پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ / Thursday, 19 July, 2018

محاکمه اورسن ولزی


محاکمه اورسن ولزی
● نگاهی به فیلم «محاكمه» ساخته اورسن ولز
«هرچه دلتان می خواهد بگویید اما محاكمه بهترین فیلم من است.» ( اورسن ولز)
ولز این فیلم را براساس رمان مشهور فرانتس كافكا ساخت.
فیلمنامه این فیلم را كه محصول سال ۱۹۶۲ است خود ولز نوشته است. آنتونی پركینز، آرنولد فوا، جس هان، مادلین رابینسون، ژان مورد، روی اشنایدی، سوزان فلون ، نایدرا شور و... در این فیلم بازی می كنند.
اورسن ولز «محاكمه» را بهترین فیلم خود نامیده است. او پایان این فیلم را تغییر داد (در رمان جوزف كی با چاقو به قتل می رسد) چون پس از هولوكاست نمی خواست نشان دهد یك یهودی اینگونه كشته می شود. محاكمه، محصول مشترك كشورهای فرانسه، ایتالیا، یوگسلاوی و آلمان غربی است و در دوبله انگلیسی آن، اورسن ولز به جای یازده نفر حرف زده است. این فیلم در سال ،۱۹۶۴ جایزه بهترین فیلم را از انجمن منتقدین فرانسوی دریافت كرد.
● خلاصه فیلم
جوزف كی كارمند رسمی بانك بدون دلیل خاصی دستگیر می شود. او نمی داند به چه اتهامی بازداشت و محاكمه می شود. تلاش او برای یافتن دلیل محاكمه خود نافرجام باقی می ماند. در مقابل گویا همسایه های جوزف از اتهام او مطلع هستند. جوزف در طول محاكمه هیچ اطلاعی از اتهام خود ندارد. عموی جوزف برای او وكیلی اختیار می كند. وكیلی كه وضعیت جسمی مناسبی ندارد. اما جوزف بنا به دلایلی وكیلش را هم عزل می كند. در پایان جوزف كی به جرمی نامشخص محكوم به مرگ می شود و به قتل می رسد.
● درباره كارگردان
اورسن ولز پنجم ماه مه سال ۱۹۱۵ در ویسكانسین آمریكا به دنیا آمد. پدرش مخترع و مادرش پیانیست بود. اورسن ولز در بچگی به هنرهای مختلف علاقه داشت كه از آن بین علاقه اش به نقاشی و نواختن پیانو برجسته تر بود. وقتی در ۹ سالگی مادرش درگذشت او به همراه پدرش به كشورهای مختلف دنیا سفر كرد. شش سال بعد پدرش نیز فوت كرد. در سال ۱۹۳۱ او از مدرسه تودلر ووداستوك ایلینوی فارغ التحصیل شد. پیشنهادات ورود به دانشكده را پس زد تا با یك تور به ایرلند برود. در این سال ها تلاش ولز برای ورود به صحنه های تئاتر لندن و برادوی به نتیجه ای نرسید. به همین خاطر به مراكش و اسپانیا سفر كرد. در سال ۱۹۳۴ او به توصیه آلكساندر دولكات و تورنتون وایلدر در یك شركت فیلمسازی مشغول به كار شد. در سال ۱۹۳۷ او كار با جان هاسمن را آغاز كرد و مركوری تیاتر را به كمك جان تاسیس كرد.
در سال ۱۹۳۸ ولز با یك برنامه رادیویی كه از «جنگ دنیاها» اقتباس شده بود در هالیوود درخشید. نخستین فیلمی كه از اورسن ولز به نمایش عمومی درآمد، فیلم «همشهری كین» بود. این فیلم با شكست تجاری شدیدی روبه رو شد. اما بسیاری از منتقدین و سینماگران آن را بهترین فیلم تاریخ سینما نامیده اند.
او پس از «همشهری كین» فیلم های «امبرسون های باشكوه» و «سفری به درون ترس» را ساخت. این فیلم ها نیز با شكست تجاری مواجه شد. او در سال ۱۹۴۵ فیلم «بیگانه» را برای شركت فیلمسازی «اینترنشنال پیكچرز» ساخت. محدودیت هایی كه شركت فیلمسازی برای ولز ایجاد كرد سبب شد كه اورسن ولز این «بیگانه» را بدترین فیلم خود بنامد. دو سال بعد، ولز فیلم «بانویی از شانگهای» را كارگردانی كرد كه با استقبال منتقدین روبه رو شد. شكست اقتصادی اكثر فیلم های ولز سبب شد كه دیواری از بی اعتمادی بین او و شركت های فیلمسازی به وجود بیاید. «مكبث»، «آقای آركادین» و «نشانی از شر» سه فیلم دیگر اورسن ولز بودند. «نشانی از شر» جایزه اول جشنواره كن را به خود اختصاص داد. «محاكمه»، «ناقوس های نیمه شب»، «جانب دیگر باد» و «شاه لیر» از دیگر فیلم های اورسن ولز محسوب می شوند. اورسن ولز به خاطر هیكل تنومندش زبانزد بود. وزن او هنگام مرگ، ۳۵۰ پوند بود. اورسن ولز در دهم اكتبر سال ۱۹۸۵ درگذشت.
● از زبان كارگردان
«خیلی علاقه ای به سینما ندارم. به همین دلیل زیاد سینما نمی روم.» «در اوج حرفه ام شروع كردم و در نزول كار كردم.» «از تلویزیون متنفرم از بادام زمینی هم بدم می آید. اما نمی توانم بادام زمینی نخورم.»
«دعا نمی كنم چون نمی خواهم خدا را خسته كنم.»
«یك فیلم، خوب نخواهد شد مگر اینكه دوربین، چشمی روی سر یك شاعر باشد.»
«فكر می كنم همیشه یك شیوه خوب در هر شكل هنری این است كه محدودیت های آن شكل را بپذیرد.»
«هنرمند خوب، باید تنها باشد. اگر تنها نباشد یك جای كار ایراد دارد.» «من ثروتمند نیستم، هرگز نبوده ام. وقتی مرا به عنوان بازیگر (امیدوارم كارگردانش نباشم.) در فیلمی بد می بینید، به این دلیل است كه فیلم خوبی به من پیشنهاد نشده است. اغلب برای امرار معاش مجبور می شوم فیلم های بدی بسازم.»
● محاكمه بدون اتهام
فكرش را بكنید یك روز صبح از خواب بیدار شوید و یك پلیس توی اتاقتان شما را بازداشت كند. تا اینجایش می تواند اتفاق غیر منتظره ای باشد. اما وقتی پلیس هیچ دلیلی برای اتهام شما ارائه نكند و اصلاً نگوید به چه چیزی متهم هستید اوضاع بغرنج تر از آن می شود كه صرفاً بتوان آن را «غیر منتظره» نامید. «محاكمه» نوشته فرانتس كافكا كه فیلم محاكمه براساس آن ساخته شده، چنین قصه ای دارد. جوزف كی حسابدار بانك، ساعت شش صبح با ورود یك پلیس به اتاقش از خواب بیدار می شود و خود را در معرض اتهامی جدی می بیند. اتهامی كه با شیوه برخورد پلیس مشخص می شود كه جدی است اما جوزف كی هر چه تلاش می كند نه تنها متوجه اتهامش نمی شود بلكه انگار به پلیس ها بیشتر كمك می كند كه اتهامی برای جوزف كی پیدا كنند. چرا كه به نظر می رسد خود پلیس ها هم نمی دانند دقیقاً جوزف كی را به چه دلیل دستگیر كرده اند.
