شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

ژولی در فرانسه، توره در اسپانیا


ژولی در فرانسه، توره در اسپانیا
مارسی تا این جای كار فعال ترین باشگاه فرانسوی در بازار خرید و فروش بازیكنان به حساب می آید. جدا از بازیكنانی چون گرانیاك، تافی، شیرو، ژیوه و لوتار كه حضورشان در این تیم قطعی است، كریم زیانی از سوشو و لودویك ژولی از بارسا هم به احتمال بسیار زیاد فصل بعد را با پیراهن مارسی بازی خواهند كرد. از طرف دیگر «دیوف» مدیر اجرایی مارسی با وجود دشواری مذاكره با لیورپول برای قطعی كردن قرارداد سیسه نسبت به موفقیت كار خود بسیار امیدوار است.
● نام تیم آینده ژولی چیست ؟
هنگامی كه لودویك ژولی ۳ فصل پیش به بارسا رفت، در موناكو و تیم ملی فرانسه یك مهره تأثیرگذار و انكار ناپذیر به حساب می آمد. او به عنوان كاپیتان موناكو زمان مربیگری دیدیه دشان در لیگ قهرمانان اروپا خوش درخشید و به افتخار حضور در فینال این بازی ها مقابل پورتو نیز دست یافت.
به غیر از فصل اول، در ۲ سال باقی مانده، از حضور ژولی در تركیب بارسا با توجه به حضور ستارگانی چون رونالدینیو، اتوئو و مسی و همچنین عدم علاقه ریكارد به او كم و كمتر شد به گونه ای كه در فصل گذشته درست و حسابی به نیمكت ذخیره ها چسبیده بود و اینك با وجود اینكه هنوز یك سال دیگر از قراردادش با بارسا باقی مانده است از این تیم جدا می شود، چرا كه در فصل آینده و با آمدن آنری به هیچ روی در برنامه ها و تفكرات تاكتیكی كاتالان ها جایی نخواهد داشت.ژولی كه برای گذراندن تعطیلات كنار دریای مدیترانه در پرنس نشین موناكو بسر می برد، باید تا چند روز دیگر تیم آینده خود را انتخاب كند.
در این رهگذر به نظر می رسد ۲ باشگاه فرانسوی به طور جدی برای به خدمت گرفتن او علاقه و اشتیاق خود را نشان داده اند . از یك طرف با توجه به حضور این بازیكن در پرنس نشین موناكو این سؤال پیش می آید كه آیا ژولی فوتبال خود را در تیم «موناكو» ادامه می دهد؟ از سوی دیگر از شواهد اینگونه استنباط می شود كه مارسی در راه تقویت خود برای حضور در لیگ اروپا، یك پیشنهاد درست و حسابی و قابل توجه را فرا روی این بازیكن قرار داده است.
گفته می شود در ازای حقوق سالیانه بالا، مارسی در حال راضی كردن بارسا بسر می برد تا به جای ۶ میلیون یورو مورد نظر باشگاه اسپانیایی، با پرداخت ۳ میلیون یورو ژولی را از نوكمپ به ولودروم بیاورد.به هر حال اینكه ژولی فصل بعد را با بارسا نخواهد بود تردیدی وجود ندارد. از طرف دیگر با توجه به جدی تر بودن و قابل قبول بودن پیشنهاد مارسی، نمی توان نسبت به حضور او در بندر جنوبی فرانسه تردید داشت؛ ضمن اینكه نباید از یاد برد كه مارسی هم مانند بارسا در لیگ قهرمانان اروپا بازی خواهد كرد و ژولی می تواند به عنوان بازیكن ثابت مشاركت كند.
● دیوف، زیانی را هم به ولودروم آورد
«كریم زیانی» مهاجم ملی پوش و آینده دار الجزایری یكی از عوامل درخشش سوشو در فصل گذشته لوشامپیونه، در راه پیوستن به مارسی قرار دارد. به نوشته روزنامه های فرانسوی و به نقل از «دیوف» مدیر اجرایی مارسی، با برطرف شدن یكی دو مورد كوچك، زیانی راهی ولودروم می شود و در این رهگذر مارسی متعهد شده ۷ میلیون یورو به حساب سوشو واریز كند. «زیانی» ششمین بازیكنی است كه در راه تقویت مارسی به بندر وارد می شود.
