جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ / Friday, 19 January, 2018

نقش موتورهای جستجوگر در تجارت نوین


نقش موتورهای جستجوگر در تجارت نوین
شاید اهمیت موتورهای جستجوگر را بتوان در نام این ابزارها براحتی پیدا کرد.ابزاری که در یک بیان ساده و کلی قادر است عمل جستجو ر بر روی میلیاردها صفحه اینترنتی را انجام دهد.قطعا موتورهای جستجوگر در آغاز با بینشی تک بعدی پا به عرصه اینترنت گذاشتند و چه بسا بسیاری از آنها با
اهدافی کاملا آکادمیک و بدون در نظر گرفتن بسیاری مسائل کاربر پسند و فقط برای رسیدن به اهداف علمی شکل گرفته و شروع به فعالیت کرده اند اما تغییر نگرش و چرخش این ابزارها و تبدیل شدن آن به عنوان یک منبع اقتصادی با پشتوانه کاملا استراتژیک، روندی بسیار جالب و شنیدنی دارد.
بسیاری تکامل و این تغییر بینش را یک امر خودتکاملی می دانند و اعتقاد بر این دارند که موتورهای جستجوگر ذاتا یک ابزار امروزی جهت ارائه سرویس جستجو – چه تجاری و چه غیر تجاری – می باشند و استفاده از این ابزار با اهداف تجاری باریست که به مرور زمان بر دوش موتور جستجوگر قرارگرفته است.
در واقع نگرش این افراد به مقوله موتور جستجوگر ابزاری با قابلیت اولیه غیر تجاری است.قطعا این نگرش درست و قابل توجیه است اما از طرفی دیگر این طرز فکر با آنچه که امروزه از موتورهای جستجو مشاهده می کنیم کاملا متفاوت است.امروزه درصد بسیاری از مدیران فناوری اطلاعات ، موتورهای جستجو را در کنار مزایای اقتصادی آن میبینند.
این مسئله در مورد مدیران استراتژیک سازمانها و شرکتهای فناوری اطلاعات بسیار پر رنگ تر و برجسته ترخود نمایی می کند.
مدیران استراتژیک پورتالها ، جستجوگرها را به عنوان یک استراتژی "تکاملی" و یا حتی نوعی استراتژی "توسعه محصول" و در پی ان "توسعه بازار" می دانند.اینها همه نشان از آن دارند که نگرشی که به یک موتور جستجو وجود دارد ، نگرشی دو جنبه ای است که حتی گاهی کفه تجاری آن سنگینی بیشتری می کند.اما چرایی این نگاه ها قطعا دلیل خاصی دارد.
شاید شش سال پیش شما برای خرید یک دستگاه گوشی تلفن می بایست به دنبال محل نمایندگی شرکت مورد نظر می گشتید اما امروزه خریدن یک دستگاه گوشی تلفن ثابت با مشخصه های خاصی که مد نظر دارید بسیار ساده تر از شش سال پیش است.با چند کلیک ساده بر روی صفحات اینترنت شما براحتی میتوانید تلفن مورد نظر خود را پیدا کنید.هر چند که امکان خرید اینترنتی در ایران گسترش لازمه را پیدا نکرده است اما به جرات میتوان گفت حداقل کمکی که اینترنت به کاربران می کند راحتی در پیدا کردن کالای مورد نظر است به دور از هرگونه مشغله ذهنی ، ترافیک و اتلاف وقت.
نقش پررنگی که موتورهای جستجوگر در توسعه و گسترش تجارت مبتنی بر اینترنت داشتند برای بسیاری مشخص و روشن است.در تعریف ساده و بیان مزیتهای موتور جستجوگر می توان اینطور بیان کرد : "موتور جستجوگر کمک میکند تا نیاز به حفظ کردن اسامی از بین برود و چیزهای جدید و بهتر را زودتر ببینیم"همیشه این وب سایتهای فروش آنلاین بزرگ نیستند که محصولات مورد علاقه شما را در لیست کالاهای مورد فروش خود قرار میدهند.ممکن است یک فروشگاه کوچک کاملا نا آشنا محصول مورد علاقه شما را یک ماه زودتر از هر فروشگاه بزرگ دیگر بر روی وب عرضه کند.
