ویستا مرجع مهمترین عناوین خبری / جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ / Friday, 22 August, 2014 /
آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان

آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانانکاشتن نهال محبت پیامبر اعظم (ص) در قلب کودکان و نوجوانان و آموزش سیره نبوی به آنان یکی از اهداف عالیه تعلیم و تربیت اسلامی می‌باشد. از آنجایی که آموزش و پرورش وظیفه آماده کردن نسل جدید را برای جامعه امروز برعهده دارد، انتظار عموم ازآموزش و پرورش در مرحله اول این است که دانش‌آموزانی تربیت کند که در جامعه درست زندگی کنند. امروزه علی‌رغم ایجاد تغییرات عمیق فرهنگی و تغییر در شیوه‌های زندگی، بسیاری از افراد در رویارویی با مسائل زندگی فاقد توانایی‌های لازم و اساسی هستند و همین امر آنان را در مواجهه با مسائل و مشکلات روزمره و مقتضیات آن آسیب‌پذیر نموده است. انسان‌ها برای مقابله سازگارانه با استرس‌های موقعیت‌های مختلف و کشمکش‌های زندگی به کارکردهایی نیاز دارند که آنان را در کسب این توانایی‌ها تجهیز نماید لذا با تاکید بر الگوی پیامبراکرم(ص) ضروری است فرصت‌هایی فراهم گردد تا کودکان و نوجوانان علاوه بر کسب توانایی‌های خواندن و نوشتن، حساب کردن و... مهارت‌های زندگی را نیز فرا گیرند. مهارت‌های زندگی، مهارت‌های شخصی و اجتماعی هستند که کودکان و نوجوانان باید آنها را یاد بگیرند تا بتوانند در مورد خود، انسان‌های دیگر و کل اجتماع به‌طور موثر و شایسته عمل نمایند. آموزش و پرورش به‌عنوان یک سازمان رسمی باید برای ایجاد و پرورش مهارت‌های زندگی مطابق با نیازهای کودکان و نوجوانان برنامه داشته باشد. باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود که با ساختارهای عمومی چگونه برخورد کنند؛ با کمک مجموعه مستحکمی از دانش نظری و الگوهای مناسب با توجه به داشتن الگوی کاملی چون پیامبراکرم(ص) می‌توان فرآیند تکامل را تا حد زیادی تسریع نمود.
آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان، همواره یکی از وظایف و برنامه‌های نظام آموزش و پرورش بوده است چون این آموزش موجب رشد و اعتلای توانایی‌هایی می‌گردد که زمینه سازگاری و رفتارهای مثبت شده و ایجاد ارتباط سالم و صحیح را در بین کودکان و نوجوانان و با اطرافیان موجب می‌گردد و از این رهگذر آنان را قادر به شکوفایی توانایی‌های بالقوه‌شان می‌سازد. بنابراین مطالعه دقیق، برنامه‌ریزی اولیه، هدف‌گذاری صحیح و تلاش مستمر برای آموزش و تقویت آن ضروری است.
انسان دنیای امروز به لحاظ پیچیدگی زندگی، وسعت و سرعت تغییرات با چالش‌های فراوانی روبروست که این چالشها در قرن آینده بارزتر خواهد شد (دلور، ۱۳۷۵) از چالش‌ها و بحران‌های مطرح می‌توان به‌مواردی همچون چالش بین جهانی شدن و بومی ماندن، بحران جمعیت، بحران سلامتی و تغذیه و دگرگونی‌های فناوری و شرایط حرفه‌ای، اثرات فناوری نوین ارتباطی بر مهارت‌های اجتماعی و اخلاقیات، مشکلات خانوادگی، اشتغال والدین در بیرون از منزل و... اشاره کرد (گزارش آموزش و پرورش ۱۳۷۶- پراواز، ۱۳۷۰.) هر کدام از این بحران‌ها مشکلاتی را بر چگونگی زندگی افراد و رفتارهای اجتماعی و فردی آنها تحمیل می‌کند (ادیب، ۱۳۸۲.) آموزش مهارت‌های زندگی فرد را برای غلبه بر چنین تنشها و مشکلات زندگی که پیش روی فرد و جامعه است آماده می‌کند. با توجه به داشتن الگوی کاملی چون حضرت رسول‌اکرم(ص) که مورد تائید تمامی مسلمانان می‌باشد، استفاده از روش و سیره آن حضرت در آموزش این مهارتها برای دانش‌آموزان بسیار کارساز می‌باشد.
