شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

روند رو به جلو اما کند صادرات نرم افزار


روند رو به جلو اما کند صادرات نرم افزار

صادرات نرم افزار توسط شركت های ایرانی و بازاریابی آنها در كشورهای مختلف هنوز برای دنیا شناخته شده نیست

بخش صادرات نرم‌‏افزار در كشور بسیار نوپا بوده ، چرا كه ما هنوز در این بازار ردپای خود را تثبیت نكرده‌‏ایم ، این در حالی است كه بازارهای خارجی نیز ما را به عنوان ایرانی كه در زمینه‌‏ های‌‏تك ادعای انجام پروژه داشته باشیم ، نمی‌‏شناسند.

مهندس روحی, مدیر شركت داده‌‏های رسا , صادركننده نمونه بخش نرم‌‏افزار , گفت : صادرات نرم افزار توسط شركت‌‏های ایرانی و بازاریابی آنها در كشورهای مختلف هنوز برای دنیا شناخته شده نیست.

او در ادامه گفت : قوانین در خصوص صادرات نرم‌‏افزار رو به بهبود است ، ضمن این كه شركت ما آمادگی دارد تا تجربیات خود را در اختیار شركت‌‏های دیگر صادر كننده نرم‌‏افزار قرار دهد ، چرا كه ورود هر چه بیشتر شركت‌‏های ایرانی در بازارهای مختلف جنبه اعتباری حضور ایران را پررنگ می‌‏كند.

روحی درباره موانع صادارت نرم افزار گفت : مهم‌‏ترین مشكل ما برای صادرات فاینانس و سرمایه‌‏گذاری است ، ضمن اینكه نرخ‌‏های سود بانكی نیز بسیار بالا است، البته با وعده سازمان توسعه تجارت و رییس جمهور در خصوص تقلیل نرخ بهره بانكی برای صادركنندگان به ۹ درصد می‌‏تواند راه‌‏حل مفیدی باشد.

او در پایان گفت : شركت داده‌‏های رسا محوریت بازاریابی خود را برای صادرات در كشورهای آفریقا و آسیای میانه قرار داد ، چرا كه با توجه به عدم شناخت بازارهای خارجی نسبت به قابلیت ایران در صادرات نرم‌‏افزار این بازارها سهل‌‏الوصول‌‏تر بودند.

میزان صادرات شركت‌‏ داده‌‏های رسا در سال ۸۳ ، ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود ، اما مشكلات بازاریابی در این زمینه عرصه حضور را برای كلیه شركت‌‏های داخلی تنگ كرده است كه خوشبختانه این موضوع با حمایت‌‏های دولت و تشویق‌‏های آن در حال رونق است.

بخش صادرات نرم‌‏افزار در كشور بسیار نوپا بوده ، چرا كه ما هنوز در این بازار ردپای خود را تثبیت نكرده‌‏ایم ، این در حالی است كه بازارهای خارجی نیز ما را به عنوان ایرانی كه در زمینه‌‏ های‌‏تك ادعای انجام پروژه داشته باشیم ، نمی‌‏شناسند.

مهندس روحی, مدیر شركت داده‌‏های رسا , صادركننده نمونه بخش نرم‌‏افزار , گفت : صادرات نرم افزار توسط شركت‌‏های ایرانی و بازاریابی آنها در كشورهای مختلف هنوز برای دنیا شناخته شده نیست.

او در ادامه گفت : قوانین در خصوص صادرات نرم‌‏افزار رو به بهبود است ، ضمن این كه شركت ما آمادگی دارد تا تجربیات خود را در اختیار شركت‌‏های دیگر صادر كننده نرم‌‏افزار قرار دهد ، چرا كه ورود هر چه بیشتر شركت‌‏های ایرانی در بازارهای مختلف جنبه اعتباری حضور ایران را پررنگ می‌‏كند.

روحی درباره موانع صادارت نرم افزار گفت : مهم‌‏ترین مشكل ما برای صادرات فاینانس و سرمایه‌‏گذاری است ، ضمن اینكه نرخ‌‏های سود بانكی نیز بسیار بالا است، البته با وعده سازمان توسعه تجارت و رییس جمهور در خصوص تقلیل نرخ بهره بانكی برای صادركنندگان به ۹ درصد می‌‏تواند راه‌‏حل مفیدی باشد.

او در پایان گفت : شركت داده‌‏های رسا محوریت بازاریابی خود را برای صادرات در كشورهای آفریقا و آسیای میانه قرار داد ، چرا كه با توجه به عدم شناخت بازارهای خارجی نسبت به قابلیت ایران در صادرات نرم‌‏افزار این بازارها سهل‌‏الوصول‌‏تر بودند.

میزان صادرات شركت‌‏ داده‌‏های رسا در سال ۸۳ ، ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود ، اما مشكلات بازاریابی در این زمینه عرصه حضور را برای كلیه شركت‌‏های داخلی تنگ كرده است كه خوشبختانه این موضوع با حمایت‌‏های دولت و تشویق‌‏های آن در حال رونق است.

مرجع : سایت خبری ایتنا



همچنین مشاهده کنید