گوشت و غذاهای نشاسته ای را میل کنید .وقتی که اینها را اول می خورید زودتر سیر شده و مقدار کمتری از غذاهای پر کالری را مصرف می کنید.

۱۲- بجای شیر پر چرب شیر حاوی ۱% چربی مصرف کنید. اگر روزانه یک لیوان شیر مصرف می کنید شما در طول یک سال ۵/۲ کیلو گرم وزن کم می کنید

۱۳- آبمیوه دارای کالری زیادی می باشد. مصرف آن به میزان یک لیوان در روز محدود کنید.

۱۴- کالری را از غذاهای جویدنی بجای نوشیدنی دریافت کنید. میوه تازه بجای آبمیوه مصرف کنید.

۱۵- غذایی را که در طول روز می خورید یادداشت کنید. این کار بطور حیرت انگیزی موثر می باشد.

۱۶- از این ضرب المثل چینی پیروی کنید: "به اندازه ۱۰/۸ گنجایش معده تان غذا بخورید".

۱۷- از سس خردل به جای مایونز استفاده کنید.

۱۸- سوپ زیاد بخورید.سوپ بدون خامه و کم کالری بخورید.

۱۹- از خوردن نوشیدنی های پر کالری مانند:انواع نوشابه، چای شیرین،انواع شربت هاو...خودداری کنید.بسیاری از افراد فقط با کم کردن اینها وزنشان کاهش می یابد. در صورتیکه روزانه یک بطری کوکا کولا مصرف می کنید اگر آنرا از غذایتان حذف کنید در طول یکسال کاهش وزنی معادل ۱۲-۱۱ کیلو گرم خواهید داشت.

۲۰- وقتی به سرکار می روید ناهارتان را با خود ببرید.

۲۱- حتما بنشینید و غذا بخورید.

۲۲- قبل از خوردن آبمیوه آنرا با آب رقیق کنید.

۲۳- هنگام ناهار سبزیجات بیشتری مصرف کنید.

۲۴- در خانه غذا بخورید.



همچنین مشاهده کنید





سایت اعتماد آنلاینسایت جمارانروزنامه شهروندسایت بیتوتهسایت اکوایرانسایت تجارت نیوزسایت فراروخبرگزاری ایلناخبرگزاری ایرناسایت عصرایران