شنبه, ۹ مهر, ۱۴۰۱ / 1 October, 2022
مجله ویستا

رژیم های غذایی بلندمدت راه سالم تری برای کاهش وزن است


رژیم های غذایی بلندمدت راه سالم تری برای کاهش وزن است

رژیم های موقتی سبب پایین آمدن وزن در مدت کوتاه می شود, اما این رژیم ها غالباً نتیجه ماندگاری نخواهند داشت اگر خواستار از دست دادن وزنتان هستید از گرفتن رژیم های موقتی پرهیز کنید چرا که این رژیم ها در بلندمدت کارساز نخواهد بود

رژیم های موقتی سبب پایین آمدن وزن در مدت کوتاه می شود، اما این رژیم ها غالباً نتیجه ماندگاری نخواهند داشت. اگر خواستار از دست دادن وزنتان هستید از گرفتن رژیم های موقتی پرهیز کنید چرا که این رژیم ها در بلندمدت کارساز نخواهد بود.

اغلب اوقات رژیم گیرندگان عادت غذایی گذشته خود را دوباره از سر می گیرند و دوباره اضافه وزن پیدا می کنند.

می دانیم که انواع متفاوتی از رژیم های لاغری وجود دارد که هر کدام نیز هزینه هایی را برای استفاده کنندگان در پی دارند و اغلب موقتی بوده و در مدت کوتاهی اثراتشان کمرنگ می شود.

این رژیم های موقتی لزوماً سالم و متعادل نیستند. دستورالعمل برخی از این رژیم ها به گونه یی است که در زمان کوتاهی موجب کاهش وزن استفاده کننده می شود و هدف اصلی آنها از دست دادن سریع وزن است. زمانی که وزن در مدت زمان کوتاهی پایین می آید اثر آن به سرعت نیز از بین می رود و به همین دلیل استفاده کنندگان از ادامه آن در بلندمدت دلسرد می شوند.

مشکل این رژیم های موقتی اغلب این است که وزن از دست رفته استفاده کنندگان به علت از دست رفتن آب بدن آنها است و در آنها تمرینات ورزشی معمولاً نقش چندانی ایفا نمی کند.

نکته جالب توجهی که اکثر مردم از آن آگاهی ندارند این است که چون در بیشتر این برنامه های غذایی کالری بسیار کمی گنجانده شده است، استفاده کنندگان غالباً با احساس گرسنگی در طول رژیم غذایی خود مواجه هستند و این مساله بدن آنها را آماده ذخیره کردن چربی و افزایش وزن می کند.

در ابتدا فرد استفاده کننده ممکن است مقداری کاهش وزن داشته باشد اما در درازمدت چون اغلب این رژیم ها با تمرینات ورزشی همراه نیستند بدن ناخودآگاه آماده ذخیره چربی می شود.

اگر در طول رژیم غذایی خود از خوردن هرگونه چربی خودداری کنید و مدام احساس گرسنگی داشته باشید بدن شما در ابتدا کاملاً گیج شده و برای ذخیره انرژی شروع به ذخیره سازی چربی می کند. ولی اگر همچنان این احساس گرسنگی وجود داشته باشد بدن برای کسب انرژی مجبور به سوزاندن چربی های ذخیره شده در خود می شود، طی این روند اغلب افراد دچار رخوت و بی حالی مفرط می شوند زیرا برای بدن مشکل است که از چربی برای تولید انرژی استفاده کند و در نتیجه افراد توان انجام کارهای روزانه خود را نیز از دست می دهند.

در ابتدای دوره رژیم افراد از اینکه در مدت کوتاهی وزن زیادی از دست می دهند، خوشحال هستند اما اگر دوره رژیم آنها پایان یابد وزن از دست رفته دوباره به سرعت جایگزین می شود زیرا بدن پس از دوره رژیم قادر به استدلال نیست که چربی ذخیره کند و یا آن را بسوزاند.

کالری به بیان ساده همان انرژی مصرفی ماست و با مواد غذایی که مصرف می کنیم تامین شده و با فعالیت های بدنی آن را می سوزانیم. کالری مصرفی مورد نیاز هر فرد بنا به جنسیت، سن، قد و وزن سنجیده می شود. غذای مصرفی هر فرد باید حاوی مواد مغذی شامل پروتئین، کربوهیدرات ها، چربی ها، ویتامین ها و مواد معدنی باشد.

یک رژیم غذایی سالم باید شامل برنامه درازمدت و مواد غذایی مناسب باشد و برعکس با رژیم های کم کالری و کوتاه مدت ممکن است که کاهش وزن در زمان طولانی تری اتفاق بیفتد اما سالم و پایدار خواهد بود.



همچنین مشاهده کنید





سایت نامه نیوزروزنامه همشهریسایت تاپ نازسایت زومیتخبرگزاری صدا و سیماخبرگزاری تحلیل بازارسایت فرادیدسایت تابناکخبرگزاری تسنیمسایت تجارت نیوز