جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

عشق


عشق
عشق چیست ؟ آیا تماماً حس است ؟ آیا با فكر هدایت می شود ؟ عشق واقعی چیست ؟ آیا دوست داشن با عشق فرق دارد ؟ آیا می‌توان دوست داشتن را به عشق حقیقی تبدیل كرد ؟ اصلاً عشق چگونه بوجود می آید ؟ عشق را می‌توان بوجود آورد یا بوجود می‌آید ؟
وقتی از بسیاری از افراد بپرسند عشق چیست ؟ اغلب پاسخشان در جهتی است كه انگار عشق فقط پركننده نقاط ضعف آنهاست و مفهوم عشق را فقط در دریافت كردن می بینند . یا وقتی بپرسید چگونه عاشق می‌شوید ؟ پاسخشان در دید اول آنها نسبت به فرد یا محیط خلاصه می شود در صورتی كه آن چیزی كه اول می‌بینند فقط می‌تواند یك نقطه جذاب باشد و فقط دوست داشتن است كه لازم است و لی كافی نیست چون شناخت كافی نیست . یا وقتی می پرسید عشق واقعی چیست ؟ بعضی ها می‌گویند عشق به خدا ، بعضی دیگر می گویند مخصوص عارفان است كه در نهایت خود را ناتوان برای رسیدن به آن می‌بینند .
عشق توانایی تقسیم آنچه داری بین خود و دیگری ( دیگران ) است كه با شناخت خود و دیگری حاصل می‌گردد . پس هم به خود احترام گذاشته ای كه لایق داشتن چیزی باشی و هم توانایی بخشیدن و قراردادن سهمی از آن را برای دیگران داری كه اینها نتیجه شناخت است . نتیجه هر شناختی رسیدن به زیبایی است ، زیبایی كه منشاء آن زیباترین است ، پس نتیجه هر عشقی هم درك زیبایی و هم تكامل و رشد و فردیت است . هر چه عشق كاملتر و واقعی تر شود ما را به منبع واقعی عشق یعنی الهه زیبایی می‌رساند . اصلاً عشق راهی بسوی پروردگانر است . عشق ترس‌ ما را از بین می برد ، همچون نسیمی خنك ، خنك است نه داغ و نه سرد .
پس آیا اینطور نیست كه راه رسیدن به عشق واقعی ، شناخت واقعی باشد ؟ آیا اینطور نیست كه وقتی خوب ببینی ، خوب عاشق می‌شوی ؟

به نقل از سایت www.sohyel-r.com
منبع : شبکه خبری ورلد نیوز


همچنین مشاهده کنید