جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

استقلال - پرسپولیس ،جمعه ساعت ۱۵ /در انتظار یک داربی معمولی


•••
آنهایی كه بازی رفت استقلال و پرسپولیس را ندیده اند چیز مهمی را از دست ندادند. تمام حوادث مهم آن مسابقه را می توان حداكثر در یك دقیقه خلاصه كرد. یك شوت از محمود فكری و یك گل آفساید از رضا جباری مهم ترین اتفاقاتی بود كه در داربی پنجاه و هفتم تهران رخ داد و همین مسئله باعث شد آنهایی كه روز ها برای آن بازی انتظار كشیده بودند از این كه این همه برای دیدن چنین بازی سرد و كسل كننده ای روزشماری كرده بودند پشیمان شوند.
در بازی رفت احتیاط بیش از حد دو تیم باعث شد كه تنها چیزی كه در مسابقه به چشم بیاید سوت های پرشمار داور آلمانی باشد وگرنه خود كیفیت مسابقه به هیچ وجه ارزش نقد و بررسی نداشت.
اصولاً یكی از راه های نتیجه گیری در داربی تهران روی آوردن به بازی فیزیكی و تخریبی است و در این میان كیفیت بازی اهمیتی نخواهد داشت. علی پروین در چند ساله اخیر در داربی تهران بسیار خوب نتیجه گرفته و تنها در یك مسابقه شكست خورده و معمولاً پرسپولیس در بازی با استقلال بهتر از آنچه انتظار می رود ظاهر می شود و استراتژی اصلی پروین برای نتیجه گیری روی آوردن به بازی درگیرانه و فیزیكی است كه همین مسئله موجب شده داربی های تهران در چند سال اخیر آنچنان جذاب نباشند و بازی رفت دو تیم هم از جنس همین داربی ها بود.
اگر قرار باشد در بازی فردا هم تاریخ تكرار شود و همانند بازی رفت ستاره های دو تیم یك بازی بدون گل و سرد را به تماشاگران عرضه كنند باز هم بازنده اصلی این مسابقه آنهایی خواهند بود كه روز ها در انتظار این مسابقه نشسته اند اما وضعیت كنونی دو تیم و جدول رده بندی این نوید را می دهد كه داربی ۵۸ به گونه ای دیگر باشد. مطمئناً تیمی كه این بازی را نبرد شانس آنچنانی برای قهرمانی نخواهد داشت به ویژه اگر تیم مغلوب استقلال باشد كه با توجه به اختلاف آبی ها با صدر جدول، قلعه نویی باید به طور كامل قید قهرمانی را بزند. پرسپولیس هم اگر می خواهد از ذوب آهن و فولاد عقب نیفتد نباید در داربی ۵۸ به چیزی غیر از پیروزی فكر كند. البته فراموش نكنیم تاریخ نشان داده در داربی تیمی می برد كه شانس كمتری دارد.
همین میل به پیروزی همگان را امیدوار كرده كه این بار یك بازی زیبا خواهند دید و از یك دیدار سراسر محتاطانه خبری نخواهد بود. در سال های گذشته هم هرگاه دو تیم در چنین شرایطی به هم خورده اند اگر توانایی ارائه بازی زیبا را نداشته اند حداقل قادر به انجام یك دیدار پرهیجان و جنجالی بوده اند. با این شرایط بعید است كه دو تیم به تساوی راضی باشند. مگر اینكه نباختن در داربی را به قهرمانی ترجیح بدهند. علاقه مندان به داربی امیدوارند كه این بار دو تیم به احترام صد هزار نفری كه از ساعت ها قبل به استادیوم می آیند و آن چند میلیونی كه پای تلویزیون میخكوب می شوند به فكر فوتبال باشند و كاری نكنند كه در آخر مسابقه همه از تلف كردن ۹۰ دقیقه از وقت شان پشیمان شده باشند.
•سازمان هواشناسی: جمعه بارندگی نداریم
سازمان هواشناسی پیش بینی كرد آسمان تهران بعدازظهر روز جمعه صاف تا كمی ابری باشد، اما از اولین ساعات جمعه شب شاهد بارندگی در نقاط مختلف این شهر خواهیم بود.
براساس پیش بینی های صورت گرفته امروز در تهران و اكثر شهر های كشور شاهد بارش برف و باران خواهیم بود كه در پایان شب قطع خواهد شد. ضمن اینكه روز جمعه نیز از اولین ساعات شب شاهد بارندگی در تهران خواهیم بود.
با این شرایط به نظر می رسد كه دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس بدون مشكل خاصی و تنها در زمین لغزنده برگزار خواهد شد اما سایر دیدار های هفته بیست و یكم كه امروز برگزار می شوند تحت تاثیر بارش برف و باران قرار خواهند داشت.
•داوران با تاخیر آمدند
داوران روسی دیدار استقلال و پرسپولیس قرار بود، ساعت دو بامداد چهارشنبه از طریق استانبول وارد تهران شوند كه به دلیل مشكلات پروازی و ناهماهنگی های ایجاد شده این سفر با ۲۴ ساعت تاخیر انجام شد.
ایوانف به همراه دو كمك داور خود از طریق استانبول ساعت ۳۰/۳ دقیقه بامداد امروز وارد تهران شد.
•قیمت بلیت بازی افزایش یافت
قیمت بلیت بازی پرسپولیس _ استقلال به نفع زلزله زدگان سونامی ویرانگر جنوب شرق آسیا افزایش یافت.براساس این تصمیم بلیت های طبقه دوم ورزشگاه آزادی ۵۰۰ تومان، شمال و جنوب طبقه اول ۱۰۰۰ تومان و طرفین جایگاه ۲۰۰۰ تومان خواهد بود.
•محرومان و مصدومان
امیرحسین صادقی و حسین كاظمی دو بازیكنی هستند كه به علت سه اخطاره بودن اجازه حضور در داربی را ندارند. در آن سو پرسپولیس بدون هیچ بازیكن محرومی پای به داربی می گذارد. تنها نگرانی سوبل مصدومیت گل محمدی است. به گفته پزشك پرسپولیس احتمال رسیدن یحیی به بازی فردا پنجاه پنجاه است.
منبع : باشگاه اندیشه


همچنین مشاهده کنید