شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

اسـرار قصـر مـرجـانی


اسـرار قصـر مـرجـانی
چطور لیدز كالنین توانست این شاهكار هنری و معماری را به عنوان یك راز برای خود نگه دارد؟ جالب است بدانید كه هیچ كس او را در حال انجام كار ندید. این مرد مرموز اغلب شب‌ها و زیرنور فانوس كار می‌كرد. به همین خاطر هیچ شاهدی ندید كه این مرد كوچك اندام چطور سنگ‌های عظیم را حمل می‌كند. وقتی قطعات قصر به هومستد منتقل می‌شد، همسایه‌ها می‌دیدند كه صخره‌ها را برروی یك كامیون كرایه‌ای به آن طرف می‌برد، ولی هیچ كس ندید چه كسی این قطعات بزرگ را روی كامیون می‌‌گذاشت یا از روی آن برمی‌داشت. داستان‌های عجیب و غریبی در مورد این قصر و احداث آن بر سرزبان‌هاست ولی هیچ كس نمی‌‌داند این داستان‌ها تا چه حد واقعی هستند.
چند تا از همسایه‌های كنجكاو یواشكی دیده‌اند كه چطور لیدز كالنین سنگ‌ها را بلند می‌‌كرد. او دستش را روی آنها می‌‌گذاشت و آوازی می‌‌خواند. سپس صخره‌ها خود به خود بلند و در هوا شناور می‌شدند. در شماره‌ای از مجله (فیت) چاپ كالیفرنیا نوشته بود: یك شب چند نوجوان، جاسوسی ادوارد را می‌‌كردند. آنها گفتند دیده‌اند كه او صخره‌ها را مثل بادكنك در هوا بلند می‌‌كند ولی هیچ كدام این موضوع را جدی نگرفته بودند چون فكر می‌‌كردند حقه‌ای در كار است. در ادامه این مقاله آمده بود: دانشمندان می‌‌گویند احتمالا لیدز كالنین به گونه‌ای راز (رشته‌های زمینی) كه نوعی خطوط انرژی نامرئی در اطراف زمین هستند و قدرت ( تلوریوم) زمین در آنها متمركز می‌‌باشد را كشف كرده بود و با استفاده از قدرت نامرئی زمین آن صخره‌های بزرگ مرجانی را بلند می‌‌كرد. ولی اگر این طور باشد چطور لیدز كالنین این انرژی را به تسخیر خود درآورده بود؟
● قانون وزن و اهرم
(جی كاتی) كاپیتان نیروی هوایی ملی آمریكا در این باره می‌گوید: اندازه‌گیری فاصله منطقه قصر مرجانی تا نقطه صفر طول جغرافیایی و فاصله آن تا طول نود درجه جغرافیایی و محاسبات تخصصی‌تر و دقیق‌تر نشان می‌‌دهد این قصر در منطقه‌ای است كه امكان آن وجود داشته كه لیدز كالنین با استفاده از نیروهای زمینی سنگ‌ها را بلند كند. در بعضی از مناطق نیروی جاذبه، قدرت كمتری دارد و همین خاصیت سبب دیدن اجرام ناشناخته مثل موجودات فضایی نیز می‌‌شود. وقتی از خود او پرسیدند چطور این كار را كرده است، فقط پاسخ داد او قانون وزن و اهرم را می‌‌داند. او یك بار گفت: <من اسرار اهرم را كشف كرده‌ام. من دریافته‌ام كه چطور مصری‌های باستان و مردم قدیم پرو و آسیا با ابزار ابتدایی می‌‌توانستند قطعات بزرگ سنگ را بلند كنند و روی هم بگذارند.> لیدز كالنین در سال‌هایی كه در خانه منحصر به فرد خود زندگی می‌‌كرد چند مقاله نوشت. در یكی از آنها به نام (جریان مغناطیس) نتایج دو سال آزمایش برروی مغناطیس درج شده است. او در این مقاله آورده است: (مغناطیس واقعی ماده‌ای است كه در فلز جریان دارد. تمام ذرات فلز دارای خاصیت مغناطیسی هستند و هر دو قطب مثبت و منفی را دارند. آنها همیشه در حركتند و پیوسته از یك نوع مغناطیس به نوع دیگر تبدیل می‌‌شوند. اگر از این مغناطیس‌ها به درستی استفاده شود، آنها صاحب قدرتی وصف‌ناشدنی می‌‌شوند.)
آیا لیدز كالنین با این حرف‌ها می‌‌خواست مردم را بفریبد و قصر مرجانی خود را اسرارآمیزتر جلوه دهد؟ آیا او روشی هوشمندانه برای حمل سنگ‌های بزرگ با اهرم و قرقره یافته بود؟ شاید هیچ‌گاه پاسخ این سوالات را پیدا نكنیم زیرا لیدز كالنین در سال ۱۹۵۱ اسرار خود را با خود به گور برد. اسراری كه در انتظار كشف شدن هستند.
منبع : مجله خانواده سبز


همچنین مشاهده کنید