امروزه بخش قابل توجهی از برنامه‌های رسمی نظام‌های آموزشی دنیا به آموزش مهارت‌های زندگی اختصاص یافته است (ادیب، ۱۳۸۲.) خوشبختانه ایران هم به عنوان یکی از کشورهایی است که به‌ضرورت اجرای این برنامه‌ها پی برده و اقداماتی را هم به عمل آورده است(رمضانخانی، سیاری، ۱۳۷۸‌.)
تلاش زیادی در جهت تعریف مهارت زندگی در متون تخصصی صورت گرفته است. از نظر بوتوین (۱۹۹۷) آموزش مهارت‌های زندگی که برنامه آن اولین بار توسط ایشان به‌کار گرفته شد، شامل سه قسمت می‌باشد: آموزش مهارت‌های شخصی، آموزش مهارت‌های اجتماعی و آموزش مربوط به عدم مصرف الکل و موادمخدر. به نظر هامبورگ و گازدا، آموزش مهارت‌های اجتماعی زیرمجموعه‌ای از آموزش مهارت‌های زندگی می‌باشد، درواقع آموزش مهارت‌های زندگی آموزش رسمی و شکل یافته مهارت‌های لازم برای بقای زندگی با دیگران و موفقیت در جامعه پیچیده می‌باشد (به نقل از آقاجانی، ۱۳۸۱.) از نظر بالدو و فرانسیس(۱)، مهارت‌های زندگی، کودکان ونوجوانان را قادر می‌سازد که دانش (آنچه را که می‌دانند) و نگرش و ارزش‌های خود (آنچه احساس می‌کنند و بدان باور دارند) را به عمل تبدیل نمایند.منظور از مهارت‌های زندگی این است که هر کودک در کنار آموزش خواندن و نوشتن، به مهارت‌هایی دست یابد که به مدد آنها بتواند ابتدا به شناخت درستی از خود دست پیدا کند و سپس به خوبی با افراد و محیط اطراف ارتباط برقرار سازد و به‌حل مشکلات خود و جامعه و محیط‌زیست یاری دهد (کیانی، ۱۳۸۰.) مهارت‌های زندگی طبق تعریف (سازمان بهداشت جهانی، ۱۳۷۷) مهارت‌هایی هستند که برای افزایش توانایی‌های روانی- اجتماعی افراد آموزش داده می‌شود و فرد را قادر می‌سازد که به‌طور موثر با مقتضیات و کشمکش‌های زندگی روبرو شود.
به‌نظر طارمیان مهارت‌های زندگی عبارتند از توانای‌هایی که زمینه سازگاری و رفتار مثبت و مفید را فراهم می‌آورند. این توانایی‌ها فرد را قادر می‌سازد مسئولیت‌های اجتماعی خود را بپذیرد و بدون لطمه زدن به خود و دیگران با خواسته‌ها و انتظارات و مشکلات روزانه بویژه در روابط بین فردی به شکل موثری روبرو شود. (طارمیان، ۱۳۷۸.)
واقعیت آن است که آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی از فنونی ترکیب شده که به افراد برای کسب روابط بین فردی خود کمک می‌کند. نتایج حاصل از کاربرد آن حاکی است که در تغییر وضعیت و تغییر رفتار (کارتلج و میلبرن، ۱۳۷۲)، در ارتباطات میان فردی (هارجی و همکاران، ۱۳۷۷)، در درمان اسکیزوفرنی (ترور هولین به نقل از ده بزرگی، ۱۳۷۸)، رفع اضطراب اجتماعی و ایجاد رفتار اجتماعی (لیبرمن، ۱۹۸۹)، بزهکاری (اسپیس، ۱۹۹۵)، پیشگیری از مصرف الکل و موادمخدر (بوتوین، ۱۹۹۷) و کاهش رفتارهای مشکل‌ساز (لویز،۱۹۹۸) موثر بوده است و (ریجوی(۲)، ۲۰۰۶) آن را به‌عنوان یک ضرورت قلمداد می‌کند.
