شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

در رئال خیلی سریع با شرایط کنار آمدم


در رئال خیلی سریع با شرایط کنار آمدم
۳ ماه از حضور دیارا در رئال می گذرد و او در این مدت توانسته به خوبی با شرایط موجود كنار بیاید. «محمدو» نمایش خوب و قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته و بارها عنوان بهترین بازیكن میدان را به خود اختصاص داده است. این بازیكن مصاحبه ای اختصاصی با سایت باشگاه رئال انجام داده كه در پی می آید:
● آن طور كه آمار و ارقام نشان می دهد باشگاه رئال یعنی «دیارا» به اضافه ۱۰ بازیكن دیگر!
▪ هر تیمی بنا به ضرورت، یك راهنما دارد كه كار تیمی را هماهنگ می كند و من به هیچ وجه نمی توانم ادعا كنم چنین نقشی دارم. تنها می خواهم نمایش دوران حضور در لیون را تكرار كنم. در حال حاضر وضعیت خیلی خوبی دارم و از شرایط موجود راضی هستم اما باز هم جای پیشرفت دارم. در این پست علاوه بر قدرت بدنی مطلوب باید از نظر روحی و روانی نیز در شرایط خوبی باشی. یك تیم از ۱۱ نفر تشكیل شده است كه تك تك آنها در پیروزی و یا شكست تیم نقش دارند.
● نزدیك به ۳ ماه از حضورت در رئال می گذرد. در این مدت چگونه توانستی با شرایط باشگاه آشنا شوی؟
▪ خیلی خوب و راحت! هنگامی كه در هلند و فرانسه بودم یك سال برای هماهنگی صبر كردم اما در رئال خیلی سریع و راحت تراز آنچه تصور می كردم با شرایط كنار آمدم. در آینده بیشتر كنار همتیمی هایم خواهم بود.
● چقدر با دوران اوج فاصله داری؟
▪ وضعیت خوبی دارم. همان طور كه پیش از این گفتم می خواهم مانند زمان حضور در لیون بازی كنم. فكر نمی كنم فاصله چندان زیادی با آن دوران داشته باشم. در چند بازی پیش رو به سطح قابل قبولی می رسم.
● «امرسون» یك هم پست محسوب می شود. كدام بازیكن بیش از همه تو را تحت تأثیر قرار می دهد؟
▪ در ابتدا بكهام را نمی شناختم اما مرا تحت تأثیر قرار داده بود. برای اینكه متوجه تأثیر این بازیكن شوید، یا باید در كنار او بازی كنید و یا مقابلش به میدان بروید. هنگامی كه سال گذشته رئال مادرید ۳ بر صفر از المپیك لیون شكست خورد، همگان متوجه شدند دیوید برای تیم تلاش می كند. او یك بازیكن حرفه ای تمام عیار بود كه حاضر شد برای پیروزی تیمش هر كاری انجام دهد. به هر حال بازیكنان بزرگ زیادی همچون «دیوید» وجود دارند. رئال مملو از چنین ستارگانی است.
● كارشناسان می گویند رئال بیش از هر زمان دیگری تدافعی بازی می كند. تو هم اینچنین فكر می كنی؟
▪ فكر می كنم دفاع مهمترین استراتژی بازی است و نسبت به حمله اهمیت بیشتری دارد. اگر خط دفاع مستحكم و قوی نداشته باشید، نمی توانید گل های زده خود را حفظ كنید. دفاع خوب به شما جرأت و اطمینان می دهد. در فوتبال حداكثر ۴ نفر در كار حمله شركت می كنند و نزدیك به ۶ بازیكن در كار دفاعی حضور می یابند. این مسأله سال ها است كه در فوتبال جهان جا افتاده است.
● هنگامی كه خط دفاع مستحكم و دروازه بان قابل اعتمادی دارید، پیروزی شما ۹۰ درصد تضمین شده است و به همین خاطر ۳ سال است كه در حسرت جام بسر می برید...
▪ هر كس می تواند نظر خود را بگوید. در فوتبال نمی توان تنها بر روی شانس حساب كرد و با تكیه بر این فاكتور به پیروزی امید داشت. این ورزش
لحظه به لحظه تغییر می كند. در بعضی مسابقات دیده شده مربی برای به دست آوردن بهترین نتیجه، سیستم خود را تغییر می دهد.
● در چند بازی اخیر چندان خوب كار نكردید. تساوی مقابل آتلتیكو و همچنین شكست مقابل سلتاویگو امتیازات زیادی را از رئال گرفت. برای جبران امتیا زهای از دست رفته چكار خواهید كرد؟
▪ تمام اعضای تیم به سختی تلاش می كنند. پیروزی مقابل بارسلونا همه چیز را عوض كرد. اگر بارسلونا را نیز شكست نمی دادیم، فاصله امتیازات ما با آنها به بیش از ۴ می رسید. فكر می كنم قبل از پایان فصل شاهد یك رئال ایده آل خواهید بود.
● در لیگ قهرمانان اروپا جزو ۱۶ تیم قرار گرفتید. در لالیگا جایگاه خوبی دارید و همچنین در جام پادشاهی نیز بازی های خوبی به نمایش می گذارید. این دلایل نشان دهنده بهبود وضعیت رئال است. اینچنین نیست؟
▪ می توانیم ادعا كنیم خوب كار می كنیم. پیروزی های متوالی نشان دهنده قدرت ما است. رئال در ۳ سال اخیر نتوانسته جامی فتح كند. امیدوارم این فصل افتخارات زیادی به دست بیاوریم.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید