جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

مقایسه بین میتسوبیشی پاجرو، تویو تا پرادو وهیوندای سانتافه


مقایسه بین میتسوبیشی پاجرو، تویو تا پرادو وهیوندای سانتافه
نمای پرادو در بغل کاملاً ساده و برآمدگی های آن نیز همگی فرمالیته به نظر می رسند. خط کمربندی (خط جدا کننده ی شیشه با در) پرادو پایین است و همین از جذابیت این خودرو کاسته است ولی در عوض به دید راننده و سرنشین افزوده. نمای عقب پرادو و فرم چراغ های آن قابل قبول و تا حدی زیباست که البته با خطوط بدنه و فرم قسمت جلو نیز هماهنگی خوبی دارد ولی به پای طرح هیوندای سانتافه نمی رسد. البته پرادو در قسمت عقب برتری محسوسی نسبت به میتسوبیشی پاجرو دارد و سایز و رنگ چراغ بسیار بهتر از میتسوبیشی پاجرو به نظر می رسد. در این بخش باید مقام اول را به هیوندای سانتافه - مقام دوم را به میتسوبیشی پاجرو و آخرین رتبه را به تویوتا پرادو داد به خصوص که چهره پرادو به دلیل این که در سطح شهر به کرات شاهد حضور آن هستیم خسته کننده و عادی شده است.
● طراحی داخلی:
سبک طراحی کابین هر سه خودرو بسیار نزدیک به هم بوده و شباهت های زیادی در بین این سه خودرو دیده از جلمه قرار گیری تکمه ها و مانیتور در میان دو دریچه کولر که اغلب مختص خودروهای ژاپنی و کره ای است. در کابین پاجرو شیب داشبورد کاملاً عمودی است در حالی که کمی شیب می توانست به زیبایی داخل خودرو کمک قابل توجهی نماید. شکل هندسی دریچه های کولر و قسمت میانی داشبورد کمی خشک و زمخت به نظر می رسد و چگونگی طراحی تکمه ها و ادوات (به جز دو کلید گردان) چندان شباهتی به خودروهای مدرن روز ندارد.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید