یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا

گروسو از لیون و دلایل حضور در ژرلان می گوید


گروسو از لیون و دلایل حضور در ژرلان می گوید
پس از انتقال «یونس كابول» یكی از جوانان آینده دار فوتبال فرانسه بهتاتنهام اینك «باكاری سانیا» كه او نیز در تیم ملی امید این كشور و به عنوان مدافع تیم اوسر توانایی خود را نشان داده بود آینده خود را در لیگ برتر انگلستان و در جمع توپچی های لندنی جست و جو می كند.
● كیتا از لانس به سویل
سیدو كیتا، فصل آینده با پیراهن لانس از دسته اول باشگاه های فرانسه به میدان نخواهد رفت. بر اساس خبرهایرسیده بازیكن مالی تبار كه ۵ فصل را با این باشگاه فرانسوی سپری كرده است، در لالیگا و در تیم سویل فوتبال خود را ادامه خواهد داد. در اعلامیه رسمی باشگاه لانس، ضمن تأیید جدایی كیتا از جزئیات قرارداد او با باشگاهاسپانیایی چیزی بیان نشده است. روژه مارتل، رییس باشگاه لانس با تشكر از خدمات كیتا می گوید:« او یكی از باشگاه های معتبر اروپایی را انتخاب كرده است. از صمیم قلب برای او آرزوی موفقیت در لالیگا و مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را می كنم.»گفتنی است مبلغ قرارداد كیتا با سویل مشخص نشده است.
● كامورانزی سرانجام با یووه تمدید كرد
كامورانزی هافبك آرژانتینی تبار و ملی پوش ایتالیایی یوونتوس كه از سال ۲۰۰۲ با سفید و سیاه پوشان شهر تورین به افتخارات زیادی رسیده است پس از مدت ها حرف و حدیث و سخن از رفتن به تیم دیگر سرانجام قرارداد خود را با بانوی پیر تا سال ۲۰۱۰ تمدید كرد.
گفتنی است پیش از او، ۲ بازیكن دانه درشت دیگر یووه، ترزگه و بوفون نیز قرارداد خود را با این تیم تمدید كرده بودند. از سوی دیگر پاول ندود، ملی پوش سابق چك و صاحب توپ طلای اروپا در سال ۲۰۰۳ در ۳۲ سالگی قصد دارد سال های واپسین فوتبال خود را در تورین به پایان برساند، به همین خاطر سخن از تمدید قرارداد او نیز در میان است، منتهی مسأله بر سر مدت آن است كه ندود، درخواست تمدیدی ۲ ساله دارد، در حالی كه یووه در پی آن است كه فعلاً یك سال دیگر از او استفاده كند.
● گروسو از لیون می گوید
فابیو گروسو، قهرمان جهان و بازیكن تازه وارد لیون كه قرار است جای خالی اریك آبیدال را در سمت چپ دفاع این تیم پر كند، در توجیه حضورش در تیم قهرمان فرانسه می گوید:« برای ادامه فوتبالم به تیمی آمده ام كه در اروپا، در زمره بهترین ها قرار دارد.
در واقع پس از كسب قهرمانی جهان و یك سال حضور در اینتر و دستیابی به اسكودتو، لیون یك مقصد آرمانی به حساب می آید.» گروسو اضافه می كند:« قبل از آمدن به لیون، این تیم و عملكرد عالی آن را می شناختم و از سطح كیفی تعدادی از بازیكنانش اطلاع داشتم و اینك از بودن در شهر لیون و بازی در تیم قهرمان فرانسه بسیار خوشحال هستم و از اولاس كه امكان حضور مرا در تیم خود فراهم ساخت هم بسیار سپاسگزارم. لیون تیمی است كه جاه طلبی های اروپایی دارد و امیدوارم همراه با این تیم نه تنها در فرانسه كه در اروپا به موفقیت برسم.
البته باید مراقب بود؛ چرا كه رقبای لیون هم با شدت كار می كنند و با آمادگی كامل گام به میدانمی گذارند، پس دستیابی به قهرمانی كار آسانی نخواهد بود اما لیون توان بالقوه این كار را خواهد داشت.»گروسو در توجیه ترك اینتر می گوید:« پس از كسباسكودتو و سوپر جام، آمدن به لیون در واقع فرصتی است كه بازی در یك فضای تازه و در تیمی بزرگ را تجربه كنم به ویژه آنكه لیون را تیمی می بینم كه با بلندپروازی زیاد به آینده نگاه می كند.»
● ویلتورد و لوری هر دو در «رن»
اگر تا چند روز پیش سخن از آمدن ویلتورد به تیم شمالی فرانسه یعنی «رن» چندان جدی تلقی نمی شد اینك به نظر می رسد مذاكرات بر سر انتقال او به مراحل پایانی نزدیك می شود و امكان حضور ملی پوش فرانسوی لیون كه در برنامه های تاكتیكی مربی تازه وارد «پرن» جایی ندارد، به میزان زیادی بالا رفته است.
مدیر «رن» تماس و مذاكره با ویلتورد را تأیید می كند و كار تا جایی جلو رفته است كه طرفین باید درباره حقوق و مزایای ملی پوش فرانسوی لیون به توافق برسند.او می گوید:« ما اجازه مذاكره با ویلتورد را از سوی رهبران لیون دریافت كردیم و از طریق وكیل او در پی رسیدن به نظر واحدی در مورد مسایل مالی هستیم كه امیدواریم هر چه زودتر به نقطه پایان برسد اما باید توجه داشت «رن» به اندازه لیون پول ندارد و این نكته ای است كه ویلتورد باید به آن توجه كند.»از سوی دیگر رن كه در پی یافتن یك مهاجم - هافبك دیگر نیز می باشد با بازیكن آزاد سوشو یعنی «ژروم لوری» نیز در حال مذاكره است تا او را هم هرچه زودتر به جمع خود اضافه كند.
● پس از كابول، سانیا هم از اوسر رفت
پس از رفتن یونس كابول مدافع ملی پوش تیم امید فرانسه و لانس به تاتنهام خبرها حكایت از آن دارد كه دیگر مدافع این تیم یعنی با كاری سانیا كه او نیز پیراهن تیم ملی امید فرانسه را بر تن كرده است درحال ترك این تیم فرانسوی و پیوستن به آرسنال است. او كه از مدت ها قبل مورد توجه توپچی های لندن قرار گرفته بود، این روزها در لندن برای تعیین آینده حرفه ای خود با سران آرسنال بر سر میز گفت وگو نشسته است.
گفتنی است یونس كابول با قراردادی به مبلغ ۱۲ میلیون راهی تاتنهام شد و گفته می شود «با كاریسانیا» در صورت توافق با آرسنال قراردادی به مبلغ ۹ میلیون امضا خواهد كرد. با رفتن این ۲ بازیكن كه فصل موفقی را در اوسر سپری كردند، هرچند صندوق باشگاه پر می شود اماپر كردن جای خالی آنها بسیار دشوار خواهد بود.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی