شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

چگونه قدبلندتر به نظر می رسید؟


چگونه قدبلندتر به نظر می رسید؟
اگر مثل بسیاری از نوجوانان و جوانان، از انـدازه قـد خـود نـاراضــی هـستـید دلـخـور نـشوید؛ خیلی از ما دوست داشتیم قدمان چند سانتی بلندتر بود. اما متاسفانه قادر نیستیم اندازه قد دلـخـواه خود را تعیین کنیم... لااقل در حال حاضر.
حفظ وضعیت اندام و طرز ایستادن مناسب، کلیدی است برای اینکه به حداکثر اندازه پـتـانسیل قد خود دست پیدا کنید. یادتان باشد هنگام نـشسـتن کـمرتان را کـامـلا صاف نگه دارید و هنگام ایستادن همیشه سر خود را بالا بگیرید و متکبرانه برخیزید! با سر خمیده و دولا دولا راه رفتن، فقط باعث می شود کوتاه قد به نظر برسید.
به خاطر داشته باشید که به عنوان یک قانون عمومی، موهای کوتاه برای افراد کوتاه قد خیـلی منـاسب تر است. موی بلند باعث پوشیده شدن گردن و شانه ها می شود کـه این امر موجب می شود سر و بدن شما به عنوان یک واحد به نظر برسد و این کمکی به بلند قد به نظر رسیدن شما نخواهد کرد.
نکته دیگر برای به حداکثر رساندن قامت، حفظ تعادل وزن است. افراد چاق یا بیش از حـد عـضلانی، پهن تر و کوتاه تر به نظر می رسند؛ اما لاغر ماندن و داشتن مقداری عضله با شانه های خوش ترکیب و اندازه می تواند تا حدودی احساس بلندتر بودن را به دیگران منتقل کند.هر چیزی که باعث بلندی قد شود مناسب است. مثلا خطوط راه راه عمودی در لباس می تواند قد کوتاه شما را بلندتر نشان دهد. از پیراهن های شطرنجی و خانه خانه استفاده نکنید.
پوشیدن پـیـراهن و شلوار همرنگ باعث پوشاندن دوگانگی و گسیختگی های واضح در چهارچوب اندام شما می شود و در دیگران این حس را به وجود می آورد که شما بلندقدتر هستید.
رنگ های تیره مخصوصا مشکی باعث لاغر به نظر رسیدن اندام می شود و به افراد کوتاه قد کمک می کند که بلندتر به نظر برسند. این نکته در مورد پارچه های سبک یا متوسط وزن نیز صدق می کند. از طرف دیـگر پـارچه های سنگین موجب می شوند شما کوتاه تر و جثه دارتر به نظر برسید.
در نهایت به یاد داشته باشید که لباس شما دقیقا اندازه باشد. لباس گشاد می تواند باعث شود اندامتان کوتاه و پهن به نظر برسد؛ بنابراین لباسی انتخاب کنید که به جای شـïل بودن، سفت و شق باشد. یکی از روش های بلندتر کردن قد، پوشیدن کفش هایی است که ارتفاع را افزایش می دهند مثلا کفش های پاشنه بلند یا کفش هایی که لژدار هسـتند.
به این ترتیب به سادگی چند سانتیمتر به قد شما اضافه می شود. هنـگام خـریـد کـفش، آنـهایی را انـتـخاب کـنـیـد کـه دارای حجم و جثه بزرگ تر هستند. بنابراین پاهای شما خیلی کوچک به نظر نخواهند رسید.
از پوشیدن کت پشمی یا ژاکت ورزشی دارای بیش از سه دکمه خودداری کـنـید چون باعث جلب توجه ناخواسته به بالاتنه کوتاه تر شما خواهند شد. همچنین مطمئن شویـد که ژاکت تان کمی پایین تر از باسن قرار گیرد، چون سبب می شود کمی بلندتر به نظر برسیـد. با این همه اگر به هر دلیل ناچار شدید یک کت چهار دکمه بپوشید حتما تمام دکمه های آن را ببندید.
همچنین هنگام پوشیدن ژاکت ورزشی سعی کنید بین ژاکت و شلوار اختلاف و مغایرت زیادی وجود نداشته باشد تا وضعیت خطوط عمودی حفظ شود. چاک های وسطی و کناری در لباس نیز باعث امتداد یافتن خطوط عمودی می شوند. در مورد عرق گیرها و تی شرت ها، انواع یقه هفت آنها به نیم تنه بالا کمک می کند که بلندتر به نظر بیاید. از طرف دیگر انواع یقه اسکی به دلیل اینکه بـاعث پـوشـانـدن گـردن می شوند، شما را کوتاه و پهن نشان می دهند.
از پیراهن های مطابق با طرح و شکل بدن استفاده کنید تا هنگام بالا زدن آستین ها از زیاد آوردن پارچه جلوگیری شود. از یقه های باریک و گوشه دار به جای یقه های پهن استفاده کنید. شلوار خود را خیلی بالا نکشید و به خاطر داشته باشید که اتو زدن پیراهن در شلوار یا پïر کردن جیب ها، باعث جلب توجه به سوی پاها و بالاتنه می شود و در نتیجه کوتاهی قد بیشتر به چشم می آید.
از طرف دیگر، شلـوارتان باید کــمی بـیشتر از حد معمول روی کفش ها قرار بگیرد تا جوراب ها کـامـلا پــوشیده شوند و در نتیجه پاها بلندتر به نظر برسند. سـعی کنـیـد از شـلـواری استفاده کنید که پیلی نداشته باشد و یا حداکثر دارای یک پیلی باشد.
● خوش تیپ باشید
فقط به خاطر داشته باشید که هدف لزوما تا حد ممکن «بلند قد به نظر رسیدن» نیست، بلکه تا حد ممکن «خوب به نظر رسیدن» است. لباس اندازه، سبک صحیح پوشش، بدون در نظر گرفتن قد می تواند باعث خوش تیپی، مرتب بودن و انتقال احساس آرامش از سوی شما به طرف مقابل باشد.
منبع : روزنامه کارگزاران


همچنین مشاهده کنید