شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا
کسب خبر در قرن ۲۱ ـ چه کسی روزنامه می خواند؟ (در این روز ۸ جولای)
از نتایج یك بررسی(Survey) كه در سه ماه مارس، آوریل و مه ۲۰۰۴ در ۱۴ كشور بعمل آمده بود چنین بر می آید كه مردم دهه اول قرن ۲۱ خبرهای فوری (سپات نیوز) را از رادیو ـ تلویزیونها به دست می آورند تا روزنامه ها. این رادیوها اینك در سلفون (موبایل)، ساعت مچی و حتی در قلم تعبیه شده اند و بسیاری از این ابزارهای اطلاع رسانی به محض دریافت یك خبر نو، با بوزر فرد را متوجه آن می سازند. فروش تلویزیونهای جیبی نیز در حال افزایش است.
طبق این بررسی، منبع دیگر؛ موسسات جمع آوری اخبار و نظرات (مقالات) هستند كه آنها را سریعا برای مشتریان خود به «ای میل» آنان ارسال می دارند. این موسسات كه همان دفاتر «بریده جراید» سابق هستند برحسب تقاضای مشتریان، اخبار و نظرات را «شخصی» می كنند و ارسال می دارند. بنابراین، یك فرد هر آن از همه مطالبی كه در طلب آنهاست و در رسانه های سراسر جهان انتشار یافته اند آگاه می شود.
در گزارش نتیجه گیری این «سوروی» چنین آمده است: در شرایط قرن۲۱ ، مشتریان روزنامه ها كسانی هستند كه طالب گزارشهای تحلیلی، مقالات، نامه های مردم، میزگرد ها، مصاحبه های خیابانی، كسب نظر پیرامون یك موضوع، یك طرح و یك اقدام، و گزارشهای مربوط به جزئیات زندگی و فعالیتهای جوامع شهری هستند. به این ترتیب مردم دهه قرن ۲۱ از روزنامه همان را می خواهند كه پدرانشان از مجله می خواستند. كاریكاتور چیزی نیست كه بشود آن را از طریق ابزارهای تازه اطلاع رسانی مثلا سلفون و ای ـ میل به دست آورد و یا خاطرات افراد و تصویر های قدیمی. كاركنان تحریری روزنامه ها باید سراغ این نوع مطالب بروند.
دکتر نوشیروان کیهانی زاده
طبق این بررسی، منبع دیگر؛ موسسات جمع آوری اخبار و نظرات (مقالات) هستند كه آنها را سریعا برای مشتریان خود به «ای میل» آنان ارسال می دارند. این موسسات كه همان دفاتر «بریده جراید» سابق هستند برحسب تقاضای مشتریان، اخبار و نظرات را «شخصی» می كنند و ارسال می دارند. بنابراین، یك فرد هر آن از همه مطالبی كه در طلب آنهاست و در رسانه های سراسر جهان انتشار یافته اند آگاه می شود.
در گزارش نتیجه گیری این «سوروی» چنین آمده است: در شرایط قرن۲۱ ، مشتریان روزنامه ها كسانی هستند كه طالب گزارشهای تحلیلی، مقالات، نامه های مردم، میزگرد ها، مصاحبه های خیابانی، كسب نظر پیرامون یك موضوع، یك طرح و یك اقدام، و گزارشهای مربوط به جزئیات زندگی و فعالیتهای جوامع شهری هستند. به این ترتیب مردم دهه قرن ۲۱ از روزنامه همان را می خواهند كه پدرانشان از مجله می خواستند. كاریكاتور چیزی نیست كه بشود آن را از طریق ابزارهای تازه اطلاع رسانی مثلا سلفون و ای ـ میل به دست آورد و یا خاطرات افراد و تصویر های قدیمی. كاركنان تحریری روزنامه ها باید سراغ این نوع مطالب بروند.
دکتر نوشیروان کیهانی زاده
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
حجاب چین گشت ارشاد ایران رئیس جمهور پاکستان رئیسی مجلس شورای اسلامی توماج صالحی کارگران رهبر انقلاب سریلانکا
کنکور سیل سلامت تهران قم سردار رادان سازمان سنجش فضای مجازی اصفهان شهرداری تهران پلیس زنان
خودرو بانک مرکزی دلار قیمت خودرو آفریقا قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو ارز سایپا ایران خودرو مسکن
پایتخت خانواده تلویزیون موسیقی ترانه علیدوستی فیلم سریال سینمای ایران مهران مدیری کتاب
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه روسیه حماس طالبان اوکراین ایالات متحده آمریکا ترکیه
پرسپولیس فوتبال آلومینیوم اراک جام حذفی استقلال فوتسال بازی بارسلونا تیم ملی فوتسال ایران باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال تراکتور
هوش مصنوعی سامسونگ گوگل همراه اول ناسا الماس تسلا فیلترینگ نخبگان
دندانپزشکی مالاریا آلزایمر کاهش وزن سلامت روان زوال عقل داروخانه