جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۲۰۰۹ SV vs Nissan Maxima ۳.۵ ۲۰۰۸ Pontiac G۸ GT


۲۰۰۹ SV vs Nissan Maxima ۳.۵ ۲۰۰۸ Pontiac G۸ GT
رانندگی با پونتیاک هیجان انگیزتر و جذاب تر است. عرش موتور هشت سیلندر این خودرو در کنار تعویض نرم و روان گیربکس ۶ سرعته آن لذت رانندگی بالایی را به ارمغان می آورد. در تست توقف از سرعت ۹۶ کیلومتر ماکسیما ۷/۵ خط ترمز بیشتری نسبت به پونتیاک داشت. ماکسیما با سیستم دیفرانسیل جلوی خود توانست کار بزرگی را انجام بدهد. پایداری این خودرو به طور قابل ملاحظه ای زیاد بود و توانست به رقم ۸۵/۰ جی دست یابد. بیشتر قدرت این خودرو در دستان راننده است ولی هنوز از لحاظ هندلینگ با یک خودروی ایده آل فاصله دارد. به نظر می رسد اگر نیسان قصد تولید یک خودروی اسپرت واقعی را دارد باید از سیستم دیفرانسیل عقب استفاده کند. اما بار دیگر G۸ خوش درخشید. فرمان پونتیاک به طرز محسوسی نرم تر و روان تر است. در حالی که سیستم پایداری الکترونیکی خاموش است خودرو را تست می کنیم عقب پونتیاک در پیست ۸ (هشت انگلیسی) شکل ما در حال منحرف شدن از مسیر بود ولی شاسی خودرو توانست تعادل خود را بدست بیاورد و خودرو کاملا تحت کنترل بود. فاکتور لذت رانندگی قابل مقایسه نیست اگرچه ماکسیما نیز در این مورد قابل تامل است. و در این تست G۸ تعادل بهتری داشت و به راحتی توانست به رقم ۸۷/۰ جی دست یابد.
● پایان سخن:
رتبه اول) پونتیاک G۸ GT
G۸ خودرویی است سریع - نرم - جادار و با دارا بودن سیستم از کار انداختن سیلندرها در مواقعی که به آن نیاز نیست مصرف سوختی قابل قبول دارد (۵/۱۵ لیتر در شهر - ۸/۹ لیتر در جاده). شما با قیمت ۳۰ هزار دلار خودروی اسپرتی بهتر از این اتومبیل نمیتوانید پیدا کنید.
رتبه دوم) نیسان ماکسیما SV
با دارا بودن طراحی جدیدتر و زیباتر می تواند انتخاب خوبی برای خریداران باشد اما هنوز در بعضی قسمت ها جای کار دارد.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید