یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

سه گام به سوی زیبایی


سه گام به سوی زیبایی
برای داشتن پوست سالم، زیبا و شاداب به دنبال كرم ها و ماسك های معجزه گر نباشید. اینكه بدانید پوستتان از چه نوع پوستی است و نحوه مراقبت از آن به چه شكل است، قدم اول را برداشته اید. بهترین نوع مراقبت برای پوست های نرمال كه نه زیاد خشك و نه زیاد چرب است، روزی دو بار شست وشو با صابون ملایم و استفاده از مرطوب كننده است.
اگر پوستتان چرب است یعنی منافذ آن بزرگ و قابل رویت است و زیاد جوش می زند، صورتتان را روزی ۲ بار با آب سرد و صابون های فاقد چربی بشوئید. هر روز مرطوب كننده بمالید و حتماً از لوازم آرایشی فاقد لانولین استفاده كنید.
در صورت داشتن پوست خشك، پوستی كه منافذ آن ریز و اغلب پوسته پوسته است، آن را با مایع صابون یا صابون های زیتون یا گلیسیرین بشوئید.
هر روز پوست خود را با مرطوب كننده، مرطوب نمائید و از كرم های آرایش حاوی آلفا هیدروكسی اسید استفاده كنید كه سبب از بین رفتن لایه خشك و مرده خارجی پوست می شود.
اگر پوستتان جزء انواع فوق نیست یا حساس است یا تركیبی. پوست حساس پوستی است كه به آسانی تحریك می شود و ایجاد خارش، سوزش و قرمزی می كند و فقط گاهگاهی جوش می زند. در این صورت به هیچ وجه از صابون استفاده نكنید و لوسیون های شست وشوی ملایم و غیر حساسیت زا را به كار ببرید.اگر هم پوستتان تركیبی از نوع چرب و خشك است بدین معنی كه در نواحی گونه، دور چشم و گردن خشك و در قسمت های چانه، بینی و پیشانی چرب است، صورتتان را روزی ۲ بار با صابون های ملایم و گلیسیرینه و كم چرب شست وشو دهید.گام بعدی برای حفظ سلامت و طراوت پوست رعایت نكات زیر است كه به كار بردن آنها شما را در داشتن چهره ای زیبا و دلنشین یاری می كند:
۱- تا می توانید آب بنوشید. نوشیدن حداقل روزی ۸ لیوان آب سموم بدنتان را دفع نموده و در سلامت پوست بسیار مهم است.
۲- مشروبات الكلی و سیگار را قطع كنید.
۳- خواب كافی داشته باشید.
۴- از كرم های ضد آفتاب متناسب با پوستتان استفاده كنید. این تصور كه در روز های ابری و بارانی پوستتان نیاز به ضد آفتاب ندارد غلط است. در این روزها كرم ضد آفتاب با ۱۵ SPF را بر روی پوستتان بمالید.
۵- استرس و فشار های عصبی را از خود دور كنید. هرچه بیشتر استرس به خود راه دهید، زودتر از سایرین دچار پیری زودرس و چروك می شوید.
۶- به آنچه می خورید، بیشتر اهمیت دهید. مصرف شكلات و قهوه و سس مایونز را كاهش داده و بیشتر از میوه و سبزی تازه و سویا استفاده كنید. قدم آخر برای رسیدن به پوست سالم و صاف، ورزش كردن است البته نه از نوع دویدن و پیاده روی. ورزش چهره از نیاز های طبیعی پوست است و از پیری زود رس جلوگیری می كند.
نرمش های صورت را می توان در هر زمانی انجام داد ولی بهترین موقع زمانی است كه خسته نباشید. ابتدا پوست صورت و گردنتان را با كرم مرطوب كننده (اگر پوستتان چرب است) و یا كرم چرب (در صورتی كه پوست خشك دارید) بپوشانید. سپس در كمال آرامش به پشت خوابیده و تمرینات حركتی زیر را انجام دهید:
۱- در حالی كه به سقف نگاه می كنید چشم ها را تا حد ممكن باز كنید و تا ۵ شماره بشمارید. این حركت را ده مرتبه، محكم و آهسته انجام دهید.
۲- پنج مرتبه بینی را گرفته و بازدم را از سوراخ های آن خارج كنید.
۳- پنج بار نیز دهان را باز نگه دارید. به طوری كه عضله لب بالا ثابت و در محل خود بماند و آنگاه لب پایین را تا حد امكان پایین آورید. همچنین دهانتان را به سمت چپ متمایل كرده و خمیازه بكشید.
۴- لب ها را به حالت سوت زدن درآورید و به حالت اول برگردانید.
۵- دهان را به حالت فریاد زدن باز كنید و سپس به حال اول برگردانید. این حركت را ده بار انجام دهید.
۶- دهان و گونه ها را با هوا پر كنید و تا ۱۰ شماره بشمارید، بعد هوا را خالی كنید. این تمرین ساده را ۱۰ مرتبه انجام دهید، از پیدایش خط لب ها پیشگیری می كند و اگر خطی به وجود آورده باشد، با انجام مرتب این تمرین از بین می رود.
۷- هر دو ابرو را تا حد ممكن پایین بیاورید. بعد ابروها را كاملاً بالا بكشید و بعد از چند لحظه ابروها را به حالت اول برگردانید.
۸- ده بار نیز با حركت لب ها، چانه را كاملاً پایین دهید و هر بار پس از چند لحظه مكث چانه را به حالت اول برگردانید.
مطمئن باشید با رعایت موارد فوق از خرید انواع ماسك و كرم های ضدلك، ضدچروك و ضدپیری بی نیاز خواهید بود.


همچنین مشاهده کنید