دوشنبه, ۲ خرداد, ۱۴۰۱ / 23 May, 2022
مجله ویستا

مردی با لباس‌های آنچنانی


شیک‌پوش‌ترین و پولدارترین مردان دنیا، برای خرید لباس‌ها، کفش‌ها و یا حتی لوازم شخصی مردانه و عطرهای خود به کدام فروشگاه می‌روند؟ افرادی مانند بیل‌گیتس، تام کروز، تونی‌بلر …

شیک‌پوش‌ترین و پولدارترین مردان دنیا، برای خرید لباس‌ها، کفش‌ها و یا حتی لوازم شخصی مردانه و عطرهای خود به کدام فروشگاه می‌روند؟ افرادی مانند بیل‌گیتس، تام کروز، تونی‌بلر و یا شاهزادگان پولدار عرب را می‌گویم! جالب است بدانید که طراح لباس تمام این مردان خوش‌پوش و البته پولدار دنیا، فردی ایرانی است؛ «بیژن پاکزاد» که با مارک معروف «بیژن» این روزها در دنیا به‌عنوان یکی از مشهورترین طراحان لباس مردانه، برای خود فرمانروایی پدید آورده و در حال حاضر از فروش لباس‌های مردانه و عطر و ادکلن‌هایش سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار درآمد دارد.

فکر می‌کنید چگونه می‌توان سلیقه این همه مرد خوش لباس را تامین کرد و لبا‌س‌هایی را طراحی کرد که آنها را برای خرید از نقاط دور و نزدیک دنیا، به فروشگاه بزرگ و زیبای لباس‌های مردانه بیژن کشد؟ باید در چنین مجموعه‌ای، لباس‌های مردانه، مطابق با هر نوع سلیقه و فرهنگی وجود داشته باشد تا نظر مشتریان را برآورده کند. بیژن در این باره می‌گوید: «لباس یک ستاره سینما باید با یک قاضی دادگاه متفاوت باشد، وقتی لباس را برای فردی طراحی می‌کنم باید بدانم که او در آن لباس چه خواهد کرد.» این یک اصل در طراحی و انتخاب لباس است. در انتخاب لباس مناسب اولین قدم این است که شما به شخصیت‌تان، شغل‌تان و مکانی که قرار است از آن لباس استفاده کنید، نیم نگاهی بیندازید و بر این اساس لباس مورد نظرتان را انتخاب کنید. مردان شیک‌پوش می‌دانند در چه موقعیتی چه لباسی بپوشند.

بهای خوش‌تیپی را بپردازید، قربان!

حکایت طنزی وجود دارد که می‌گوید خانم‌ها برای رفتن به خرید، آب دادن به گل‌های باغچه، بیرون گذاشتن سطل زباله و گرفتن بسته پستی لباس شیک می‌پوشند ولی مردان فقط هنگام رفتن به عروسی و یا مراسم ترحیم لباس رسمی می‌پوشند. بیژن پاکزاد در این باره می‌گوید: «مردان دوست دارند زیبا و خوش‌تیپ به نظر برسند ولی اغلب آقایان به سختی پول برای اضافه کردن یک لباس به جا رختی‌شان می‌پردازند. خیلی از آقایان به سادگی لباس مورد نظرشان را از دوست‌شان قرض می‌گیرند و در نهایت نتیجه این است که انتخاب‌های چندانی در کمد لباس‌شان ندارند.» بنابراین عادت کنید که برای خوش تیپی کمی پول خرج کنید و بهایش را بپردازید.

رابطه لباس و موفقیت

موفقیت در تجارت و فعالیت‌های حرفه‌ای، یکی از اهداف مهم بسیاری از ‌آقایان است. یکی از دغدغه‌های اصلی موفقیت در موقعیت‌های حرفه‌ای، خوش‌پوشی است چون تاثیر روانی قوی بر مخاطب شما می‌گذارد. بیژن به آقایان توصیه می‌کند: «اگر شما در موقعیتی شغلی با سر و لباس نامرتب و نامناسب ظاهر شوید، این بی‌توجهی بر موقعیت شغلی‌تان، کارتان و معامله‌تان اثر منفی می‌‌گذارد، به ویژه اگر برای نخستین بار مخاطب‌تان را ملاقات می‌کنید. بسیار مهم است که شما در نظر مخاطب زیبا جلوه کنید و در اولین برخورد احساس خوبی را در او به وجود آورید و این بخشی از موفقیت و تاثیرگذاری شما را خلق خواهد کرد. پیش از ترک منزل برنامه روزانه‌تان را کنترل کنید و اگر قرار ملاقات حرفه‌ای و رسمی دارید، لباس‌های معمولی روزانه‌تان را کنار بگذارید و لباس‌های رسمی‌تر را انتخاب کنید.»

خوش‌پوشی، آموختنی است

بیژن می‌گوید: «یکی از لذت‌های شغل من که طراحی لباس برای آقایان است، این است که روزی همان آقایان پسربچه‌های خود را برای طراحی و یا خرید لباس نزد من می‌آورند و یا من برای مردان میانسالی لباس مناسب شغل و سن‌شان طراحی می‌کنم که زمانی در جوانی مجبور بودم مطابق با سن و سال کم‌شان لباس‌هایشان را به گونه‌ای دیگر طراحی کنم.» یکی از مشکلات لباس پوشیدن آقایان این است که از همان کودکی زمانی که نوجوان و پسربچه بوده‌اند طرز لباس پوشیدن را از پدران خود نیاموخته‌اند و گاهی پسرهای نوجوانی را می‌بینیم که با لباس‌های مناسب یک مرد میانسال دیده می‌شوند که به دل نمی‌نشیند و یا به هیچ وجه مناسب سن و موقعیت اجتماعی‌شان نیست. بسیاری از کودکان خوش‌پوشی را از والدین و به‌ویژه از پدر خود می‌آموزند.

توصیه بیژن به مردان خوش‌لباس

رنگ‌ها را بشناسید و بدانید چه رنگ‌هایی به شما می‌آید، چه رنگ‌هایی با چه رنگ‌هایی هماهنگی دارد و چه رنگ‌هایی مخالف چه رنگ‌هایی است و بر این اساس لباس‌هایتان را انتخاب کنید.



همچنین مشاهده کنید





سایت تجارت نیوزسایت اعتماد آنلاینروزنامه تعادلروزنامه توسعه ایرانیسایت عصرایرانسایت برترینهاروزنامه ابتکارخبرگزاری ایلناخبرگزاری اسپوتنیکسایت انتخاب