حالا فكرش را بكنید یك بار شما را به اتهامی دستگیر كنند و شما در راه بازداشتگاه از اتهام خود خبر نداشته باشید در این صورت انبوهی از فكرهای مختلف به ذهنتان می رسد تا اینكه به بازداشتگاه برسید و دلیل اتهامتان را متوجه شوید. شخصیت اصلی داستان محاكمه اما تا پایان فیلم نمی فهمد به چه اتهامی بازداشت شده است. بنابراین درك فضای ذهنی جوزف كی و آشوبی كه در كله اش به پا شده، چندان دست یافتنی نیست. كافكا در رمانش این فضا را به زیبایی ترسیم می كند. كافكا در رمان خود جهان ابزوردی را ترسیم می كند كه در آن هیچ چیز با دلایلی كه ما برای دنیای دارای معنا متصوریم انجام نمی شود. در «محاكمه» جهان پیرامون جوزف كی نه فقط نسبت به او بلكه در ارتباط با تمام اعضای سازنده اش پوچ و بی معنا رفتار می كند. سیستم قضاوتی كه كافكا به نقدش می پردازد نمونه ای هدایت شده از جهان مدرن است. نمونه ای از معناباختگی انسان معاصر در وضعیتی بحران زده كه مرزهای بین امر واقعی و امر غیرواقعی از بین می رود. رویكرد جبراندیشانه كافكا در آثارش همیشه برجسته بوده است. چه در «مسخ» كه سامسا، شخصیت اصلی داستان، صبح كه از خواب بیدار می شود متوجه می شود كه به سوسك تبدیل شده است و چه در محاكمه كه جوزف كی بدون دلیل محاكمه و محكوم به مرگ می شود، انسان در برابر جبری قرار گرفته كه بسیار قوی تر از اراده او است. در واقع داستان های كافكا از جایی شروع می شوند كه جبر بر اراده انسانی پیروز شده است. اما در داستان محاكمه این ایده كه جبر در دنیای معاصر محصول اراده ها است به خوبی نشان داده شده است. هیچ وقت هیچ كس نمی فهمد كه جوزف كی به چه اتهامی بازداشت شده است. اگرچه در طول فیلم رفتار برخی از شخصیت ها به گونه ای است كه انگار می دانند چه اتهامی متوجه جوزف كی است اما در حقیقت آنها شخصیت هایی هستند كه می دانند در دنیایی كه در آن زندگی می كنند هیچ اختیاری ندارند.
● محاكمه ولزی
اقتباس سینمایی از آثار درخشان ادبی یكی از دلمشغولی های فیلمسازان بزرگ بوده است. اما خب قطعاً اقتباس از آثار نویسندگانی چون كافكا بسیار دشوار و حتی امری ناشدنی به نظر می رسد. ساخت فیلمی براساس یكی از آثار كافكا با این شرط كه ویژگی های كافكایی اثر حفظ شود آرزوی بزرگی بود كه اورسن ولز برای تحقق آن تلاش كرد. در حالی كه تبدیل فضای ذهنی داستانی مثل «محاكمه» به تصویر دشواری های خاص خودش را داشت ولز كوشید با خلق فضاهای مبهم، این ویژگی را در اثرش بازنمایی كند. یكی از مهمترین ابزارهای ولز در فیلم «محاكمه» كنتراست رنگ های سیاه و سفید و استفاده از سایه برای نشان دادن تردیدها و عدم قطعیت ها است.
در یكی از صحنه های فیلم وقتی جوزف كی پس از آگاهی از بازداشت خود در محل كار حاضر می شود، او را در نمایی متوسط در میان انبوهی از كارمندانی می بینیم كه پشت میزشان مشغول كار هستند. این تصویر، استعاره ای از، از بین رفتن فردیت انسان ها در دنیای معاصر است. فردیت و هویت انسان ها در دنیای كافكا تحت تاثیر عواملی هستند كه آنقدر پیچیده و تاثیرگذارند كه قابل شناسایی نیستند. به همین علت است كه در فیلم جوزف كی هیچگاه متوجه نمی شود كه چه كسانی و به چه انگیزه ای او را متهم كرده اند.
صحنه پردازی در فیلم «محاكمه» نقش مهمی در كافكایی كردن آن دارد. مكان ها چندان آراسته نشده اند. سادگی صحنه آرایی در كنار تركیبی كه از دو رنگ سیاه و سفید داده می شود و همچنین نقش پررنگ سایه دست به دست هم می دهد تا فضایی سرشار از اضطراب و ایهامی كه ناشی از معنا باختگی است در فیلم به وجود آید. فضایی كه به دنیای كافكایی بسیار نزدیك است.
● هم نوآر، هم كافكایی
بسیاری از منتقدین اعتقاد دارند كه دوره كلاسیك فیلم های نوآر از سال ۱۹۴۱ با فیلم «شاهین مالت» ساخته جان هاستون آغاز شد و با فیلم «نشانی از شر» ساخته اورسن ولز پایان یافت. پل شرایدر فیلمنامه نویس و كارگردان مشهور سینما اعتقاد دارد كه دهه شصت، دهه فیلم های متاثر از مك كارتیسم بود. شرایدر از تلویزیون به عنوان یكی از تاثیر گذارترین عوامل كاهش محبوبیت ژانر نوآر نام می برد. به اعتقاد او تصاویر رنگی نیز باعث می شد كه مردم قدر جادوی تصاویر سیاه و سفید را ندانند.