مهارت‌های زندگی بسیار متنوع بوده و تقسیم‌بندی واحدی در زمینه آن وجود ندارد. بالد و فرانسیس (۱۹۹۸) مهارت‌های زندگی را به پنج شکل طبقه‌بندی کرده است (اذانچیلر، ۱۳۸۳)، طارمیان و همکاران (۱۳۷۸) مهارت‌های زندگی را در هشت طبقه قرار داده‌اند. ادیب (۱۳۸۲) مهارت‌های زندگی را به پانزده گستره تقسیم نموده که به نوبه خود به مصادیق و مولفه‌های ریزتری تقسیم شده است. اذانچیلر (۱۳۸۳) مهارت‌های زندگی را در پانزده گستره تقسیم نموده است و دهقانی (۱۳۸۵) نیز مهارت‌های زندگی را در ده مقوله تقسیم نموده است.
در اکثر ما میل شدیدی برای برقراری ارتباط ثمربخش وجود دارد ولی اغلب ما در برخوردهایمان با دیگران ناتوان هستیم. یکی از دلایل اصلی این امر آن است که مردم نوعا سدها و موانع ارتباطی را ناآگاهانه در گفتگوی خود وارد می‌سازند (بولتون، ۱۳۸۱.)
نظام آموزش و پرورش هر کشور مجموعه تدابیر سازمان‌یافته‌ای است که امکانات بالقوه آدمیان را تحقق می‌بخشد و شرایط مناسبی را در قالب برنامه‌ها و فرصت‌های آموزشی در اختیار فراگیران قرار می‌دهد تا امکان آشنا شدن با سرمایه‌های فرهنگی و تجربیات پیشینیان را پیدا کنند (حسینی‌نسب، ۱۳۷۷.)
مدرسه از جمله موسساتی است که با تدوین برنامه‌های درسی مناسب می‌تواند به ایجاد رفتارهای بهنجار ومنطبق با اعتقادات اجتماعی در دانش‌آموزان کمک نموده و فرآیند جامعه‌پذیری را در آنها تسهیل نماید (علاقه‌بند، ۱۳۷۵.) باید به دانش‌آموزان، آموزش داده شود که با ساختارهای عمومی چگونه برخورد کنند تا شاهد خرد شدن شیشه‌های اتوبوس و یا خراب شدن تلفن عمومی نباشیم. باید کنترل نمودن هیجانات به بچه‌ها آموزش داده شود (فتحی واجارگاه، ۱۳۸۰.) مدارس از طریق برنامه‌های رسمی وغیررسمی یا پنهان این نقش خود را ایفا می‌کنند. (ادیب، ۱۳۸۲.)
هدف اصلی آموزش تعلیمات اجتماعی این است که دانش‌آموزان توانایی لازم جهت ایجاد روابط اجتماعی با گروه‌های مختلف را به‌دست آورند وبتوانند با نهادها و موسساتی که افراد یک جامعه برای تامین نیازهای خود به آن موسسات مراجعه می‌کنند، ارتباط لازم و مناسب برقرار کنند و با رعایت قوانین و مقررات به نیازهای روزمره خود جامه عمل بپوشانند و به‌عنوان یک شهروند بتوانند نقش خود را در سرنوشت جامعه ایفا کنند (دفتر تالیف و برنامه‌ریزی کتاب‌های درسی، ۱۳۷۷.) قبل از هر نوع برنامه‌ریزی جهت ارتقای رشد اجتماعی دانش‌آموزان اطلاعات وسیع و کاملی از وضعیت فعلی مدارس و محتوای کتابهای درسی لازم است تا بتوان اقدامات آتی را براساس موقعیت کنونی برنامه‌ریزی کرد. برنامه درسی و محتوای آن بهترین ابزار جهت آشنایی دانش‌آموزان با سیرت و صورت پیامبراکرم می‌باشد. لذا مولفان کتب درسی جهت رساندن دانش‌آموزان به این مهارتها نیازمند الگویی می‌باشند که فرمان خداوند که در قرآن کریم نیز مکررا بر آن تاکید گردیده، بهترین الگو پیامبر ارجمند اسلام می‌باشد و مسلمانان که باید او را مقتدا و سرمشق خود قرار دهند و در همه امور از آن حضرت پیروی کنند (سوره احزاب آیه ۲۱، سوره حشر آیه ۷، سوره نساء آیه ۵۹ و ۸۰، سوره مائده آیه ۵۴، سوره محمد آیه ۳۳ و سوره تغابن آیه ۱۲.)
