پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا
با قدرتمندترین واژه هاست که پیروز می شویم ...
هر جا كه باشیم، در همین دنیای واقعی و یا این دنیای مجازی، اینترنت، «واژه ها» قدرتمندترین ابزار برای پیروزی و موفقیت ما به حساب می آیند. سایت های اینترنتی بسیاری - مخصوصاً در همین ایران خودمان- فراموش كرده اند كه مخاطبین اصلی سایت ها، انسان هستند ... ما برای ماشین ها و كامپیوترها سایت روی اینترنت نمی بریم ...
یادتان هست؟ آن اوایل كه اینترنت گسترش و نفوذ خود را در میان جوامع مختلف بشری آغاز كرده بود؟ یادتان هست كه یك بنده خدایی - طراح یا گرافیست - آمده بود و كاریكاتوری كشیده بود درباره اینترنت؟ او تصویری را رسم كرده بود كه سگی را پشت كامپیوتر نشان می داد در حالی كه دستش را روی صفحه كلید گذاشته است و به اینترنت متصل شده، دارد با آن كار می كند، كمی آن طرفتر، كاریكاتوریست در گوشه ای از تصویر نوشته بود «در اینترنت، هیچ كسی نمی فهمد كه تو یك سگی!»
پشت این كامپیوترهای متصل به اینترنت، انسانهایی نشسته اند، انسانهایی با تمایلات و احساسات انسانی، آنها سرشارند از مجموعه ای از تجارب خوب یا بد انسانی، آنها عاطفه دارند، روح دارند و روح و روانشان متاثر می شود وقتی ببینند كه «آدم» به حساب نیامده اند.
اینترنت امروز فضایی مجازی است كه دنیای تعاملات و محاوره هاست. سایت های وب را كه نگاه كنیم متوجه یك وجه اشتراك خیلی قوی در میان همه آنها می شویم. همگی رو به سمتی پیش می روند كه تعاملات و محاوره و گفتگو را -با مشتری بالقوه یا بالفعل و یا بازدید كننده و كاربر معمولی سایت افزایش دهند.
آری، تصاویر گویای هزاران واژه اند، اما واژه ها هستند كه می توانند این ارتباط قوی را ایجاد كنند، گسترش و یا ادامه دهند و در نهایت حفظ كنند. باید مواظب واژه ها باشیم، آنها به راستی اثر می گذارند و می توانند از كاهی، كوه بسازند.
استفاده از «واژه های مناسب» كاری حرفه ای است، هر كسی می تواند ادعا كند كه «راه اندازی یك سایت اینترنتی» كه كاری ندارد، یك نرم افزار FrontPage یا Dreamweaver می گیریم، چند تا تصویر، یك مقداری «متن» و ده دقیقه ای می توانیم برایتان سایت اینترنتی درست كنیم. چند تا صفحه HTML كفایت می كند. نه، به این راحتی ها هم كه می گویید نیست. انتخاب واژه ها، عبارت هایی كه بكار می برید، كاری حرفه ای است، آنهایی پیروز می شوند، كه «واژه های قدرتمند» و عبارت های «نو»، «خلاقانه» و «استادانه» بكار برده باشند. حال چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی.
هر جا كه باشیم، در همین دنیای واقعی و یا این دنیای مجازی، اینترنت، «واژه ها» قدرتمندترین ابزار برای پیروزی و موفقیت ما به حساب می آیند. سایت های اینترنتی بسیاری - مخصوصاً در همین ایران خودمان- فراموش كرده اند كه مخاطبین اصلی سایت ها، انسان هستند ... ما برای ماشین ها و كامپیوترها سایت روی اینترنت نمی بریم، متن نمی نویسیم، مقاله نمی نویسیم. انسانها شدیداً تحت تاثیر آن چیزی كه می بینند و یا می خوانند قرار می گیرند. ایجاد حس اعتماد در بازدید كنندگان و مشتریان و كسب «اعتبار» و جلب «اعتماد» بر روی اینترنت، كار ساده ای نیست. وقت می گیرد، فكر می برد و كار حرفه ای.
