جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

کم توجهی


کم توجهی
افزایش تنش ها و مشاجرات در زندگی و رفتار آزاردهنده همسر، ممکن است عامل اصلی کم توجهی زن و شوهرها به یکدیگر باشد. بزرگسالان نیز مانند کودکان نیازمند محبت منظم و بی قید و شرط هستند تا احساس صمیمیت و ارتباط را داشته باشند. به منظور افزایش این توجه لازم است زن و شوهر به موارد زیر توجه داشته باشند:
به رفتار یکدیگر توجه کرده و یکدیگر را نیز در این توجه آگاه کنند. برای مثال بیان جملاتی مانند «چرا امروز ناراحت به نظر می رسی» مفید است. در این صورت احساس درک شدن به طرف مقابل دست می دهد. کلید این روش فروتنی و تواضع است. آنها هرگز نباید این توجه را با اطمینان کامل بیان کنند زیرا ممکن است برداشت آنها اشتباه بوده و روابط را با مشکل بیشتری روبه رو کند.
نکته دیگر گوش دادن کامل به صحبت های همسر است. ممکن است این امر در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما پس از مدتی بسیار عادی خواهد شد. به خاطر داشته باشید که اگر فردی احساس کند در زندگی توجه لازم به او مبذول نمی شود، احساس پوچی کرده و هرگز نمی تواند وظایف خود را به خوبی به انجام برساند و این وظیفه همسر است که احساس دوست داشتنی بودن را در همسرش ایجاد کند.
علاوه بر این زن و شوهرها نباید امور شغلی را با خانوادگی ربط دهند. در زندگی زناشویی، ملاک، میزان تعامل و ارتباط مثبت بین زن و شوهر است که هر چه میزان توجه و ارتباط آنها نسبت به هم بهتر باشد، زندگی آرامتر و دلپذیرتر خواهد بود.

مریم نورامینی
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید