جمعه, ۶ خرداد, ۱۴۰۱ / 27 May, 2022
مجله ویستا

لاغر شدن در محل کار


اگر شما از آن افرادی هستید که پشت میز کار می کنید و فرصت ورزش کردن نداری حتی در محل کار نیز می‌توانید به تناسب اندام دست پیدا کنید. اگر همه سعی خود را به کارمی‌گیرید و قبل یا بعد …

اگر شما از آن افرادی هستید که پشت میز کار می کنید و فرصت ورزش کردن نداری حتی در محل کار نیز می‌توانید به تناسب اندام دست پیدا کنید. اگر همه سعی خود را به کارمی‌گیرید و قبل یا بعد از کار، مدت زمانی را به ورزش اختصاص می‌دهید، برای ورزشمشکلی ندارید اما گاهی پیدا کردن فرصتی برای ورزش کردن به خصوص برای افرادی کهمشغله زیادی دارند بسیار مشکل است.

اگر شما هم چنین مشکلی دارید می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید :

حتما این روش را بارها شنیده‌اید. ماشین خود را در محل دورتری پارک کنید و مسیربیشتری را پیاده بروید. همچنین می‌دانید که بهتر است به جای آسانسور از پله‌هااستفاده کنید اما روش‌های دیگری هم هستند که باعث می‌شود در محل کار کالری بیشتریبسوزانید. به این طریق می‌توانید ورزش در محل کار را جزیی از برنامه روزانه خودقرار دهید. رفت و آمد خود به محل کار را دست کم نگیرید. اگر مسیرتان کوتاه است پیاده به سرکار بروید یا از دوچرخه استفاده کنید. اگر مسیر شما دور است طوری زمان خود را تنظیمکنید که وقتی از مترو، اتوبوس یا تاکسی استفاده می‌کنید بتوانید زودتر پیاده شوید وبقیه مسیر را پیاده طی کنید. دنبال فرصتی برای ایستادن بگردید. وقتی شما در حالت ایستاده قرر دارید بیش از حالت نشسته کالری می سوزانید. به جای نشستن پشت میز تا آنجا که می‌توانید ازمیزهای بلند یا از طاقچه‌ها و گوشه هایی که امکان کار کردن در حالت ایستاده را بهشما می‌دهند استفاده کنید. ناهار را در حالت ایستاده بخورید. به جای تلفن زدن به اتاق‌های دیگر با پایخودتان پیغام‌ها را برسانید. مراقب زمان استراحت خود باشید. .به جای اینکه برای استراحت با شتاب به سمت خوراکی‌هابروید کمی‌قدم بزنید یا حرکات کششی ملایم انجام دهید. کشش ملایم و صحیح گردن، عضلاتپشت، دست‌ها، پاها و شانه‌ها بسیار مفید هستند. اجتماعی باشید و همکارانتان را نیز به قدم زدن در هر زمانی که بتوانید دعوتکنید. در این صورت انگیزه شما نیز بیشتر می‌شود و از فعالیت خود بیشتر لذت می‌برید. اگر کار شما طوری است که به خودی خود پیاده روی داردتند‌تر راه بروید، گام‌های بلند بردارید و همزمان نفس‌های عمیق بکشید. اگر مسافرت‌های کاری و ماموریت‌های خارج از شهر دارید وسایل و چمدان‌ها راخودتان حمل کنید. در محل‌هایی اقامت کنید که وسایل ورزشی در دسترس شما باشد یا برخیوسایل سبک ورزشی مانند طناب، باندهای کشی یا دمبل‌های کوچک را با خود ببرید. در نهایت هرچه در محل کار بیشتر فعالیت کنید، بیشتر و تندتر راه بروید، تنقلات ومیان وعده‌های کمتری بخورید و سریعتر کار کنید کالری بیشتری مصرف خواهید کرد.



همچنین مشاهده کنید





خبرگزاری باشگاه خبرنگارانروزنامه همشهریسایت اقتصادنیوزسایت خبرآنلاینسایت اکوایرانروزنامه تعادلخبرگزاری تسنیمسایت دیپلماسی ایرانیروزنامه ایرانوبگردی