جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

طلای المپیک حقم بود


طلای المپیک حقم بود
پرافتخارترین ورزشکار ایران در بازیهای المپیک گفت: قهرمانی در المپیک بسیار دشوار بود اما، تصور می‌کنم استحقاق رسیدن به این عنوان را داشتم.
هادی ساعی پس از کسب دومین مدال طلا و سومین مدال خود در المپیک درگفتگو با ایسنا، اظهار کرد: بی‌تردید المپیک بزرگترین و دشوارترین رویداد ورزشی است. برای من تمامی دیدارها بسیار دشوار بود اما، تصور می‌کنم کسب مدال طلای المپیک حقم بود.
وی درباره‌ مبارزه با حریفانش گفت: دیدار با حریف چینی برای من بسیار دشوار بود. چرا که او از امتیاز میزبانی برخوردار بود. به همین دلیل در مبارزه با این حریف با احتیاط کار کردم. در مقابل حریف ایتالیایی در فینال نیز تلاش کردم تا بازی را کنترل کنم و با آن که چهار امتیاز عقب افتادم اما، هرگز به شکست فکر نکردم و خوشبختانه توانستم این حریف را شکست داده و قهرمان شوم. ساعی درباره‌ دلیل موفقیت خود در این مسابقات نیز گفت: پیش از اعزام به المپیک پکن در تست آمادگی جسمانی شرکت کردم و در میان تمامی نفرات اعزامی بهترین نتیجه را بدست آوردم. تصور می‌کنم با توجه به رقابت‌های دشوار المپیک همین آمادگی جسمانی به من کمک کرد تا قهرمان شوم.
وی درباره‌ عدم موفقیت بیشتر ورزشکاران ایران در المپیک گفت: تصور می‌کنم تمام ورزشکاران ما تلاش خود را انجام دادند. آنها از نظر آمادگی جسمانی در وضعیت خوبی بودند. اما، احتمال دارد از نظر روحی برای حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان آمادگی نداشتند و نتوانستند فعل خواستن را صرف کنند. هیچ ورزشکاری برای شکست خوردن به المپیک نمی‌آید.
با این حال ورزشکاران ما باید دقت کنند که المپیک با رقابت‌های جهانی تفاوت دارد و یک ورزشکار باید با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت کند. وی ادامه داد: قهرمان شدن در المپیک شاخصه‌های بسیاری دارد و اگر یک ورزشکار حتی یکی از این شاخصه‌ها را نداشته باشد، نمی‌تواند در المپیک موفق شود. بی‌تردید حریفان و رقبای آنها صد درصد ویژگی‌های قهرمانی المپیک را داشته‌اند که توانستند ورزشکاران ایرانی را با وجود تلاش‌شان شکست دهند. البته بدشانسی و اشتباهات فردی نیز وجود داشت.
ساعی افزود: بسیار خوشحالم که توانستم برای ایران در المپیک پکن مدال کسب کنم. تصور می‌کنم حق کاروان ایران بیش از این یک مدال بود. با این حال من تمام تلاش خود را انجام دادم و از اینکه دل هفتاد میلیون ایرانی را شاد کردم، بسیار راضی هستم.
منبع : روزنامه رسالت


همچنین مشاهده کنید