پیش از او «ونسان گرانیاك» از دسته چهارم، «ژاك تافی» از رن، «بونوآ شیرو» از اوسر، «ژیوه» از موناكو و «لوران لوتار» از لومان با مارسی قرارداد بسته بودند.از طرف دیگر «مایكل پاجیس» مهاجم مارسی كه با آمدن سیسه فصل گذشته بیشتر ذخیره بود، از شرایط خود راضی نیست و از این تیم می رود. باشگاه بعدی پاجیس كه سابقه حضور در سوشو را هم دارد، به احتمال زیاد لانس خواهد بود كه مهاجم مارسی را به طور قرضی در اختیار خوا هد گرفت.
در ارتباط با سیسه هم گفتنی است مذاكرات مارسی با لیورپول برای قطعی كردن قرارداد این مهاجم ملی پوش فرانسوی با موفقیت همراه نبوده و هنوز نمی توان در مورد حضور او در مارسی با اطمینان حرف زد. از طرف دیگر لیورپول از طریق مربی خود « رافا بنیتز » اعلام كرد به غیر از انتقال قطعی در مورد سیسه ،بحث و مذاكره نخواهد كرد.البته سران مارسی هم تمایل دارند سیسه را با قرارداد قطعی به ولودروم منتقل كنند، منتهی بر سر مبلغ آن با لیورپول اختلاف نظر دارند. به هر حال و به گفته دیوف، حضور سیسه در مارسی یكی از اولویت های تاكتیكی این تیم به حساب می آید.
● قرارداد با لیل، تمایل به حضور در تولوز
«آندره پیر ژانیاك» یكی از پدیده های لوشامپیونه در فصل گذشته كه در تركیب لوریان به عنوان یك مهاجم آینده دار خوش درخشید، این روزها به موضوع بحث و اختلاف میان تیم های لیل و تولوز بدل شده است.ژانیاك، پس از پایان فصل از میان پیشنهادهای فراوان با ابراز علاقه به لیل، با این تیم قرارداد ۴ ساله امضا كرد اما پس از چندی از كرده خود پشیمان شد و اعلام كرد با توجه به حضور تولوز در مسابقات مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا، دوست دارد در این تیم بازی كند.از نظر دست اندركاران لوریان، ژانیاك دیگر به این تیم تعلق ندارد و با لیل قرارداد بسته است.
در همین راستا رییس باشگاه لیل هم با استناد به قراردادی كه ژانیاك امضا كرده، او را بازیكن خود می داند.از سوی دیگر تولوز در سایت اینترنتی خود از حضور ژانیاك و قراردادی ۴ساله با او سخن به میان آورده است.به نظر می رسد گفت و گوهای مدیران ۲ باشگاه لیل و تولوز با توجه به پافشاری طرفین بر خواسته های خود، از طریق دوستانه به جایی نرسد و سرانجام كار به شكایت و رجوع به مراجع قانونی و حقوقی فوتبال فرانسه كشیده شود.
● خبر دیگر از فوتبال فرانسه
«یایا توره» هافبك ساحل عاجی موناكو كه فصل خوبی را پشت سر نهاده است مورد توجه بارسا قرار دارد. در سایت بارسا آمده است توره پس از اتمام معاینات پزشكی با قراردادی ۴ ساله به نوكمپ می آید و به طور رسمی در مراسم دریافت شماره پیراهن معرفی خواهد شد.درباره مبلغ قرارداد از سوی ۲ باشگاه خبری منتشر نشده است اما رسانه های اسپانیایی از مبلغ ۱۰ میلیون یورویی این جوان ساحل عاجی حرف می زنند كه پس از آمدن پر سر و صدای آنری، دومین خرید بارسا به حساب می آید.
خبر دیگر به «بانگورا»مهاجم گینه ای لومان برمی گردد. او كه در فصل گذشته از جمله خوب های لوشامپیونه و به ثمر رساننده ۱۱ گل هم بود، نه تنها از لومان كه از فوتبال فرانسه می رود. «بانگورا» كه مورد توجه باشگاه های زیادی قرار داشت، در نهایت شرق اروپا و فوتبال اوكراین را برای ادامه انتخاب كرد. دیناموكیف به عنوان تیم آینده «بانگورا» با پرداخت ۵۰ میلیون یورو او را از لومان خریداری كرده است.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید