چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
کسب خبر در قرن ۲۱ ـ چه کسی روزنامه می خواند؟ (در این روز ۸ جولای)
از نتایج یك بررسی(Survey) كه در سه ماه مارس، آوریل و مه ۲۰۰۴ در ۱۴ كشور بعمل آمده بود چنین بر می آید كه مردم دهه اول قرن ۲۱ خبرهای فوری (سپات نیوز) را از رادیو ـ تلویزیونها به دست می آورند تا روزنامه ها. این رادیوها اینك در سلفون (موبایل)، ساعت مچی و حتی در قلم تعبیه شده اند و بسیاری از این ابزارهای اطلاع رسانی به محض دریافت یك خبر نو، با بوزر فرد را متوجه آن می سازند. فروش تلویزیونهای جیبی نیز در حال افزایش است.
طبق این بررسی، منبع دیگر؛ موسسات جمع آوری اخبار و نظرات (مقالات) هستند كه آنها را سریعا برای مشتریان خود به «ای میل» آنان ارسال می دارند. این موسسات كه همان دفاتر «بریده جراید» سابق هستند برحسب تقاضای مشتریان، اخبار و نظرات را «شخصی» می كنند و ارسال می دارند. بنابراین، یك فرد هر آن از همه مطالبی كه در طلب آنهاست و در رسانه های سراسر جهان انتشار یافته اند آگاه می شود.
در گزارش نتیجه گیری این «سوروی» چنین آمده است: در شرایط قرن۲۱ ، مشتریان روزنامه ها كسانی هستند كه طالب گزارشهای تحلیلی، مقالات، نامه های مردم، میزگرد ها، مصاحبه های خیابانی، كسب نظر پیرامون یك موضوع، یك طرح و یك اقدام، و گزارشهای مربوط به جزئیات زندگی و فعالیتهای جوامع شهری هستند. به این ترتیب مردم دهه قرن ۲۱ از روزنامه همان را می خواهند كه پدرانشان از مجله می خواستند. كاریكاتور چیزی نیست كه بشود آن را از طریق ابزارهای تازه اطلاع رسانی مثلا سلفون و ای ـ میل به دست آورد و یا خاطرات افراد و تصویر های قدیمی. كاركنان تحریری روزنامه ها باید سراغ این نوع مطالب بروند.
دکتر نوشیروان کیهانی زاده
طبق این بررسی، منبع دیگر؛ موسسات جمع آوری اخبار و نظرات (مقالات) هستند كه آنها را سریعا برای مشتریان خود به «ای میل» آنان ارسال می دارند. این موسسات كه همان دفاتر «بریده جراید» سابق هستند برحسب تقاضای مشتریان، اخبار و نظرات را «شخصی» می كنند و ارسال می دارند. بنابراین، یك فرد هر آن از همه مطالبی كه در طلب آنهاست و در رسانه های سراسر جهان انتشار یافته اند آگاه می شود.
در گزارش نتیجه گیری این «سوروی» چنین آمده است: در شرایط قرن۲۱ ، مشتریان روزنامه ها كسانی هستند كه طالب گزارشهای تحلیلی، مقالات، نامه های مردم، میزگرد ها، مصاحبه های خیابانی، كسب نظر پیرامون یك موضوع، یك طرح و یك اقدام، و گزارشهای مربوط به جزئیات زندگی و فعالیتهای جوامع شهری هستند. به این ترتیب مردم دهه قرن ۲۱ از روزنامه همان را می خواهند كه پدرانشان از مجله می خواستند. كاریكاتور چیزی نیست كه بشود آن را از طریق ابزارهای تازه اطلاع رسانی مثلا سلفون و ای ـ میل به دست آورد و یا خاطرات افراد و تصویر های قدیمی. كاركنان تحریری روزنامه ها باید سراغ این نوع مطالب بروند.
دکتر نوشیروان کیهانی زاده
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
روز معلم ایران معلمان رهبر انقلاب بابک زنجانی دولت مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم حجاب شورای نگهبان شهید مطهری
معلم تهران شهرداری تهران هواشناسی سیل آموزش و پرورش قوه قضاییه پلیس فضای مجازی سلامت دستگیری سازمان هواشناسی
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو دلار حقوق بازنشستگان بانک مرکزی ایران خودرو سایپا چین قیمت طلا بازار خودرو تورم
تلویزیون رضا عطاران دفاع مقدس سریال سینما نون خ سینمای ایران فیلم موسیقی تئاتر رسانه ملی کتاب
رژیم صهیونیستی اسرائیل آمریکا فلسطین غزه جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان اوکراین ترکیه
پرسپولیس فوتبال استقلال رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ قهرمانان اروپا سپاهان تراکتور باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران لیگ برتر ایران فوتسال
وزیر ارتباطات تبلیغات اپل پهپاد نخبگان گوگل ناسا
دیابت کاهش وزن بیماری قلبی بیمه مسمومیت داروخانه خواب روانشناسی طول عمر