شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

۶ توصیه پزشکی از ۶ پزشک مطرح جهان


۶ توصیه پزشکی از ۶ پزشک مطرح جهان
در این مطلب جذاب و خواندنی عده‌ای از بزرگ‌ترین پزشکان جهان سفارش‌هائی دارند که برای همه ما در هر جائی که هستیم و با هر سنی می‌تواند مورد استفاده باشد.
۱) بهترین ورزش‌ها در دوران بارداری برای مادر باردار چیست؟
ـ شنا کردن بهترین ورزش برای زنان باردار است. البته برخی از دوستان پزشک من انجام حرکات کنترل شده و سبک در ورزش ژیمناستیک را هم توصیه می‌کنند، اما من همیشه طرفدار شنا در این دوران بوده‌ام. شنا کردن موجب القاء آرامش خاطر مادران باردار می‌شود هم‌چنین به آنها در نفس کشیدن درست هم کمک می‌کند.
دکتر جنیفر لاسکی، متخصص زنان
۲) آیا استفاده از مولتی‌ویتامین‌ها برای کودکان واجب است؟
ـ بله، چون همه افراد و به‌ویژه خردسالان به اندازه کافی از مواد غذائی مثل میوه‌ها که سرشار از ویتامین هستند، استفاده نمی‌کنند بنابراین مولتی‌ویتامین‌ها بهترین جایگزین برای آنها به حساب می‌آید، چون به کسری ویتامین بدن پایان می‌دهند، اگرچه کودکان نیز مثل دیگر سنین باید دارو را زیر نظر پزشکت مصرف کنند.
دکتر گری استوارت، متخصص اطفال
۳) من هنوز متوجه نشده‌ام که قرار دادن گوشی‌های تلفن‌ همراه در کنار کودکان خطرناک است یا نه؟
ـ هنوز پاسخ روشنی برای این موضوع که گوشی‌های تلفن همراه به شکل‌گیری تومورهای سرطانی منجر خواهند شد یا نه، ارائه نشده است. مطالعات پزشکی هم هنوز از وجود رابطه‌ای در این میان خبر نداده‌اند. با این‌حال بدیهی است، ۷۰ تا ۸۰ درصد امواج ساطع شده از گوشی‌ها به‌سر وارد می‌شود، چون رشد تومورهای مغزی بین ۳۰ تا ۴۰ سال طول می‌کشد هنوز رابطه‌ای کشف نشده است.
دکتر ویل فرد
۴) دخترم احتیاج به سمعک دارد، اما خجالت می‌کشد از این وسیله استفاده کند، چه کار می‌توانم انجام دهم؟
ـ در حال حاض سمعک‌هائی ساخته شده است که در گوش جای می‌گیرد و بسیار کوچک است در ضمن یک شرکت کوچک‌ترین سمعک‌های دیجیتالی جهان را ساخته‌ است که در مجرای شنوائی قرار می‌گیرد. این سمعک‌ها صدها هزار ترانزیستور دارند و قادرند صداهای مختلف را از هم تشخیص دهند، روی فرکانس‌های گفتاری تمرکز کنند و به‌طور کلی مانند یک گوش واقعی در خدمت صاحبانشان باشند.
دکتر اشتفن خوالیم، فوق تخصص گوش دانشگاه برلین
۵) خوردن ویتامین E از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند؟
ـ برخی مطالعات پزشکی نشان داده‌اند بله، استفاده از ویتامین E گروهی از افراد را علیه سرماخوردگی ایمن می‌کند. به هرحال پیشنهاد می‌کنم روزانه به‌طور مستمر از این ویتامین ارزشمند استفاده کنید.
خوب است ویتامین E را به همراه مقدار کمی چربی استفاده کنید.
دکتر الکساندر امیلتون، متخصص داخلی
۶) علت اصلی بیماری سوءهاضمه چیست؟
ـ سوءهاضمه اغلب ناشی از خوردن غذاهای بیش از حد چرب، روغنی و ادویه‌دار است. برای جلوگیری از سوءهاضمه این نکات را رعایت کنید: به‌جای خوردن مقادیر زیاد غذا در یک وعده، وعده‌های متعدد و کوچک غذا را صرف کنید. غذاهای سبک‌تر و سالم‌تر بخورید و از خوراکی‌های چرب مانند چیزبرگر و سیب‌زمینی سرخ کرده پرهیز کنید.
دکتر لوئی استرینگ، متخصص بیماری‌های گوارشی
منبع : مجله زندگی ایده ال


همچنین مشاهده کنید