جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

آخرین حمله به سوبل/خردبین: پروین تیم را ارنج می کند


این اولین باری نبود كه یكی از نزدیكان پروین، از دخالت او در امور فنی پرسپولیس خبر می داد اما این بار ماجرا متفاوت از اتفاقات گذشته است؛ چه وقتی كه خردبین می گوید: «سوبل پیش از شروع بازی نبوغ را از بازیكنان ما می گیرد و با توصیه هایی كه می كند به آنها اجازه نمی دهد آن طور كه خودشان هستند بازی كنند.» حرف هایش با استقبال بازیكنانی روبه رو می شود كه می گویند: «پیروزی پرگل ما مقابل پگاه به دلیل غیبت سوبل بود.» این در حالی است كه بسیاری از كارشناسان پس از تماشای بازی پگاه و پرسپولیس، نحوه بازی پگاه و میزان آمادگی این تیم را در سطح پایین تری از تیم های محلات تهران دانسته بودند. ضمن این كه همین كارشناسان روند رو به رشد پرسپولیس و نوع بازی این تیم را محصول تلاش های سوبل می دانند كه با سختی فراوان توانسته برخی از غلط های حركتی و رفتاری بازیكنان پرسپولیس را برطرف كند. اما در شرایطی كه پرسپولیس یكی از شانس های رسیدن به نشان قهرمانی است، یكی از نزدیكان مدیر فنی نقش سرمربی را كمرنگ جلوه می دهد. پیشتر هم در مورد رابطه پروین و سوبل گفته می شد كه اگر پرسپولیس در هر شرایطی به قهرمانی نزدیك شود، پروین می كوشد كه با كمرنگ كردن نقش سوبل قهرمانی را به نام خودش تمام كند و اگر پرسپولیس در لیگ برتر قهرمان نشود، پروین با بركناری سوبل خودش پرسپولیس را در جام حذفی هدایت می كند. اینك اما انگار زمان آن فرا رسیده كه راینر سوبل كم كم از نیمكت پرسپولیس جدا شود، چه او با نشان سرمربی پیشتر و در ابتدای فصل اختیار بدنسازی را به پرویز كماسی سپرده بود و اینك اختیار مهره چینی را به علی پروین می دهد.
این گفته های محمود خردبین كه: «ما شب پیش از بازی با بازیكنان صحبت كرده بودیم و علی پروین آنها را از همه نظر توجیه كرد. ساعاتی قبل از بازی و زمانی كه تركیب اصلی را اعلام می كردیم علی پروین بازیكنان را به خوبی توجیه كرد. این علی پروین بود كه به بازیكنان اعتماد به نفس لازم را داد.» به خوبی نشان می دهد آدم های نزدیك به پروین در پی چه هدفی هستند. البته حمایت بازیكنان پرسپولیس از علی پروین نیز سبب شده راینر سوبل بیش از پیش اعتماد خویش را نسبت به اطرافیانش از كف بدهد. او حتی دیروز حاضر به گفت و گو با خبرنگار شرق نشد و تنها گفت كه روزنامه نگاران دشمن من هستند و در مورد من دروغ می نویسند.
این در حالی است كه رابط سوبل با روزنامه ها مترجمش آرش فرزین (داماد علی پروین) است كه چند ماه قبل ترجمه های غلط او در برنامه ۹۰ فاش شد. با این كه سوبل حاضر نیست بدون حضور آرش فرزین با روزنامه ها گفت و گو كند، اما حضور فرزین نیز روزنامه نگاران را نسبت به گفته های سوبل بی اعتماد می كند. این ماجرا و این حس بی اعتمادی نشان می دهد كه چرا علی پروین در ابتدای فصل تاكید می كرد مربی پرسپولیس باید از آلمان بیاید.
منبع : باشگاه اندیشه


همچنین مشاهده کنید