سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا
BMW M۳ Sedan
سرانجام پس از مدت ها انتظار شرکت ب ام و تصاویر رسمی از این مدل را منتشر کرد. در عکس های جاسوسی و تصاویری که به این خودرو نسبت داده شده بود شاهد معرفی این خودرو با چراغ های جلوی مربوط به مدل سدان هم بودیم ولی این طور که معلوم است این خودرو در نمای جلو مشابه ام۳ کوپه می باشد. فرم چراغ های جلو همان است که در مدل کوپه دیده می شود ولی مهم ترین تغییر در قسمت عقب و البته بغل روی داده !
استفاده از چراغ های مدل سدان در قسمت عقب حال و هوای جدیدی به این خودرو بخشیده است! البته مهم ترین ضعف طراحی سری ۳ های سدان همین چراغ های عقب می باشد و استفاده دوباره از این چراغ ها در مدل جدید ام۳ کمی غیر معقول به نظر میرسد. چهار لوله اگزوز که در زیر یک هواکش افقی قرار گرفته نمای جذاب و اسپرتی به خودرو بخشیده است. اضافه شده دو در به این خودرو به خوبی صورت پذیرفته و به هیچ عنوان عدم هماهنگی در این طرح دیده نمی شود. البته با توجه به این که پلاتفرم اصلی این خودرو برای مدل سدان طراحی شده این امر چندان هم دور از ذهن نیست. یکی دیگر از تغییراتی که در قسمت عقب صورت گرفته اضافه شدن یک خط در بالای لبه ی صندوق عقب است که نمایی به مراتب جذاب تر و عضلانی تر را به این خودرو بخشیده. رینگ های ۱۸ اینچی زیبایی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است هماهنگی بسیار مناسبی با سایر اجزای بدنه دارد. البته برای این خودرو می توانید یک رینگ ۱۹ اینچی نیز سفارش دهید. موتور مورد استفاده در این خودرو همان موتور V۸ مورد استفاده در مدل کوپه است. قدرت این موتور برابر ۴۱۴ اسب بخار میباشد که در دور موتور ۸۴۰۰ بدست می آید. شتاب صفر تا ۹۶ این سدان جنجالی! ۹/۴ ثانیه میباشد که حدود ۵/۰ ثانیه از مدل کوپه کندتر است. شاید یکی از تغییرات منفی که این مدل نسبت به نوع کوپه داشته حذف سقف فیبرکربنی آن است که این عمل باعث افزایش وزن خودرو می گردد. دیسک ترمز ۱۴ اینچی کامپوزیتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده قابلیت ترمز بالایی را به این خودرو ارزانی داشته است (برای مقایسه بد نیست بدانید که رینگ های چرخ هیوندای ورنا ۱۳ اینچ می باشد !).
مهندسان ب ام و برای افزایش ایمنی بدنه و مقاومت آن بر روی شاسی و بدنه این خودرو کار کرده اند تا با افزایش وزن و طول خودرو بتواند استحکامات لازم را داشته باشد. قابل ذکر است که این خودرو در پیست « نوربورینگ » ساعت ها مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است.
استفاده از چراغ های مدل سدان در قسمت عقب حال و هوای جدیدی به این خودرو بخشیده است! البته مهم ترین ضعف طراحی سری ۳ های سدان همین چراغ های عقب می باشد و استفاده دوباره از این چراغ ها در مدل جدید ام۳ کمی غیر معقول به نظر میرسد. چهار لوله اگزوز که در زیر یک هواکش افقی قرار گرفته نمای جذاب و اسپرتی به خودرو بخشیده است. اضافه شده دو در به این خودرو به خوبی صورت پذیرفته و به هیچ عنوان عدم هماهنگی در این طرح دیده نمی شود. البته با توجه به این که پلاتفرم اصلی این خودرو برای مدل سدان طراحی شده این امر چندان هم دور از ذهن نیست. یکی دیگر از تغییراتی که در قسمت عقب صورت گرفته اضافه شدن یک خط در بالای لبه ی صندوق عقب است که نمایی به مراتب جذاب تر و عضلانی تر را به این خودرو بخشیده. رینگ های ۱۸ اینچی زیبایی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است هماهنگی بسیار مناسبی با سایر اجزای بدنه دارد. البته برای این خودرو می توانید یک رینگ ۱۹ اینچی نیز سفارش دهید. موتور مورد استفاده در این خودرو همان موتور V۸ مورد استفاده در مدل کوپه است. قدرت این موتور برابر ۴۱۴ اسب بخار میباشد که در دور موتور ۸۴۰۰ بدست می آید. شتاب صفر تا ۹۶ این سدان جنجالی! ۹/۴ ثانیه میباشد که حدود ۵/۰ ثانیه از مدل کوپه کندتر است. شاید یکی از تغییرات منفی که این مدل نسبت به نوع کوپه داشته حذف سقف فیبرکربنی آن است که این عمل باعث افزایش وزن خودرو می گردد. دیسک ترمز ۱۴ اینچی کامپوزیتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده قابلیت ترمز بالایی را به این خودرو ارزانی داشته است (برای مقایسه بد نیست بدانید که رینگ های چرخ هیوندای ورنا ۱۳ اینچ می باشد !).
مهندسان ب ام و برای افزایش ایمنی بدنه و مقاومت آن بر روی شاسی و بدنه این خودرو کار کرده اند تا با افزایش وزن و طول خودرو بتواند استحکامات لازم را داشته باشد. قابل ذکر است که این خودرو در پیست « نوربورینگ » ساعت ها مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است.
منبع : روزنامه ابرار
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی مجلس خلیج فارس بابک زنجانی روز کارگر دولت دولت سیزدهم حجاب شورای نگهبان مجلس یازدهم محمدباقر قالیباف
قوه قضاییه هواشناسی تهران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش سلامت شورای شهر تهران قتل دستگیری پلیس شورای شهر
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو سایپا ایران خودرو بازار خودرو دلار قیمت طلا تورم مالیات بانک مرکزی ارز
تلویزیون سریال سینمای ایران سینما فیلم موسیقی تئاتر دفاع مقدس رسانه ملی بازیگر کتاب محمدرضا گلزار
سازمان سنجش ناسا شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش عالی
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه حماس روسیه نوار غزه عربستان اوکراین ترکیه
فوتبال استقلال پرسپولیس سپاهان تراکتور باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران فوتسال وحید شمسایی بازی باشگاه پرسپولیس لیگ برتر
هوش مصنوعی اینترنت تبلیغات اپل همراه اول پهپاد گوگل روزنامه آیفون
داروخانه کاهش وزن بارداری مشروبات الکلی خواب دیابت طول عمر قهوه سلامت روان فروش اینترنتی دارو