در نظر بگیرید تلفن ثابتی را که قرار بود تهییه کنید یک محصول ساخت کشور لهستان است که تمامی نیازهای شما را برآورده میکند.در صورتی که این محصول تنها در یک فروشگاه اینترنتی محلی در کشور لهستان عرضه شود شما براحتی نخواهید توانست این کالا را از طریق فروشگاه های بزرگ و نامدار اینترنتی پیدا کنید.اینجاست که نقش پررنگ موتورهای جستجوگر در عرصه تجارت بر روی وب مشخص می شود.
موتورها همیشه سعی می کنند راهنمایی کنند کاربران خود را جهت رسیدن به هدف ، حال این هدف یک محصول درفروشگاه اینترنتی "آمازون" باشد و یا یک محصول دیگر در یکی از زیر صفحات یک وب سایت ایرانی! مهم نشان دادن آنچه کاربر می خواهد است که البته در اینجا فرض بر آن شده که موتور جستجوگر یک موتور ایده آل است که بهترین و نزدیکترین نتیجه را به کاربر نشان میدهد.
در سالهای اخیر موتورهای جستجوگر به عنوان راهنمای مطلق تجارت شناخته میشوند.طبق آخرین بررسی های انجام شده در سال ۲۰۰۵ در آمریکای شمالی و کانادا مبلغی در حدود ۵.۷۵ میلیارد دلار هزینه جهت انجام بازاریابی موتورهای جستجو پرداخت شده است که این رقم بسیار بالا حاکی از اهمیت زیاد موتورهای جستجو بعنوان یک ابزار موفق تبلیغاتی برای شرکتهاییست که به نوعی خدماتی را برای کاربران ارائه می دهند.
از نظر من این موفقیت موتورهای جستجو در جذب و کسب این اعداد بالا همگی مدیون ترافیک بالاییست که این موتورها دارند.در صورتی که میزان مراجعه به موتورهای جستجو با افت مواجه شود و یا به هر دلیلی اعتماد کاربر به موتور از بین برود ، میزان تبلیغات انجام شده بر روی موتورهای جستجوگر نیز با افت مواجه شده و شاید داشتن رویای یک موتور جستجوگر پولساز هرگز در ذهن هیچ مدیر استراتژیکی جلب توجه نکند.
اما در واقعیت میبینیم که چنین نیست و طبق نتایج اعلام شده همچنان اعتماد سازمانها و شرکتها به موتورها رو به افزایش است و نظرها مثبت تر از قبل.افزایش ۲۴ درصدی میزان تقاضا و هزینه های پرداختی جهت تبلیغ در موتورهای جستجو نیز خود حاکی از این اعتماد و خوش بینیست اما آیا واقعا میتوان به همان اندازه که نسبت به پرداختها خوش بین هستیم ، نسبت به نتیجه نیز مطمئن باشیم؟
با توجه به رفتارهای مختلف کاربران اینترنتی موفقیت بازاریابی موتورهای جستجو صد در صد وابسته به نوع رفتار و نتایجیست که موتورجستجو به کاربر ارائه می دهد.وجود یک موتور جستجوی کاملا قابل اعتماد بدین معناست که موتور کمتر در اعلام نتایج خود سلیقه ای عمل کرده و دست کاربر را در انتخاب اولین گزینه کاملا باز بگذارد.این همان چیزیست که موتورهای بزرگ جستجوگر را همچنان در صدر نگه داشته است.
ما همچنان دو موتور جستجوگر قدرتمند "گوگل" و "یاهو" را بعنوان پردرآمد ترین موتورهای جستجوگر می دانیم که در واقع این رقم بالای درآمد نتیجه صداقت قابل قبول این موتورها در قبال کاربران اینترنتی است.