بنابراین با توجه به اهمیت یادگیری مهارت‌های زندگی برای مواجهه با مسائل و مشکلات روزمره و تاثیر آن بر بهبود زندگی فردی، اجتماعی و از آنجایی که نظام آموزشی در کشورمان متمرکز است، کتاب درسی جزء مهمترین منابع و مراجع یادگیری می‌باشد. کتاب‌های درسی انعکاس‌هایی از تغییرات در برنامه درسی و ارزشهای جامعه را در بر می‌گیرد. از حدود اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ کتابهای درسی در جهت واکنش‌های اجتماعی و موقعیت‌های متغیر اقتصادی تغییر کرده‌اند (آلتبج(۳)، ۱۹۹۵.) کتابهای درسی در نظام آموزشی متمرکز با امتحانات هماهنگ از اهمیت خاصی برخوردارند زیرا در این نوع نظام آموزشی فراگیران می‌بایست تمامی مطالب و محتوای موجود در لابه‌لای کتابهای درسی را مطالعه کرده و یاد بگیرند تا اینکه امکان موفقیت آموزشی برای آنها فراهم گردد (فتحی‌ آذر، ۱۳۸۰.) کتب درسی سنتی‌ترین رسانه‌های آموزشی است که از طریق آن برنامه‌های درسی به صورت کتبی ارائه می‌گردد (ادیب، ۱۳۷۲.)
سیره به معنای سبک سیر، کردار و رفتار است. سیره همان منطق عملی است که دارای اصولی ثابت واستوار است (تهران، ۱۳۷۲.) منظور اصلی و هدف عمده در تدوین و یا بررسی سیره، سبک و اسلوب خاص زندگانی افراد برجسته است که موردمطالعه قرار گرفته و دیگران آن سبک و شیوه را پیروی نمایند (حجتی، ۱۳۷۱.) جمع‌آوری رخدادها در کنار یکدیگر و تحلیل حکیمانه آنها و درک بیشتر این شخصیت نامنتها، سبب می‌شود مومنان- و دیگران- او را بهتر بشناسند و محبتشان به او بیشتر شود و نتیجتا بهتر دستورهای او را جامه عمل بپوشند و استوارتر گام در راهی نهند که او پیموده است (مطهری، ۱۳۶۸.)
سیره انبیا سیره تربیت عملی انسان است و این تربیت در برترین و کامل‌ترین جلوه‌اش در قرآن کریم و در طول آن در گفتار و رفتار پیامبرخدا(ص) و ائمه هدی(ع-) که غیرقابل تفکیک‌اند- تجلی کرده است (تهرانی، ۱۳۷۲.) پیامبر بزرگوار اسلام در طول تاریخ از زوایای گوناگون موردتحقیق و کنکاش اندیشمندان وصاحب‌نظران قرار گرفته است. آن حضرت در جمیع خصال پسندیده ممتاز و بی‌نظیر بوده و سرآمد برجستگان بشر می‌باشد.
در محضر از همه خوب‌تر؛در کرم و سخا از همه پیشتر بود؛ در مروت و وفا از همه تمام‌تر بود؛ در حلم وتواضع کامل‌تر بود؛ در احسان شامل‌تر؛ درشجاعت و قوت، کس با وی برنیامدی؛ در کرامت، خاص و عام را بر روی اعتماد بودی؛در صدق و راستی همه را بر قول وی وثوق و اعتبار بودی؛ در امانت اشهر بود؛ درسیرت اصلح بود؛ در سخن افصح بود؛ قوم او را امین خوانندی و رای او در جمله کارها متین شمردندی؛ (غیاثی کرمانی، ۱۳۸۱.)