در سال ،۱۹۶۲ در حالی كه ژانر نوآر دوره افولش را می گذراند، اورسن ولز پذیرفت كه فیلمی سیاه و سفید و اقتباسی از كتاب «محاكمه» نوشته فرانتس كافكا بسازد. ولز بعدها گفت كه «محاكمه» انتخاب اول او برای ساختن فیلمی اقتباسی نبوده است، اما در عین حال اعتراف كرده كه پس از مدت ها، تهیه كننده این فیلم دست او را برای ساختن فیلم دلخواهش باز گذاشت. با وجود اینكه اقتباس ولز از رمان محاكمه، یكی از مهمترین اقتباس های سینما محسوب می شود اما برخی منتقدین فیلم «محاكمه» را چندان كافكایی نمی دانند. البته مقایسه فضای رمان كافكا و فیلم ولز چندان منصفانه نیست و نباید انتظار داشت كه فضای ذهنی رمان محاكمه در فیلم خلق شود. ولز با تاكید بر نگاه اكسپرسیونیستی فیلم نوآر و به میان كشیدن تنهایی و پارانویا به عنوان دو مشخصه مشترك ژانر نوآر با فضای اكسپرسیونیسم آلمانی رمان كافكا سعی می كند كه ابسوردیته كابوس وار جهان كافكایی را بازنمایی كند. اگرچه ولز در زمینه خلق فضایی كافكایی مثل سودربرگ در فیلم «كافكا» قوی عمل نمی كند اما فضایی كه او در فیلم «محاكمه» می آفریند آن چنان منحصر به فرد است كه نه كافكایی محسوب می شود نه صرفاً نوآر. اورسن ولز رمان «محاكمه» را به شیوه خودش روایت می كند.

مجتبی پورمحسن

منبع : روزنامه شرق

مطالب مرتبط

استرالیا Australia

استرالیا Australia
▪ کارگردان: باز لورمن.
▪ فیلمنامه: باز لورمن، استوارت بئاتی، رونالد هاروود، ریچارد فلانگان بر اساس داستانی از باز لورمن.
▪ موسیقی: دیوید هیرشفیلدر.
▪ مدیر فیلمبرداری: مندی واکر.
▪ تدوین: دادی دورن، مایکل مک کاسکر.
▪ طراح صحنه: کاترین مارتین.
▪ بازیگران: نیکول کیدمن[لیدی سارا اشلی]، هیو جکمن[گله دار/دروور]، دیوید ونهم[نیل فلچر]، جک تامسون[کیپلینگ فلین]، برایان براون[لزلی کینگ کارنی]، براندون والترز[نولا]، دیوید گولپیلی[کینگ جورج]، ازی دیویس[کاترین کارنی فلچر]، بن مندلسون[سروان امت داتون].
▪ ۱۶۵ دقیقه.
▪ محصول ۲۰۰۸ استرالیا، آمریکا.
▪ نامزد جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگر خوش آتیه/براندون والترز از مراسم انجمن منتقدان شیکاگو، برنده جایزه مولف و نامزد ۷ جایزه دیگر از مراسم ساتلایت.
▪ ژانر: ماجرا، درام، جنگی، وسترن.
سال ۱۹۳۹، بانو سارا اشلی به شمال استرالیا می رود تا شوهر زنباره اش را را به فروش گله داریشان راضی کند. شوهرش گله داری را برای استقبال او به بندر داروین می فرستد. اما رسیدن آنها به محل پرورش گله با مرگ شوهر بانو اشلی همراه می شود که شایع است توسط شمنی بومی مشهور به کینگ جورج کشته شده است.
بانو اشلی که سررشته ای از گله داری ندارد، ناگهان خود را وارث گله ای بسیار بزرگ می بیند و این موقعیت فرصتی مناسب برای مباشر شوهر متوفی او به نام نیل فلچر است تا برای به دست گرفتن زمام همه امور تلاش کند. هدف او از این کار کمک به نقشه های لزلی کارنی است تا سلطان بی رقیب گله داران منطقه شده و قرارداد بزرگی با ارتش استرالیا منعقد کند. اما افشای دزدی فلچر توسط نولا -نوه کینگ جورج- که در خانه اربابی اشلی زندگی می کند، و سپس آزار او توسط فلچر باعث می شود تا سارا اشلی به خشم آمده و او را اخراج کند.