موتور جستجوگر "یاهو" به تنهایی بخش اعظمی از درآمد سالیانه پورتال بزرگی همچون "یاهو" را تامین می کند.جایگاهی که میتوان برای موتورهای جستجو در پورتالها در نظر گرفت بسی حساس تر و حیاتی تر از آنچه است که به ذهن میرسد.به جرات یکی از بهترین ابزارها برای پورتالها جهت حفظ کاربر ، داشتن یک موتور جستجوگر قابل اعتماد و قوی است که در واقع مانع از خروج کاربر از پورتال شده و زمینه ای برای ایجاد انگیزه و وفاداری در کاربر را فراهم کرده و مدیران را در رساندن به افق های خود یاری میدهد.
جستجو کردن در میان صفحات وب عادت غیر قابل ترک کاربران امروزیست و وجود یک چنین ابزاری نزدیک به کاربران شما می تواند آنها را همیشه وفادار نگه دارد و این خود نشان دهنده اهمیت موتورهای جستجوگر برای پورتالها در هر سطح یست.

مسعود قاسم زاده

منبع : پایگاه اطلاع رسانی ITanalyze

مطالب مرتبط

حمله به گوگل


حمله به گوگل
تنها دو ساعت پیش از آنکه معاملات بورس نیویورک در روز جمعه آغاز شود، خبری روی سایت‌ها مخابره شد که همه را شوکه کرد.این خبر چیزی نبود جز پیشنهاد ۶/۴۴میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید یکی از بزرگترین سرویس‌های جست‌وجوگر یعنی یاهو. همین پیشنهاد غیرمنتظره که رکوردی در تاریخ معاملات شرکت‌های آی تی محسوب می‌شود، چنان وضعیت بورس را به هم ریخت که بلافاصله پس از بازشدن بازار معاملات سهام قیمت هر سهم یاهو تا ۴۸درصد افزایش یافت و این افزایش سهم تا پایان معاملات ادامه داشت. تقریبا هیچ‌کس شک ندارد که چنین اقدامی‌از سوی مایکروسافت در واقع واکنش به گسترش روز افزون گوگل طی سال‌های اخیر خصوصا در عرصه تبلیغات اینترنتی است.
همین خواست نه چندان پنهان بود که باعث شد سهام گوگل که این روزها به دلیل وضعیت اقتصادی آمریکا در پایین‌ترین وضع ممکن طی ماه‌های اخیر به سر می‌برد با افت هفت درصدی مواجه شود. حالا همه چشم‌ها به یاهو دوخته شده که آیا حاضر است، تن به فروش خود به رقیب قدیمی‌دهد و یا همچون سال گذشته پیشنهاد غول نرم‌افزاری مایکروسافت را رد خواهد کرد.
● هدف: تبلیغات
بی‌شک مهم‌ترین دلیل خرید یاهو توسط مایکروسافت، رقیب شدن با گوگل در این عرصه است. مایکروسافت سرمایه‌گذاری وسیعی را روی صنعت تبلیغات انجام داده و حتی سال گذشته برای خرید یک شرکت فعال در زمینه تبلیغات اینترنتی به نام aQuantive حاضر شد تا ۶میلیارد دلار بپردازد.
به گفته تحلیل‌گران، بازار تبلیغات اینترنتی هم‌اکنون یک بازار هشتاد میلیارد دلاری است که بیش از ۴۰میلیارد دلار آن فقط سهم گوگل است. همین رشد سریع و خیره‌کننده گوگل در این عرصه است که دیگر رقیبان را یا حذف کرده یا به وحشت انداخته است. گوگل هم‌اکنون ۵۶درصد بازار جست‌وجوگران اینترنتی را در اختیار دارد، در حالی که یاهو ۷/۱۷درصد و مایکروسافت ۸/۱۳درصد از این بازار را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین به فرض موافقت یاهو مجموع سهم هر دو شرکت از این بازار بیش از ۵/۳۱ درصد نخواهد شد، اما همین سهم قابل توجه است که رقیبی جدی برای گوگل به وجود خواهد آورد. مایکروسافت که طی سال‌ها از بازی در زمین بدون رقیب تجربه اندوخته به خوبی می‌داند که ضربه کاری را در چه زمانی باید وارد کند. پیشنهاد مایکروسافت به یاهو درست در زمانی اعلام شده که سهام یاهو و گوگل در پایین‌ترین سطح ممکن طی سال‌های اخیر قرار دارد. هر چند این کاهش سهام بیشتر ناشی از مشکلات اقتصادی آمریکا است تا وضعیت شرکت‌ها، اما واقعیت این است که یاهو اساسا در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد. تغییرات مکرر مدیران و افت مکرر سهام و همین اواخر اعلام بازخرید چندهزار نفر از کارکنان آن، یاهو را با بحران مواجه کرده است.