روی صفحات وب، باید «مخاطب» یا «مشتری» را شناخت و با او به «شیوه ای انسانی» ارتباط برقرار كرد. «واژه ها» و انتخاب مناسب ترین آنها نمی تواند به خودی خود و به تنهایی كارایی داشته باشد، بایستی عبارت های «قوی» و «هدف دار» نوشت. از بهترین و خلاقانه ترین «صفات» استفاده كرد، آنها را در كنار هم گذاشت و بر روی مخاطب «تاثیر»ی گذاشت كه از پیش تعیین شده است. برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبتان، روی اینترنت، فرصت زیادی ندارید. در واقع شما فقط «چند ثانیه» فرصت دارید و اگر نتوانید از آن چند ثانیه استفاده كنید، بازدید كننده تان را از دست داده اید، شاید برای همیشه.
ارتباط برقرار كردن با مخاطبین از طریق سایت و صفحات وب شما، كاری است كه شما بواسطه «متن وب» (Web Copy) انجام می دهید. در «متن وب» خودتان از واژه های قدرتمند و از قدرت «واژه ها» استفاده كنید. فروش بیشتری می خواهید؟ می خواهید با شما تماس گرفته شود؟ می خواهید ترافیك سایتتان افزایش یابد؟ با «گرد و خاكی» كه به راه انداخته ایم ببینید كه WEBFAQT با چه «سرعتی» به پیش می رود! ما كارها را خیلی سریعتر و حرفه ای تر انجام می دهیم و برای همین است كه حرفه ای «گرد و خاك» به پا می كنیم.
یادتان هست؟ آن اوایل كه اینترنت گسترش و نفوذ خود را در میان جوامع مختلف بشری آغاز كرده بود؟ یادتان هست كه یك بنده خدایی - طراح یا گرافیست - آمده بود و كاریكاتوری كشیده بود درباره اینترنت؟ او تصویری را رسم كرده بود كه سگی را پشت كامپیوتر نشان می داد در حالی كه دستش را روی صفحه كلید گذاشته است و به اینترنت متصل شده، دارد با آن كار می كند، كمی آن طرفتر، كاریكاتوریست در گوشه ای از تصویر نوشته بود «در اینترنت، هیچ كسی نمی فهمد كه تو یك سگی!»
پشت این كامپیوترهای متصل به اینترنت، انسانهایی نشسته اند، انسانهایی با تمایلات و احساسات انسانی، آنها سرشارند از مجموعه ای از تجارب خوب یا بد انسانی، آنها عاطفه دارند، روح دارند و روح و روانشان متاثر می شود وقتی ببینند كه «آدم» به حساب نیامده اند.
اینترنت امروز فضایی مجازی است كه دنیای تعاملات و محاوره هاست. سایت های وب را كه نگاه كنیم متوجه یك وجه اشتراك خیلی قوی در میان همه آنها می شویم. همگی رو به سمتی پیش می روند كه تعاملات و محاوره و گفتگو را -با مشتری بالقوه یا بالفعل و یا بازدید كننده و كاربر معمولی سایت افزایش دهند.
آری، تصاویر گویای هزاران واژه اند، اما واژه ها هستند كه می توانند این ارتباط قوی را ایجاد كنند، گسترش و یا ادامه دهند و در نهایت حفظ كنند. باید مواظب واژه ها باشیم، آنها به راستی اثر می گذارند و می توانند از كاهی، كوه بسازند.
استفاده از «واژه های مناسب» كاری حرفه ای است، هر كسی می تواند ادعا كند كه «راه اندازی یك سایت اینترنتی» كه كاری ندارد، یك نرم افزار FrontPage یا Dreamweaver می گیریم، چند تا تصویر، یك مقداری «متن» و ده دقیقه ای می توانیم برایتان سایت اینترنتی درست كنیم. چند تا صفحه HTML كفایت می كند. نه، به این راحتی ها هم كه می گویید نیست. انتخاب واژه ها، عبارت هایی كه بكار می برید، كاری حرفه ای است، آنهایی پیروز می شوند، كه «واژه های قدرتمند» و عبارت های «نو»، «خلاقانه» و «استادانه» بكار برده باشند. حال چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی.