شناختن و کاربرد رفتارهای مناسب را می‌توان یاد گرفت، فراموش کرد و از نو آموخت؛ انسان در مسیر زندگی برخی از مهارت‌ها و روشها و رفتارهای خوب را کسب می‌کند اما سطح عملکرد او در این مهارت‌ها را می‌توان بهبود بخشید. برنامه درسی و محتوای آن بهترین ابزار جهت کسب مهارت‌های لازم برای تحقق رسیدن دانش‌آموزان به درست زندگی کردن، ایجاد روحیه مدنی و جامعه‌پذیر ساختن ایشان به‌شمار می‌رود و در این میان دروس تعلیمات اجتماعی نقش موثر و مهم‌تری دارند.
با توجه به داشتن الگوی کاملی چون پیامبراکرم(ص) و از آنجایی که نظام آموزشی در کشورمان متمرکز است، کتب درسی جزء مهمترین منابع و مراجع یادگیری می‌باشد.

منبع : روزنامه رسالت

همچنین مشاهده کنید


همچنین سایر کاربران این صفحات را هم دیده‌اند
رشته های ورزشی    بسکتبال    آموزش    حرکات و مهارت های اساسی    شوت کردن (Shooting)    توپ گیری از سبد (ریباند - Rebounding)    شرح مهارت   
شعر و ادب    نظامی گنجوی    خسرو و شیرین   
کشاورزی جنگلداری و شیلات    كشاورزی    علف های هرز و علف کش ها    تیره های مختلف علف های هرز    تیرهٔ شب بو (Brassicaceae = Cruciferae)    کیسه کشیش - خورجینک   
صنعت توریسم    مدیریت و شناخت صنعت جهانگردی و گردشگری    برنامه ریزی و سیاست های جهانگردی    روش های برنامه ریزی جهانگردی    تأمین بودجهٔ توسعه جهانگردی   
ارتباطات    روانشناسی اجتماعی   
تغذیه    غذا (ماده غذائی)    درشت مغذی ها (Macronutrients)    کربوهیدرات    فرآیندهای متابولیکی    هضم   
بانک و بیمه    بیمه    حقوق بیمه    مسائل حقوقی مربوط به بیمه های مسئولیت مدنی    بیمهٔ مسئولیت مدنی   
شعر و ادب    وحشی بافقی    گزیده اشعار    غزلیات   
بازار و بازاریابی    بازرگانی خارجی    صادرات    راهنمای صادرات    راهنمای صادرات - خدمات    اصول صادرات خدمات    شیوه های تجارت خدمات   
بانک و بیمه    بورس اوراق بهاءدار    مبانی ارزیابی سهام    معامله سهام به صورت عادی اعتباری (Margin trading ـ نقل از مجله بورس)   


کلمات در حال جستجو
عملیات نظامی    آمریکا    گروگان    سوریه    خودرو    شورای رقابت    وزارت صنعت    کمیسیون صنایع    عراق    داعش    عملیات    پولادی    فوتبال    قطر    الشحانیه    جیمز فولی    مواد مخدر    قربانی    مرگ    روحانی    دولت    تبلیغات    لاریجانی    رییس جمهور    استیضاح    رحیمی    شهریور    حکم   



ویدئویی که نیمه ناخوش خاطرات کودکی را برملا می‌کند! - تاکنون برای‌تان این سوال پیش آمده که چرا حجم حیوان آزاری در کشورمان اینقدر زیاد و گسترده است و آیا ممکن است این آزار رسانی ها آموزش داده شده باشد؟؛ شاید این مطلب برای یافتن پاسخ این پرسش ها و پرسش های مشابه مفید باشد.
اهالی مطبوعات به میهمانی موش‌ها رفتند/ اکران ویژه «شهر موش‌ها۲» برای روزنامه‌نگاران - سینما - غروب روز گذشته ۲۹ امرداد، برج میلاد، میزبان کسانی بود که می‌خواستند برای نخستین بار به تماشای فیلم «شهر موش‌ها۲» بنشینند.
قیمت خودرو از اختیار وزارت صنعت خارج است - وزیر صنعت با بیان اینکه تعیین قیمت خودرو وظیفه این وزارتخانه نیست و در اختیار شورای رقابت قرار دارد، گفت: با افزایش تولید، قیمت خودرو کاهش می‌یابد.