آنچه مایکروسافت در مورد یاهو انجام داده از این نظر قابل توجه است که که پیشنهاد مایکروسافت تقریبا دو برابر قیمت فعلی یاهو است و از این نظر بسیار وسوسه انگیز به حساب می‌آید. به گفته مایکروسافت ارزش یاهو تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۰۷ در حدود ۱/۲۲میلیارد دلار برآورد می‌شود که پیشنهاد ۶/۴۴میلیارد دلاری در واقع چیزی دوبرابر آن به حساب می‌آید.
همین پیشنهاد وسوسه انگیز است که سهام یاهو را در یک بازه یک روزه تا ۴۵درصد افزایش می‌دهد و از این رو یاهو در موقعیت دشواری از تصمیم‌گیری قرار دارد. به نظر می‌رسد اگر یاهو نخواهد این پیشنهاد را بپذیرد چاره‌ای جز شکست نخواهد داشت و بار دیگر سهام این شرکت با افت فراوان روبه‌رو خواهد شد. مقامات مایکروسافت گفته‌اند که سال گذشته نیز پیشنهاد محرمانه‌ای را مبنی بر خرید یاهو به این شرکت داده‌اند، اما این شرکت آن را نپذیرفته و وعده اصلاح خود را طی این سال داده است، اما حال پس از یک سال همه می‌بینند که هیچ پیشرفتی در وضعیت یاهو به وجود نیامده است.
● چرا مایکروسافت یاهو را گران‌تر می‌خرد؟
یک تحلیل‌گر سی تی گروپ معتقد است که مایکروسافت با خرید یاهو دوبرابر آنچه پرداخت می‌کند را به دست خواهد آورد. به جز این از نقطه نظر روانی و استراتژی توسعه برند نیز این تلفیق مایکروسافت را در موقعیت بسیار مناسبی در برابر گوگلی قرار خواهد داد که بعید نیست حتی در همین چند روزه یک طرح اعجاب‌انگیز دیگر را به عنوان برگ برنده رو کند.
رشد گوگل در زمینه بازار نرم‌افزار چنان خیره‌کننده است که نه تنها مایکروسافت بلکه حتی سازندگان گوشی‌های تلفن‌همراه و بسیاری از صنایع دیگر مخابراتی و آی تی را نیز با خطر روبه‌رو می‌کند. بسیاری اعتقاد دارند که گوگل حتی طرح ارائه سیستم عامل را نیز در چنته دارد جایی که مایکروسافت حاکم بلامنازع است و حالا به نظر می‌رسد با پیشنهاد خرید یاهو، مایکروسافت پیش دستی کرده و می‌خواهد جنگ را به زمینی برگرداند که گوگل بیش از سایر نقاط از آن اطمینان دارد. پیشنهاد قیمت بالاتر برای یاهو نیز درست در همین جهت است چراکه مایکروسافت به روشنی توضیح داده که چنین اقدامی‌تا چه اندازه به نفع خود یاهو و سهامدارانش و تا چه اندازه به نفع خود خواهد بود.
مایکروسافت به ازای هر سهم یاهو پیشنهاد ۳۱دلار را داده و این در حالی است که قیمت سهام یاهو تا قبل از این پیشنهاد به ۲۲دلار رسیده بود. تنها خبر خرید، خود باعث شد سهام یاهو تا ۲۸دلار بالا برود و شاید اگر موافقت یاهو نیز اعلام می‌شد قیمت سهام این شرکت تا ۳۵دلار نیز می‌رسید.