سارا تصمیم می گیرد تا گله دزدیده شده را بازگردانده و گله دار/دروور را ترغیب می کند تا گاوها را برای فروش به بندر داروین ببرند. گله دار به همراه شش نفر دیگر از جمله سارا و نولا ۱۵۰۰ راس گاو را به طرف داروین می رانند. اما در میان راه فلچر با رم دادن گله قصد به دره انداختن آنها و نابودی شان را می کند. کینگ جورج با توسل به جادو مانع از این کار شده و گله به سلامت وارد داروین می شود. اتفاقی که لزلی کارنی را به خشم می آورد.
در طول راه نیز رابطه عاشقانه ای میان سارا و گله دار برقرار می شود و پس از این پیروزی، زندگی ساکت و آرامی را در مزرعه موروثی می گذرانند. تا اینکه فلچر کارنی را طی حادثه ای ساختگی کشته و با دختر وی ازدواج می کند. فرجام کار قرار گرفتن فلچر-قاتل شوهر سارا و پدر واقعی نولا- در راس امپراطوری کارنی و شروع به تهدید مجدد سارا است. همزمان با فرستاده شدن اجباری نولا به مرکز نگهداری کودکان نیمه بومی در میسیون آیلند، نشانه های جنگ در استرالیا نیز ظاهر می شود. سال ۱۹۴۲ با حمله ژاپنی ها به بندر داروین مصادف می شود و گله دار که بعد از مشاجره ای لفظی سارا را ترک کرده، خبر مرگ وی بر اثر بمباران را می شنود.
گله دار، نولا و دیگر بچه ها را از میسیون آیلند و چنگ سربازان ژاپنی نجات داده و به بندر داروین بازمی گرداند. همزمان سارا نیز که مزرعه را به فلچر فروخته و در حال خروج از استرالیاست با گله دار و بچه ها برخورد می کند. فلچر که متوجه زنده بودن نولا-تنها حلقه او با گذشته نامیمونش- شده، تلاش می کند تا او را به قتل برساند. اما خود به دست کینگ جورج کشته می شود. سارا به همراه نولا و گله دار به مزرعه- که امنیت آن منطقه برقرار شده-باز می گردد. اما در راه بازگشت کینگ جورج سر رسیده و نولا به همراه او می رود.
● چرا باید دید؟
کودکی مارک آنتونی "باز" لورمن متولد ۱۹۶۲ نیو ساوت ولز استرالیا در سالن سینما پدرش طی شده و عشق به قصه گویی را در خود کشف کرده است. این شیفتگی در تمامی فیلم های او به چشم می خورد. از اولین شان که اشاره به نحوه آشنایی پدر و مدرش در یک سالن رقص بود تا برگردان امروزی اش از رومئو و ژولیت و بهترین فیلم کارنامه اش مولن روژ که تمامی دلبستگی هایش به دنیای نمایش را در آن گرد آورده بود. استرالیا چهارمین فیلم او و یک عاشقانه حماسی پسا استعماری به سبک و سیاق بربادرفته است که برای هر آشنا با تاریخ سینما و حتی فیلم باز معمولی کهنه، نخ نما و بسیار کلیشه ای است.
فیلمی که قرار بوده نقش بربادرفته را برای سینمای استرالیا هم بازی کند و به شکلی مسرفانه پول-۱۳۰ میلیون دلار- و زمان-۹ ماه برای فیلمبرداری به اضافه برداشت های مجدد در سال ۲۰۰۸- به پای آن ریخته شده و به همان اندازه بربادرفته متحجر و تحقیر آمیز است. نگاه خاک پرستانه حاکم بر بربادرفته که جنگ های داخلی را پس زمینه خود قرار داده بود، مطابق نعل بالنعل به استرالیا منتقل شده و این بار بومی ها در هنگامه هجوم ژاپنی ها به استرالیا ملعبه دست فیلمساز قرار گرفته است.
