جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا
تحقیقات بازار را جدی بگیرید
امروزه تبلیغات به عنوان یكی از شاخصترین وسایل ارتباطی، نقش بسزایی بر شیوهء زندگی، نحوهء خرید و معرفی افراد جامعه دارد، چنان كه مخاطبان نهتنها در بیداری، حتی در خواب نیز تصویر كالای تبلیغ شده را ترسیم میكنند و به صورت ناخودآگاه و هیجانی، تحت تاثیر تبلیغات، اقدام به خرید آن حتی به شیوهء قسطی میكنند. در واقع آنها برای همسویی با سایر افراد جامعه، عقب نماندن از قافلهء پیشرفت تكنولوژی و همگام شدن با تكنولوژی روز دنیا مبادرت به خرید كالاهای نوین میكنند. بنابراین نقش تبلیغات به عنوان عاملی تاثیرگذار بر نحوهء خرید و مصرف، بر كسی پوشیده نیست، چنان كه شركتهای تولیدكننده هر ساله هزینههای هنگفتی صرف تبلیغ محصولات خود میكنند و شركتهایی كه بدون توسل به تبلیغات میخواهند بازار هدف را نشانه روند از اقبال كافی برای جلب و جذب مشتری و در نهایت فروش و سود برخوردار نخواهند شد. با وجود این نكته حایز اهمیت آنكه آیا تبلیغ صرف، میتواند تولیدكنندگان را در رسیدن به هدفهای اولیه و ثانویه و شناسایی بازار هدف و رقبا یاری رساند یا خیر؟
● هدفهای تبلیغ
آیا تاكنون به هدفهای تبلیغات خود اندیشیدهاید؟ آیا هدفتان از تبلیغ صرفا آگاه كردن مردم یا متقاعد كردن آنان برای خرید، یادآوری وجود یك محصول و در نهایت افزایش فروش است؟ كدامیك؟
رسیدن به هر یك از هدفهای یادشده، مستلزم داشتن برنامهء تبلیغاتی با پنج هدف مشخص، شامل ماموریت، بودجهبندی، تصمیمگیری در مورد پیام، رسانه و ارزیابی است، چرا كه تبلیغات صرف، یكی از عوامل هدایتكنندهء مشتری برای دستیابی به هدفهای مزبور است.
نقش تكمیلكننده را در این میان تحقیقات بازار ایفا میكند، چیزی كه همواره از خاطر شركتها رخت بربسته و هیچگاه به طور جدی و منسجم به این موضوع توجه نكردهاند و گاه انجام آن را به عنوان هزینهء اضافی یا حتی تحمیلی به سازمان و شركتتلقی میكنند و همین طرز تلقی موجبات ركود و شكست آنها را در بازار به تدریج رقم خواهد زد. از این رو تحقیقات را میتوان به عنوان بازوی حمایت شركتها در نظر گرفت كه موجب خواهد شد كمتر دستخوش بحران و ركود در كارزار تجارت و رقابت در بازار شوند.
● نقش تحقیقات در تبلیغات
تحقیق یكی از بخشهای مهم تبلیغات است كه به برنامهء تبلیغاتی، سمت و سوی مشخص داده و برای شناسایی و دستیابی به نظرات بازار هدف در مورد كالای مورد نظر و كالاهای مشابه آن، درك بهتر از بازار و شناخت نگرش و فرهنگ حاكم بر بازار هدف، ملیت، وضعیت مالی، وضعیت زندگی، جنسیت و سن، شیوهءخرید كردن، میزان دسترسی به رسانههای مختلف، زمان دسترسی به رسانهو اطلاعاتی از این قبیل ضروری است.اهمیت تحقیقات در تبلیغات بیشتر از آن سبب مورد توجه است كه عدم استفاده از آن، به منزلهء قدم گذاشتن با چشم بسته در كارزار پرخطر رقابت با رقباست.
تحقیق به شما كمك میكند تا بازار هدف و رقبا را شناخته و با گامهای محكم با قدرت ریسكپذیری پایین دست به تولید و پخش كالا و خدمات بزنید. بنابراین چنانچه تمایل دارید تبلیغات هدفمند بدون اتلاف وقت و انرژی و هزینههای گزاف و با شناخت درست بازار هدف و انتخاب درست و به موقع رسانه داشته باشید، حتما دایر كردن بخش تحقیقات را در شركت خود بدون فوت وقت مدنظر قرار دهید.
سیده محدثه حسینی
منبع : روزنامه سرمایه
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
غزه آمریکا طالبان توماج صالحی حجاب رئیسی رهبر انقلاب سریلانکا کارگران پاکستان مجلس شورای اسلامی دولت
آتش سوزی کنکور سیل هواشناسی تهران سازمان سنجش شهرداری تهران پلیس سلامت فراجا قتل زنان
خودرو مسکن ارز قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا دلار بازار خودرو بانک مرکزی ایران خودرو قیمت سکه سایپا
ترانه علیدوستی تلویزیون فیلم سینمای ایران مهران مدیری کتاب تئاتر شعر سینما
کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین حماس فرانسه اوکراین طوفان الاقصی جنگ اوکراین اتحادیه اروپا ترکیه انگلیس
پرسپولیس استقلال سردار آزمون بارسلونا بازی ژاوی فوتبال باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال تراکتور فوتسال تیم ملی فوتسال ایران
تیک تاک همراه اول بنیاد ملی نخبگان فیلترینگ ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات اپل نخبگان
مالاریا سلامت روان کاهش وزن استرس داروخانه پیری دوش گرفتن