یاهو در نخستین اظهار نظر‌ها گفته که پیشنهاد مایکروسافت را به دقت بررسی کرده و تصمیم مناسبی خواهد گرفت، اما به نظر می‌رسد که اتخاذ تصمیم در این زمینه چندان ساده نخواهد بود. مایکروسافت به هر حال سال‌ها رقیب خود یاهو به شمار می‌آمده و پذیرش فروش یاهو نوعی شکست در مدیریت یاهو محسوب می‌شود.
بسیاری معتقدند که گوگل آنقدر بزرگ شده که دیگر به سادگی قورت دادنی نیست و حتی مجموع مایکروسافت و گوگل صرفا می‌توانند بازار رقابت را متعادل کنند.
غول خوابیده است
کاملا مشخص است که گوگل توانست طی سال‌های اخیر یاهو رابه سایه ببرد. استیو بالمر مدیر اجرایی مایکروسافت می‌گوید که اطمینان کامل دارد که این ادغام کفه ترازو را به سمت یاهو و مایکروسافت برمی‌گرداند.
یاهو هم اکنون ۵۰۰میلیون بازدیدکننده و روزانه چهارمیلیارد صفحه بازدید دارد. مایکروسافت گفته که پس از تحقیقات مفصل به این نتیجه رسیده دو شرکت در صورت ادغام تنها سالانه یک‌میلیارد دلار صرفه‌جویی نگهداری تجهیزات خواهند داشت. گوگل اما همواره پیش‌بینی‌ناپذیر است. مدیران این شرکت هنوز درباره این معامله اظهارنظری نکرده‌اند، اما هیچ بعید نیست که این شرکت که فعلا در بازار سهام روزگار خوشی ندارد، بار دیگر با خبری اعجاب‌برانگیز بازی را به نفع خود بازگرداند.
برخی تحلیل‌گران معتقدند که ادغام این دو شرکت به این سادگی نخواهد بود و مشکل اصلی عدم تطابق فرهنگ کاری بین دو شرکت است. از سوی دیگر گفته می‌شود هم‌اکنون بسیاری از مهندسان یاهو نگران آینده خود – خصوصا با توجه به ادغام با مایکروسافت – هستند. مایکروسافتی‌ها اما پیش دستی کرده و گفته‌اند که تمامی‌ مهندسان خبره یاهو در صورت ادغام از موقعیت بهتری برخوردار خواهند شد. یکی از مقامات مایکروسافت نیز در زمینه عدم تطابق فرهنگ کاری به طعنه گفته است که مایکروسافت آنقدر زیرمجموعه دارد که می‌تواند یاهو را در یکی از آنها قرار دهد.
در همین حال برخی نیز نسبت به واکنش کمیسیون اروپا به این قرارداد نیز مشکوک هستند. مایکروسافت سابقه جریمه‌های مکرر از سوی کمیسیون اروپا را به دلیل نقض قوانین آنتی‌تراست در جیب دارد، کارشناسانی مثل جان داورک می‌گویند که این معامله هیچ‌گاه انجام نمی‌گیرد و صرفا ضربه‌ای تبلیغاتی و صوری به گوگل است و مدیران هر دو شرکت می‌دانند که هیچ‌گاه این معامله احمقانه شکل نخواهد گرفت، چرا که کمیسیون اروپا با آن مخالفت خواهد کرد. اما واقعیت آن است که بازار جست‌وجوگرها وضعیت متفاوت نسبت به بازار سیستم‌های عامل دارد و چون در اینجا گوگل انحصار ایجاد کرده، مخالفت کمیسیون اروپا بعید به نظر می‌رسد.
