سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا

Dodge Challenger SRT۸


Dodge Challenger SRT۸
این خودرو ۴۲۵ اسب بخاری با استفاده از لاستیک ها گودیر F۱ به سایز ۴۵/۲۴۵ در جلو و ۴۵/۲۵۵ در عقب می تواند در مانورها و پیچ های پیست عملکرد شگفت آوری را از خود نشان دهد. البته علاوه بر کیفیت مناسب لاستیک ها نباید از نقش شاسی خوش ساخت آن گذشت. وزن ۱۸۸۲ کیلوگرمی چلنجر از برادر بزرگتر خود یعنی کرایسلر ۳۰۰ فقط ۴۰ کیلوگرم سبک تر است و با توجه به موتور و گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک و ضریب دنده های یکسان عملکرد مشابهی را در شتابگیری از خود نشان می دهند. در مورد وزن بالای این خودرو » اریک هوشل » مدیر خودروهای پیشرفته شهری و مسابقه ای کرایسلر می گوید: « نیروهای وارده بر کنار این خودرو بیش از مدل چارجر بود به همین دلیل ما مجبور شدیم تا ستون B را پهن تر و عضلانی تر بسازیم تا بتواند این نیرو را تحمل کند ». پکیج ترمز « برمبو » به همراه الگوریتم جدید سیستم ABS می تواند این خودرو را ظرف ۵۰ متر در حالی که سرعتی بالغ بر ۱۱۰ کیلومتر دارد متوقف سازد. یکی از موارد منفی که در مورد سیستم فرمان هیدرولیک راک اند پینیون این خودرو عنوان می شود این است که این فرمان کمی بی حس عمل می کند اگر چه میزان قفل تا قفلی برابر ۵/۲ دارد. به طور معمول محصولات۸ SRT دوج محدود کننده سرعت ندارند بنابر این می توان با این خودرو حتی به سرعت هایی بیش از ۲۷۰ کیلومتر در ساعت نیز دست یافت. اما در مورد سنگین بودن این خودرو در سرعت های بالا آقای هوشل می گوید: « طراحی رترو (بازگشت به گذشته) آیرودینامیکی رترو نیز دارد »
● پایان سخن
در پایان باید گفت که چلنجر جدید اگرچه از ویژگی های فنی مناسبی برخوردار است ولی مطمئناً با این قیمت می توان خودروهای بهتر و جذاب تری خرید اگرچه دوستداران دوج و خودروهای پرقدرت آمریکایی قطعاً این خودرو را از دست نخواهند داد.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید