جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

پیدا کردن ip در هنگام چت با یاهو!-(همراه با نرم افزار)


پیدا کردن ip در هنگام چت با یاهو!-(همراه با نرم افزار)
اگر چه می توان Ip افراد را با استفاده از دستور Netstat -n در Command Prompt یافت اما به نظر من بهترین راه برای یافتن Ip و پورت افراد در چت و جاهای دیگر استفاده از نرم افزار کم حجم و فوق العاده X-NetStat است چون این نرم افزا قادر است فهرست تمام IP و پورت های در حال ارتباط با سیستم را به صورت لحظه به لحظه کنترل کرده و گزارش دهد .
حتی به کمک این برنامه می توان فهمید که چه برنامه های دیگری به جز آنهایی که خود ما از فعالیت آنها آگاهی داریم در حال ارتباط با شبکه هستند و از چه IP و پورتی برای ارتباطشان استفاده می کنند .
حال چگونه می توانیم به کمک این برنامه IP و پورت افراد را در چت پیدا کنیم ؟
● پس از دریافت برنامه از لینک زیر :
http://www.freshsw.com/files/xns۵۱_setup.exe
۱) برنامه X-NetStat را نصب کرده و به محیط برنامه وارد شوید .
برای دستیابی به اطلاعات کامل تر در باره این IP دو بار بر روی آن کلیک کنید تا به بخش Connection Info وارد شوید و جزییات بیشتری را در مورد آن بدست آورید .
حال شما با داشتن این IP و پورت چه کارهایی می توانید انجام دهید ... !
● چگونه IP یک سایت رو بدست آوریم؟
شما به Command بروید سپس در PING SITE-NAME را بزنید و بعد آی پی سایت را میدهد.
شما پس از وصل شدن به اینترنت، وارد Command شوید سپس در آنجا IPCONFIG را تایپ کنید سپس آی پی شما نمایش داده می شود و در قسمت IP ADDRESS شماره آی پی خود را خواهید دید.
● چگونه آی پی یک نفر را وقتی که با شما چت می کند بدست آوریم؟
به قسمت Command بروید سپس فرمان Netstat -n را بزنید در این قسمت شما قادر خواهید بود هر آی پی که به کامپیوتر شما وصل هست را ببینید. شما برای اینکه ببینید چه آی پی هایی به شما وصل هستند قسمت Foreign Address را ببینید.
وقتی که به اینترنت وصل شدید و داشتید با کسی چت می کردید در قسمت Foreign Address می توانید آدرس آی پی که به شما وصل هست را بهمراه پورتی که به شما وصل هست را ببنید و در قسمت State هم نشان می‌دهد که این ارتباط برقرار هست یا نه.
● چگونه کسی که بهتون نامه الکترونیکی می فرستد آی پی اش را بدست بیاوریم؟
۱) در هنگام مطالع ایمیل به قسمت Header در سمت راست بالا بروید، در یاهو که اینطور هست
۲) پس از ورود به برنامه به قسمت Options رفته و در قسمت Automatically Update Connections زمان را به ۱ ثانیه تغییر دهید .
۳) به اینترنت وصل شده و همان طور که برنامه X-NetStatباز است به Yahoo! Messenger وارد شده و با شخصی که تصمیم دارید IP آن را بدست آورید مشغول چت شوید ( تا اینجای کار برنامه X-NetStat لیست تعدادی IP و پورت را برای شما فهرست می کند که از قسمت Process می توانید بفهمید که هر IP و پورت متعلق به چه برنامه ای است.)
۴) پس از این کار از طرف مقابل بخواهید تا برای شما فایلی را ارسال کند , در زمان ارسال فایل IP و پورت آن توسط X-NetStat ردیابی شده و نشان داده می شود.
منبع : ارجان نت


همچنین مشاهده کنید