جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

معرفی مدل های جی ام سی (GMC)


معرفی مدل های جی ام سی (GMC)
● جی ام سی - آکی دیا - ۲۰۰۷ (GMC Acadia ۲۰۰۷ )
جی ام سی - آکی دیا (GMC Acadia) یکی از خودرو های شاسی بلند (Full Size SUV) کمپانی جی ام سی (GMC) است که از پلت فرم جی ام لامبدا (GM Lambda Platform) که با دو خودروی بیوک - این کلیو (Buick Enclave) و ساترن - آوت لوک (Saturn Outlook) مشترک است استفاده می کند. از اواخر سال ۲۰۰۶ در لیست فروش کمپانی قرار گرفت و از رقبای این خودرو می توان به آکورا - ام دی ایکس (Acura MDX)، مزدا - سی ایکس ۹ ( ۹ - Mazda CX) و فورد - فری استایل (Ford Freestyle) اشاره نمود.پیشرانه استاندارد خودرو ۶ سیلندر بوده به حجم ۳‎/۶ لیتر که توانایی تولید ۲۷۵ اسب بخار نیرو را نیز دارد.
● جی ام سی - سی یرا - ۲۰۰۷ (۲۰۰۷ GMC Sierra ۲۵۰۰ HD )
کمپانی جنرال موتورز (General Motors) در سال ۲۰۰۷ نسلی نوین از محصولات وانت، مخصوص کارهای سنگین (Heavy-Duty) را روانه بازار نمود که از آن جمله می توان به جی ام سی - سی یرا (GMC Sierra) اشاره کرد. جی ام سی - سی یرا (GMC Sierra) در دو رنج ۲۵۰۰ اچ دی (۴/۳ ) و ۳۵۰۰ اچ دی (۱تن) و در سه مدل دبلیو تی (WT)، اس ال ای (SLE) و اس ال تی(SLT) عرضه می شود که از لحاظ تجهیزات داخلی متفاوت هستند. رقبای اصلی این خودرو فورد - اف ۱۵۰ (Ford F۱۵۰) و تویوتا - تاندرا (Toyota Tundra) هستند. یکی از پیشرانه های قابل سفارش در جی ام سی - سی یرا - ۲۵۰۰ اچ دی - اس ال تی (GMC Sierra ۲۵۰۰ HD SLT) هشت سیلندر به حجم ۶ لیتر است که قادر به تولید ۳۷۰ اسب بخار نیز است.
● جی ام سی - کن یون - ۲۰۰۶ (GMC Canyon ۲۰۰۶ )
جی ام سی کنیون (GMC Canyon) در گروه وانت (Pickup) است و مانند دیگر وانت های آمریکایی از ابعاد قابل توجهی برخوردار است. این وانت نیز دارای مدل های تک کابین، دو کابین و تک کابین ویژه اس و از موتوری ۴ سیلندر خطی (Line) به حجم ۲‎/۸ لیتر و توان ۱۷۵ اسب بخار بهره می برد.
● جی ام سی - ان وی - ۲۰۰۶ (۲۰۰۶ GMC Envoy )
جی ام سی ان وی (GMC Envoy) یک خودروی شاسی بلند (SUV) است که جنبه های راحتی در آن بیشتر لحاظ شده است. موتور آن ۴‎/۲ لیتر ۶ سیلندر خطی (Line) با توان تولیدی ۲۹۱ اسب بخار است و انتقال نیرو نیز به چهار چرخ است.
● جی ام سی - یوکن - ۲۰۰۶ (۲۰۰۶ GMC Yukon )
جی ام سی یوکن (GMC Yukon) یک خودروی شاسی بلند (SUV) است که از مدل ان وی همین کمپانی بزرگتر و جادارتر است و از موتوری به حجم ۵‎/۳ لیتر ۸ سیلندر (V) وی شکل استفاده می کند که می توان ۲۹۵ اسب بخار قدرت تولید و هر چهار چرخ منتقل نماید.
● جی ام سی - ساوانا - ۲۰۰۶ (GMC Savana ۲۰۰۶ )
جی ام سی ساوانا (GMC Savana) یک خودروی ون (Van) است که در دو مدل خانوادگی و باری تولید می شود. از خصوصیات مدل خانوادگی می توان به ۸ صندلی در خودرو اشاره کرد. این مدل از موتوری به حجم ۵‎/۳ لیتر ۸ سیلندر (V) وی شکل استفاده می کند که توان ۲۹۵ اسب بخار را دارد.
● جی ام سی - سی یرا - ۲۰۰۶ (GMC Sierra ۲۰۰۶ )
جی ام سی سی یرا (GMC Sierra) از وانت های بزرگ (Fullsize Pickup) کمپانی است که از سبک خودروهای آمریکایی پیروی می نماید و در سه نوع اتاق تک کابین (Regular cab)، تک کابین ویژه (Extended cab) و دو کابین (Crew cab) قابل سفارش است. از رقبای آن می توان به دوج رم (Dodge Ram) اشاره کرد.یکی از پیشرانه های استاندارد آن موتوری است ۶ سیلندر (V) شکل به حجم ۴‎/۳ لیتر که توانایی تولید ۱۹۵ اسب بخار را دارد.
منبع: www.iranecar.com
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی


همچنین مشاهده کنید