جمعه, ۶ خرداد, ۱۴۰۱ / 27 May, 2022
مجله ویستا

طرز تهیه دمی گوجه یا پلو گوجه فرنگی با سوسیس


گاهی به دلیل کمبود وقت مجبوریم به دنبال دستور غذاهای ساده و سریع بگردیم. اغلب در این مواقع نیمرو، انواع املت و یا نهایتا سوسیس و تخم مرغ را انتخاب می‌کنیم که هم به مواد اولیه زیادی نیاز ندارند و هم سریع آماده می‌شوند. در اینجا ما طرز تهیه یک غذای ساده و فوری به نام پلو گوجه با سوسیس را به شما آموزش خواهیم داد که گزینه‌ای مناسب برای یک وعده غذای خوشمزه و سبک برای شام یا عصرانه است و جزو پلوهای مخلوط به شمار می‌رود. 

مواد اولیه برای تهیه پلو گوجه با سوسیس:

روغن نباتی2 ق غذاخوری 
پیاز درشت 1 عدد 
فلفل دلمه‌ای قرمز 1 عدد 
سیر 2 حبه 
آویشن خشک 1/2 ق چای خوری 
 برنج سفید یا برنج قهوه‌ای300 گرم 
عصاره مرغ یا سبزیجات 1 لیتر 
 گوجه فرنگی225 گرم 
برگ بو 1 برگ 
ریحان خردشده 2 ق غذاخوری 
 پنیر چدار175 گرم 
پیاز کوهی (اختیاری)2 ق غذاخوری 
سوسیس پخته شده4 عدد 
 پنیر پارمزان رنده‌شده3-4 ق غذاخوری 


	طرز تهیه دمی گوجه یا پلو گوجه فرنگی با سوسیس | وب

طرز تهیه پلو گوجه با سوسیس:

  1. برای تهیه پلو گوجه با سوسیس ابتدا پیاز و فلفل دلمه‌ای را به مدت 5 دقیقه تفت دهید و مرتب هم بزنید تا نرم شده و رنگ آن‌ها تغییر کند. 
  2. سیر و آویشن را اضافه کرده و چند دقیقه دیگر بازهم تفت دهید.
  3. برنج را به مواد بالا اضافه کرده و حدود 2-3 دقیقه هم بزنید تا رنگ برنج کمی شفاف شود.
  4. عصاره مرغ یا سبزیجات را به همراه گوجه‌فرنگی خردشده یا کنسرو گوجه‌فرنگی داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید حدود 5 دقیقه باهم بجوشند تا عصاره و آب گوجه‌فرنگی جذب برنج شوند.
  5. ریحان خردشده، پنیر چدار، پیاز کوهی و سوسیس‌ها را به بقیه محتویات اضافه کرده و درب قابلمه نسوز را ببندید و آن را به مدت 25 دقیقه داخل فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید و یا روی گاز بپزید.
  6. بعد از این مدت، قابلمه را از فر بیرون آورده و پنیر پارمزان رنده‌شده را روی آن بپاشید و این بار قابلمه را حدود 5 دقیقه دیگر، این بار بدون درپوش داخل فر قرار دهید تا روی برنج طلایی شود.
  7. پلو گوجه با سوسیس یا دمی گوجه را همراه با سالاد سبزیجات سرو کنید.

نکته:
  • مصرف سوسیس و کالباس توصیه نمی‌شود اما؛ شما می‌توانید برای تهیه پلو گوجه با سوسیس، از سوسیس خانگی استفاده کنید که سالم و بهداشتی بوده و برای بدن ضرری ندارد.
  • می‌توانید به کل سوسیس را از این غذا حذف کرده و یک غذاهی گیاهی سالم و خوشمزه داشته باشید.

گردآوری: گروه آشپزی وب



همچنین مشاهده کنید





سایت بیتوتهخبرگزاری ایلناروزنامه شهروندخبرگزاری تحلیل بازارسایت ارانیکوسایت مثلث آنلاینخبرگزاری تسنیمسایت اقتصادنیوزسایت خبرآنلاینخبرگزاری صدا و سیما