تقریبا تمامی‌ کسانی که روی مقاله جان داورک کامنت گذاشته بودند با نظر وی مخالفت کرده بودند. به نظر می‌رسد ادغام یاهو و مایکروسافت شکل و صورتی فرا اقتصادی پیدا کرده و حالا افکار عمومی‌ هم مایل است صحنه‌های هیجان‌انگیزتری از نبرد غول‌ها ببیند. آنها پیش از آنکه به فکر نتیجه این موضوع باشند، می‌خواهند شرایط یک نبرد نسبتا برابر فراهم شود، نبردی که قطعا امتیازات فراوان آن به کاربران می‌رسد.

وبگردی
ابعاد حقوقی جدال علی مطهری با آستان قدس
ابعاد حقوقی جدال علی مطهری با آستان قدس - 38 شرکت که جزء بزرگترین کارتل های اقتصادی کشور هستند، متعلق به آستان قدس است. بنابراین آستان قدس کنونی، آستان قدسی نیست که حضرت امام در نامه خود از آن سخن گفته‌اند.
مقایسه بودجه مراکز حوزوی با دانشگاه ها
مقایسه بودجه مراکز حوزوی با دانشگاه ها - به‌جز وزارت ارشاد، هیچ‌یک از این 40 ارگان و نهاد در قبال میلیاردها تومان بودجه‌هایی که دریافت می‌دارند پاسخگو نبوده نیستند.
ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار
ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار - ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار
فیلم/ گریه شدید وزیر کار در گفت‌و‌گوی تلفنی با خانواده خدمه نفتکش «سانچی»
فیلم/ گریه شدید وزیر کار در گفت‌و‌گوی تلفنی با خانواده خدمه نفتکش «سانچی» - علی ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی در گفت‌وگوی تلفنی با خانواده یکی از خدمه نفتکش «سانچی» اظهار همدردی کرد.
تصاویر هولناک از آخرین لحظات کشتی سانچی
تصاویر هولناک از آخرین لحظات کشتی سانچی - توقف عملیات خنک سازی و مهار آتش در شب گذشته، موجب رسیدن آتش به مخازن سمت چپ کشتی و انفجارهای شدید صبح امروز شد که در نهایت پس از چند ساعت به غرق شدن کامل نفتکش ایرانی انجامید.
از «خس و خاشاک» دیروز تا «آشغال» امروز
از «خس و خاشاک» دیروز تا «آشغال» امروز - این اتفاق بیشتر از هر موضوع دیگری سبب شد تا مردم یاد خاطرات سال ۸۸ بیفتند؛ آن زمانی که یک فرد با به زبان آوردن سخنانی ناشایست و بدون تفکر، مردمی را که برای بیان خواسته‌های‌شان به خیابان‌ها آمده‌ بودند، خس و خاشاک خواند و سبب شعله‌ور شدن آتش شد.
عدالت با  6 دلار در سال!
عدالت با 6 دلار در سال! - فیلم - رضا رشیدپور در برنامه حالا خورشید با کنایه به واریز سود سهام عدالت گفت: به خارجی ها نگوییم این سود سهام عدالت ماست، بگوییم ما روز شش دلاری مزگان داریم.
تحقیری که در دنیا میشویم / نفتکش ایرانی خدمه ایرانی با پرچم پاناما
تحقیری که در دنیا میشویم / نفتکش ایرانی خدمه ایرانی با پرچم پاناما - اگر از همه این ابهامات در خصوص مالکیت این کشتی که بگذریم، مهم‌ترین سوالی که این روز‌ها مطرح است، به آتشی باز می‌گردد که ظاهرا قرار نیست خاموش شود و یک هفته است که می‌سوزد. حریقی که اگر نبود حادثه پلاسکو، ممکن بود آن را ناشی از بزرگ بودن سانچی و حجم زیاد بارش بدانیم یا برعکس، از ناتوانی اطفاکنندگان در این ماجرا گلایه سردهیم، اما حالا به شکل گیری ابهامی بزرگ‌تر منجر شده...
ورود بی‌چادر و باآرایش به این بیمارستان ممنوع است
ورود بی‌چادر و باآرایش به این بیمارستان ممنوع است - خانم مسئول انتظامات جلوی درمانگاه بیمارستان بقیه‌الله ایستاده، جلوی زنان مانتویی را می‌گیرد و با گرفتن کارت شناسایی به آنها چادر می‌دهد. خیلی از زنان اینجا قبل از ورود به بیمارستان مانتویی هستند اما با گذشتن از در ورودی چادری می‌شوند.
