شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

طلسم وستفالن


طلسم وستفالن
● دورتموند، شهر پیروزی آلمان
طلسم ورزشگاه وستفالن همچنان وجود دارد. آلمانی ها این جاده را به خوبی می شناسند و برای رسیدن به فینال به آن امیدوار هستند. ورزشگاه دورتموند در حقیقت، «تئاتر رویاها»ی فوتبال آلمان و ملت آن است: یازده بازی و فقط یك مساوی.
دیگر بازی ها در آن به پیروزی ختم شده است. كریستف متزلدر می گوید: این شانس ما است و در برابر ایتالیا زیباترین بازی را انجام خواهیم داد ولی طرفداران ما در دورتموند انگیزه بزرگ را در ما به وجود می آورند. ورزشگاه كاملاً آلمانی است و خوشحالم جایی می رویم كه مردم با فوتبال زندگی می كنند و عشق آنها است. همین شانس بزرگ ما محسوب می شود.» نیمه نهایی در وستفالن. این بار ایتالیا- آلمان.
هرچند ایتالیایی ها به سابقه گذشته درخشان خود فكر می كنند و آن را نقطه برتری خود می دانند ولی آلمانی ها هم از طلسم خود حرف می زنند و دوست ندارند كه این طلسم در حساس ترین شرایط بشكند و رویاهایشان خراب شود. وقتی كلینزمن و یواخیم لو وارد ورزشگاه می شوند تا شرایط زمین و ورزشگاه را بررسی كنند با خوشحالی در آن قدم می زنند.
یواخیم لو می گوید: «ما از دو روز قبل قهرمان لقب گرفته ایم و حالا باید قهرمان اروپا هم بشویم. همه چیز در دورتموند به نفع ما است و باید از این فرصت استفاده كنیم.» آنها از نقطه برتری خود مقابل آرژانتین شروع می كنند تا اینكه به دورتموند برسند و حتی آن شكست سخت و افتضاح در فلورانس را فراموش می كنند.
لو می گوید: «آن بازی اصلاً وجود ندارد. حتی یك ثانیه هم به آن فكر نمی كنیم و نباید هم اینچنین مسائلی را وارد تیم بكنیم.» آلمان با چنین روحیه ای خود را آماده می كند و از قدرت ایتالیایی ها نمی ترسد. آنها مثل جنگجوهای قدیمی زندگی می كنند و فضای رختكن آنها شباهت بسیار زیادی به نظامیان دارد. تیم بروفسكی می گوید: «ما روی یك هدف تمركز كرده ایم و احساس می كنیم كه به این هدف نزدیك شده ایم.
حالا وقت آن نیست كه متوقف شویم. آنها از نظر تاكتیكی شرایط خوبی دارند هر چند شروع خوبی نداشتند اما توانستند در ثانیه آخر مشكلاتشان را حل كنند. بله ما در گذشته با آنها مشكل داشتیم اما این بار فكر می كنیم كه با تفكر درست آنها را شكست بدهیم.» اگر قرار باشد جملات بازیكنان آلمانی را كنار هم ردیف كنیم، همه از شرایط روحی بزرگشان حرف می زنند و طلسم وستفالن را از یاد نمی برند.همه چیز به نفع آنها است و در خانه خود بازی می كنند و حتی یوشكا فیشر اظهار می كند: «فوتبال مثل یك نبرد است.»
و آلمان ها نمی خواهند در این جنگ بازنده باشند. شاید آنهایی كه برنامه های جام جهانی را یك سال قبل ترتیب دادند، به این موضوع فكر نمی كردند كه وستفالن همانند یك طلسم و خوش شانسی به كمك آلمان و میزبان بیاید، اما امروز كه به این شرایط نزدیك شده اند، بدشان نمی آید كه این موضوع را بزرگتر از آن جلوه دهند و از آن برای بالا بردن روحیه تیم استفاده كنند.
آلمانی ها طی چند روز اخیر با جملات تند و حتی غیرمنصفانه به ایتالیایی ها حمله كردند كه حتی اعتراض دولتمردان ایتالیایی را هم به همراه داشت. اما وقتی از فوتبال صحبت می شود آنها از وستفالن حرف می زنند؛ تئاتر رویاهای آلمان كه می تواند رویاهای آنها را برآورده كند.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید