جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

آرژانتین گلزن آشنایش را بازیافت/کرسپو و تولدی دوباره


«من بسیار خوشحالم زیرا بازگشت توام با گلزنی به صحنه دیدار های ملی اهمیت زیادی دارد. پس از ماه ها دور بودن از دیدار های ملی گلزنی و درخشش هایی از این دست بسیار شیرین است. قبلاً هم گفته بودم و امروز تكرار می كنم كه در این روز ها و هفته های خاص گلزنی برایم كاری آسان است و مشكلی در این خصوص حس نمی كنم.»
گلی كه كرسپو به ژرمن ها زد، شمار گل های او را در ۴۷ بازی ملی به رقم ۲۵ رساند و او حالا پس از گابریل باتیستوتا و دیه گو مارادونای معروف سومین گلزن برتر در تاریخ دیدار های ملی آرژانتین محسوب می شود و لوئیز ارتیمه كه پیشتر نفر سوم به حساب می آمد، حالا به زیردست او تنزل كرده است.
كرسپو در سطح باشگاهی و با پیراهن آث میلان نیز تولدی نو طی ماه های اخیر داشته است. او پس از عدم موفقیت در چلسی به طور قرضی طی تابستان امسال به میلان كوچ كرد و در همان حال به نظر می رسید كه ظهور تعدادی جوان آینده ساز و امیدبخش همچون لوچانو فیگه را، كارلوس ته وز و سزار دلگادو جای او را در تیم ملی آرژانتین به خطر انداخته و تنگ كرده است. چیزی كه پس از دو بار گلزنی او در برابر آلمان در دیدار دوستانه هفته پیش خطری غیر حقیقی جلوه می كند. او می گوید: «هم از نمایش شخصی خودم راضی ام و هم از بازی كل تیم. ما در برابر رقیبی قوی (آلمان) با قدرت كار كردیم و بازی زیبایی را ارائه دادیم. آلمان هنوز یك قدرت جهانی و تیمی است كه مجال زیادی به شما نمی دهد.»
كرسپو آخرین بار طی تساوی بدون گل آرژانتین با پاراگوئه در یك مسابقه از دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ طی خرداد ماه امسال یك بازی ملی انجام داده بود. در این حدفاصل او ۱۳ بازی ملی پیاپی آرژانتینی ها شامل كوپا آمه ریكا را در خاك پرو از دست داده بود.
با این حال اظهارنظر كرسپو درباره تیم ملی آرژانتین و ایده حمایت آمیز او از این تیم در داخل آرژانتین چندان با نظر های موافق مواجه نشده است. برعكس، نظر این رسانه ها این بود كه آرژانتین مركز میدان را به ژرمن ها واگذار كرده و در این نقطه فقط خوان رومن ریكلمه یك بازی قابل قبول را ارائه داده است.
با این وجود گلی كه كرسپو به فاصله ۹ دقیقه به پایان وقت عادی به ثمر رساند باعث شد نوار بی شكستی آرژانتین از زمان روی كار آمدن خوزه پكرمن در این تیم حفظ شود و این تیم به تساوی با آلمان برسد. پكرمن بعد از استعفای غیرمنتظره مارچلو بیلسا از مقام مربیگری آرژانتین در اواخر تابستان امسال جانشین او شد. از آن پس آرژانتین در دو بازی خانگی پیروز شده و در دو دیدار دور از خانه به تساوی رسیده است.
پكرمن هم از ظهور و درخشش مجدد كرسپو در صحنه های بین المللی راضی است. «من بسیار خوشحالم زیرا كرسپو كلاس و مهارت لازم را در این سطح دارد و می تواند بسیاری از مشكلات ما را حل كند.اكثر بازیكنان ما ویژگی های خودشان را دارند و در روز مقتضی اوج می گیرند و كرسپو نیز صبر كرد تا روزش برسد و پاداش خود را بگیرد.پاداش او نجات ما در برابر آلمان بود.»
كرسپو كه سابقه بازی در لاتزیو و اینتر میلان را هم دارد در شروع فصل جاری در میلان موفق نبود و دو سه ماه اول گلی نزد و همه را ناامید كرد. اما وقتی پیپو اینتزاگی مصدوم و ناپیدا شد او با آندری شوچنكو یك زوج خوب در خط حمله ساخت و شروع به گلزنی كرد. او اینك به قدری موفق است كه سران میلان مصر هستند اقامت او را در این تیم كه فعلاً موقتی و به عنوان یار قرضی است به شكلی ثابت و قطعی درآورند و او را برای دراز مدت استخدام كنند.
منبع : باشگاه اندیشه


همچنین مشاهده کنید