کسی به ایرانی ها اهمیتی نمی دهد
کسی به ایرانی ها اهمیتی نمی دهد - ممکن است دود وارد محیط ایزوله ای شود که احتمالا دریانوردان در آنجا حضور دارند، پرسیده ایم چرا نجاتشان تا این حد طولانی شده است؟ گفته می شود چینی ها کم کاری می کنند ناراحتم از اینکه وقتی کشتی چینی تصادف کرد همه سرنشینان آن سالم هستند اما کسی به ایرانی ها اهمیتی نمی دهد.
عکس خواستگاری کریم انصاریفرد از دختر یونانی با زمرد گرانقیمت
عکس خواستگاری کریم انصاریفرد از دختر یونانی با زمرد گرانقیمت - رسانه های مطرح یونانی با انتشار تصاویری از رابطه عاطفی ملی پوش ایرانی باشگاه المپیاکوس با یک میلیاردر یونانی - آمریکایی پرده برداشتند و مدعی شدند این دو تصمیم خود را برای ازدواج قطعی کرده اند.
چرا حداد و ولایتی بیشتر از 50 شغل دارند؟
چرا حداد و ولایتی بیشتر از 50 شغل دارند؟ - بخشی از تکثر مسئولیت های بعضی چهره‌های سیاسی به بی‌اعتمادی نظام به افراد کارآمد برمی‌گردد و علت دیگر این موضوع، اعتماد غیرمعقول به این افراد است. با این حال این افراد هرچقدر هم که توانمند باشند، از نظر روان شناسی و انسان شناسی در بخشی از مسئولیت های خود ناموفقند.
فیلم نابغه ۱۰ ساله‌ طراح خودرو / قبلی هم انرژی هسته ای کشف کرده بود!
فیلم نابغه ۱۰ ساله‌ طراح خودرو / قبلی هم انرژی هسته ای کشف کرده بود! - فیلم - حسین عطایی ۱۰ سال دارد و در حوزه طراحی مفهومی خودرو فعالیت می کند. او ۶ اختراع ثبت شده دارد، مدرسه نمی رود و از دو شرکت تسلا و ولوو دعوت به همکاری شده است. او مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه است. گفتگوی رضا رشیدپور با نابغه ١٠ساله طراحی خودرو را اینجا ببینید.
تست تصادف سمند در انگلیس / فقط با سرعت 50 کیلومتر در ساعت !
تست تصادف سمند در انگلیس / فقط با سرعت 50 کیلومتر در ساعت ! - تست برخورد جلوی خودرو با سرعت 50 کیلومتر در ساعت برای سمند TU5 ، توسط یکی از سازمانهای معتبر ارزیابی خودرو در انگلستان صورت گرفت.
کشور محل درمان آیت الله هاشمی شاهرودی مشخص شد (+عکس)
کشور محل درمان آیت الله هاشمی شاهرودی مشخص شد (+عکس) - سرانجام بعد از مدت ها سکوت درباره این که آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی برای درمان به کدام کشور رفته است، خبرگزاری اهل بیت(ع) از درمان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آلمان خبر داد و نوشت:
فیلم جنجالی از حجت الاسلام قاسمیان در کرمانشاه
فیلم جنجالی از حجت الاسلام قاسمیان در کرمانشاه - این فیلم حواشی زیادی را در فضای مجازی به همراه داشته است.
جنجال نیوشا ضیغمی: من اصلا ایشان را آدم حساب نمیکنم
جنجال نیوشا ضیغمی: من اصلا ایشان را آدم حساب نمیکنم - اولین قسمت از برنامه هاردتاک کاکتوس را با صحبت های جذاب نیوشا ضیغمی در مورد خانواده و همسرش ، ماجرای صحبت های جنجالی یک هواپیما ، 8 سال احمدی نژاد و ...
    پربازدیدها