قصه عاشقانه فیلم با پیرنگی کلیشه ای؛ ورود فردی متعلق به طبقه اشراف و شهری به درون طبیعت وحشی و برخورد با آدم های سرسخت خو کرده به این نوع زندگی و در نهایت تحولش هرگز نمی تواند دستمایه مناسبی برای نشان دادن واقعیت های قرن بیستم استرالیا باشد. کافی است فقط به یاد آورید فیلمی مانند گله رانان ساخته هری وات را که داستان عبور گله ای از مناطق در شرف اشغال توسط ژاپنی ها به سوی منطقه ای امن از دل صحرایی خشک را به گونه ای مستند روایت می کرد، تا پوشالی بودن این فیلم توریستی را به راحتی دریابید. چون آنقدر لوکیشن های زیبا در فیلم جا داده شده و دلار صرف جلوه های ویژه اش شده که جنگ هم جنبه ای تزئینی پیدا کرده است!
فیلم هر چند از نگاه نولا-پسربچه نامشروع و نیمه بومی فلچر- روایت می شود و قرار بوده فیلم نوعی معذرت خواهی از بومی های استرالیایی باشد، اما نگاه حاکم بر فیلم نگاه غربی است. البته نولا در پایان فیلم با وجود دلبستگی اش به نشانگان فرهنگ غربی مانند آواز[Over the Rainbow] فیلم جادوگر شهر اُز دست پدربزرگ شمن خود را گرفته و به میان طبیعت وحشی استرالیا پناه می برد و سفیدها را با این احساس خوب که اینجا کشور همه ماست، به حال خود تنها می گذارد!
استرالیا نتوانسته با وجود بهره مندی از دو بازیگر پول ساز موفقیتی در گیشه به چنگ آورد و به نظر می رسد لورمن هم از این رهگذر نتواند بر خلاف ادعایش به شناختی درست از زادگاه دست پیدا کند. ولی شما اگر از فیلم های توریستی خوش تان می آید و امکان سفر به استرالیا را ندارید، این فرصت را از دست ندهید!

وبگردی
وقتی یک دامدار با مدرک دیپلم و ۱۱۹ فقره چک برگشتی مدیرعامل «ثامن‌الحجج» شد
وقتی یک دامدار با مدرک دیپلم و ۱۱۹ فقره چک برگشتی مدیرعامل «ثامن‌الحجج» شد - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
جزییاتی تکان‌دهنده از اقدامات موسسه ثامن‌الحجج
جزییاتی تکان‌دهنده از اقدامات موسسه ثامن‌الحجج - دو چهره مشهور تلویزیون نیز از مواهب موسسه ثامن الحجج بی نصیب نبوده‌اند. مؤسسه ثامن‌الحجج دو مبلغ ۱۸۰ میلیون‌تومانی و ۴۰۰ میلیون‌تومانی را به حساب «م.م» مجری یک برنامه تلویزیونی واریز می‌کند و عنوانی که روبه‌روی این اعداد در توضیح دلیل وجه ذکر شده، یک کلمه است؛ هدیه. اما رقم هدیه‌ای که آقای «م.م» به‌عنوان هدیه دریافت کرده، در مقابل تسهیلات دریافتی او از ثامن‌الحجج تقریبا ناچیز است.
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد!
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد! - یک بنر تبلیغاتی که ظاهراً با هدف ترویج فرهنگ حجاب طراحی شده، سبب‌ساز واکنش‌های کاربران شبکه اجتماعی توییتر شده است. در این بنر، از رهگذران خواسته شده بین دو گزینه موجود، زنی چادری و زنی مانتویی، انتخاب کنند ترجیح می‌دهند کدام‌یک همکار همسرشان باشد!
نمایش دستاورد آزادی و دموکراسی
نمایش دستاورد آزادی و دموکراسی - آقای مطهری بازیکنان آفریقایی تیم فرانسه را دیده ولی دورگه‌های تیم ملی خودمان را ندیده!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر! - در اتفاقی عجیب و غیر قابل باور فردی امروز به دلیل درخواست طلاق همسرش در خیابان اسلامشهر وی را با ضربات چاقو از پای درآورد، از سرنوشت این خانم اطلاع دقیقی در دست نیست.
مائده‌ها و دلارهای رانتی
مائده‌ها و دلارهای رانتی - اشارت‌هایی که برخی نکات جالب توجهی دیگری در خصوص آن بیان می‌کنند، مثل مطرح شدن مساله مانتو‌های جلوباز و اشکالی که برخی مسئولان به آن وارد می‌دانند. موضوعی که موجب شد تا بعد از مدت‌های مدید و در شرایطی که بسیاری بر این باورند که شناسایی و مقابله با اخلال گران بازار می‌بایست در اولویت همه امور باشد، گشت‌های ارشاد به خیابان‌ها باز گردند.