هر جا كه باشیم، در همین دنیای واقعی و یا این دنیای مجازی، اینترنت، «واژه ها» قدرتمندترین ابزار برای پیروزی و موفقیت ما به حساب می آیند. سایت های اینترنتی بسیاری - مخصوصاً در همین ایران خودمان- فراموش كرده اند كه مخاطبین اصلی سایت ها، انسان هستند ... ما برای ماشین ها و كامپیوترها سایت روی اینترنت نمی بریم، متن نمی نویسیم، مقاله نمی نویسیم. انسانها شدیداً تحت تاثیر آن چیزی كه می بینند و یا می خوانند قرار می گیرند. ایجاد حس اعتماد در بازدید كنندگان و مشتریان و كسب «اعتبار» و جلب «اعتماد» بر روی اینترنت، كار ساده ای نیست. وقت می گیرد، فكر می برد و كار حرفه ای.
روی صفحات وب، باید «مخاطب» یا «مشتری» را شناخت و با او به «شیوه ای انسانی» ارتباط برقرار كرد. «واژه ها» و انتخاب مناسب ترین آنها نمی تواند به خودی خود و به تنهایی كارایی داشته باشد، بایستی عبارت های «قوی» و «هدف دار» نوشت. از بهترین و خلاقانه ترین «صفات» استفاده كرد، آنها را در كنار هم گذاشت و بر روی مخاطب «تاثیر»ی گذاشت كه از پیش تعیین شده است. برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبتان، روی اینترنت، فرصت زیادی ندارید. در واقع شما فقط «چند ثانیه» فرصت دارید و اگر نتوانید از آن چند ثانیه استفاده كنید، بازدید كننده تان را از دست داده اید، شاید برای همیشه.
ارتباط برقرار كردن با مخاطبین از طریق سایت و صفحات وب شما، كاری است كه شما بواسطه «متن وب» (Web Copy) انجام می دهید. در «متن وب» خودتان از واژه های قدرتمند و از قدرت «واژه ها» استفاده كنید. فروش بیشتری می خواهید؟ می خواهید با شما تماس گرفته شود؟ می خواهید ترافیك سایتتان افزایش یابد؟ با «گرد و خاكی» كه به راه انداخته ایم ببینید كه WEBFAQT با چه «سرعتی» به پیش می رود! ما كارها را خیلی سریعتر و حرفه ای تر انجام می دهیم و برای همین است كه حرفه ای «گرد و خاك» به پا می كنیم.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رئیسی انتخابات دولت رئیس جمهور دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی سید ابراهیم رئیسی انتخابات مجلس رافائل گروسی مجلس حجاب
تهران هواشناسی بارش باران قتل شهرداری تهران پلیس سیل آموزش و پرورش فضای مجازی سلامت وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
گاز قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی خودرو نمایشگاه نفت مسکن مالیات حقوق بازنشستگان بازار خودرو سایپا
نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون کتاب زنان سپند امیرسلیمانی سینمای ایران محمدمهدی اسماعیلی تئاتر سریال دفاع مقدس سینما
اینوتکس
رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین غزه جنگ غزه حماس مصر حمله به رفح نوار غزه رفح ترکیه ولادیمیر پوتین
فوتبال استقلال رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا پرسپولیس بایرن مونیخ لیگ برتر باشگاه استقلال دورتموند ذوب آهن بازی باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فیبرنوری فناوری اپل آب هواوی گوگل سامسونگ ناسا ایلان ماسک
تخم مرغ شیر آسم روغن زیتون سنگ کلیه بیمه افسردگی کمردرد