دورهمی کثیف‌ترین برنامه جنسی  ! تفکرات پیچیده یک استاد علوم انسانی !
دورهمی کثیف‌ترین برنامه جنسی ! تفکرات پیچیده یک استاد علوم انسانی ! - یکی از بحث های جنجالی دکتر فیاض در سال های اخیر اظهار نظر او در مورد وقوع بحران جنسی در ایران بوده است که حالا او معتقد است تبدیل به انقلاب جنسی شده است. با او در این زمینه مصاحبه مفصلی انجام دادیم که به زودی منتشر می شود. بخشی از این مصاحبه که درباره برنامه دورهمی است را تماشا کنید.
آغوش جنسی یا مادرانه ! مشغله فکری مطهری
آغوش جنسی یا مادرانه ! مشغله فکری مطهری - وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نمایش در آغوش کشیدن تیم ملی کروواسی توسط رئیس‌جمهور کشورشان،گفت: ایشان با یک حس مادرانه این کار را انجام داد و این آغوش، جنسی نبود، البته که پخش آن نباید انجام می‌شد.
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟ - سرنوشت فرزند بزرگ حسن روحانی از جمله مواردی است که در سال‌های گذشته بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ نیز یکی از وب‌سایت‌های اصولگرا مدعی بود که او به دنبال “شکست عشقی” دست به “خودکشی” زده است. بنا به ادعای برخی از رسانه‌های اصو‌لگرا، فرزند روحانی با کلت کمری پدر خودکشی کرد.
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا - کاربران شبکه های اجتماعی فیلمی را منتشر کرده اند که گفته می شود مربوط به خانه مجلل محمود خاوری در کانادا است. صحت و سقم این قضیه هنوز تایید نشده است.
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟ - احزاب و شخصیت‌ها - زندگی ساده آیت‌الله جنتی گرچه از ویژگی‌های مثبت شخصیت وی است اما نوع نگاهش به عرصه سیاسی و مصداق‌یابی های وی درخصوص افراد انقلابی انتقادهای زیادی را متوجه او می‌کند.
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول - امیرحسین مقصودلو (تتلو) با انتشار عکسی از خودش و مائده هژبری، دختر نوجوانی که پس از اعتراف تلویزیونی اش معروف شد، از کنسرت مشترک در استانبول خبر داد.
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد!
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد! - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا - صحبت های تامل برانگیز آیت الله رودباری درمورد ربا در کشور
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟ - دختر بازداشت شده در بخشی از مصاحبه توضیح می‌دهد که صبح دستگیر شده و خانواده‌اش در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند و این ادعا نشان می‌دهد تهیه فیلم اعترافات به فاصله یک صبح تا عصر انجام شده که خود نشان‌دهنده این است که برای متهم هنوز دادگاهی تشکیل نشده و جرمی به اثبات نرسیده ‌است.
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر!
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر! - پس از آنکه فیلم تازه محمدحسین فرح‌بخش در سالن‌های سینمای شهر تهران اکران نشد. احمدی مدیر سینماشهر که از قضا تهیه کننده برنامه خندوانه نیز هست و سوله مدیریت بحران شهر تهران در دوره تهیه کنندگی او به «خندوانه» اختصاص یافت، مانع از این اکران شده بود و همین مسئله واکنش فرح بخش را به دنبال داشت و او را رانت‌‎‌خوار خواند و پای رامبد جوان را به میان کشید.
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم - یکی از دختران که به شدت مورد توجه قرار گرفته است مائده نام دارد. او از چهره‌های شناخته شده اینستاگرام است که ویدئو‌هایی از رقص هایش را در صفحه خود منتشر کرده است. او متولد سال 1380 است. به گفته خودش حدود 600هزار فالوئر دارد. او حالا با قرار وثیقه آزاد است.
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس)
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس) - سردار آزمون نیمه شب گذشته و در نزدیکی‌های صبح امروز با خودوری پورشه شخصی خود در محور نکا بهشهر پس از عبور از روستای کمیشان با تصادف زنجیره‌ای مواجه شد که در این حادثه خودروهای زیادی خسارت دیدند