کشف انبار قدیمی مهمات در قلب پایتخت - در اتفاقی بی سابقه یک انبار مهمات سنگین متعلق به حداقل دو دهه پیش بر اثر گود برداری یک ملک کشف شد؛ که منجر به تخلیه منطقه حادثه واقع در خیابان کاج شد.خبرنگار تابناک از محل حادثه گزارش می کند که خودروهای آتش نشانی از چندین ایستگاه در منطقه مستقر شده و همزمان خودورهای اورژانس در محل خیابان شهید فکوری نیز مستقر شده اند.
وقت بازنگری دوباره درباره تکفیری ها فرا رسیده است! - اسمش را هیچ‌کس نمی‌داند. چریک‌های کرد او را در کوه‌های «شنگال» یافته‌اند؛ تک‌وتنها. این اما تنها برشی از این تراژدی است. او در این آفتاب سوزان، بینایی‌اش را از دست داده و دیگر نمی‌بیند؛ نهادهای مدعی جهانی هم او را نمی‌بینند تا بار مسئولیت ما فزونی یابد؛ مثل تنفرمان از کشتاری که بیخ گوشمان در جریان است.
اکران ویژه «امروز» و «فرشته ها با هم می آیند» در ایام شهادت امام صادق(ع) ‏ - علیرغم تعطیلی سینماهای کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه، اکران دو فیلم «امروز» و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» در سینماهای ‏نمایش دهنده آنها ادامه می یابد. ‏
تعطیلی خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر به مناسبت ایام شهادت - سالن­های تماشاخانه ایرانشهر روز جمعه 31 مردادماه، اجرا نخواهند داشت.
واکنش متفاوت روحانی به رای عدم اعتماد مجلس به فرجی‌دانا - نکته مهم در مورد روحانی این است که وی اولین رئیس‌جمهور ایران است که پیش از این به عنوان نماینده مجلس شاهد استیضاح وزیر و رای عدم اعتماد مجلس به آنها بوده است. در جریان بیست سال نمایندگی مردم سمنان و تهران در مجلس، روحانی شاهد استیضاح نه وزیر و برکناری فاضل وزیر بهداشت دولت روحانی و عبدالله نوری وزیر کشور دولت خاتمی بوده است.
38 هزار بلیت فروخته شده برای این کنسرت نشانه چیست؟ - آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» که در استودیوهای ام دی ام استانبول، راسل لس آنجلس، فانتزی برکلی و استودیوهای شمس و بل تهران ضبط و توسط «تهمورس پورناظری» و «دیوید گارنر» تنظیم شده، «شجاعت حسین خان» استاد نامدار ساز سیتار اشاره کرد که در آلبوم افسانه شو هم با تهمورث پورناظری همکاری کرده بود، «پدروائو ستاچه» نوازنده سازهای بادی و «جیمی جانسون» نوازنده گیتار باس از دیگر هنرمندانی هستند
خودرو‌سازی‌ها نمی‌توانند با عوام‌فریبی سر نمایندگان کلاه بگذارند - نخست اینکه این کاهش قیمت شامل همه خودرو‌ها نبوده‌ و شمار محدود و ناچیزی کاهش قیمت یافته‌اند. البته درست است که این یک عقب‌‌نشینی در مقابل مجلس است، ولی کامل نیست. این یک عقب‌نشینی تاکتیکی است. این کاهش قیمت به هیچ وجه عملیاتی نیست، دوم آنکه خودرو‌سازان باید هزینه‌های بیهوده‌ خود را کم کرده و کیفیت را بالا ببرند و قیمت‌ها را متعادل نگاه دارند.
عکس یادگاری با کپل و پسرش در جشن «شهر موشها» - جشن بزرگ فیلم «شهر موشها 2» با حضور پرشور کودکان به همراه خانواده‌هایشان در برج میلاد تهران برگزار شد و این فیلم در میان استقبال حاضران به روی پرده رفت.
نشان فرهنگی کشور به سلیم موذن زاده اردبیلی اهدا شد - اردبیل – خبرگزاری مهر: نشان فرهنگی کشور از سوی رئیس جمهور به پاس نیم قرن فعالیت در عرصه مداحی و دینی به سلیم موذن زاده اردبیلی مداح اهل بیت(ع) اهدا شد.
گزارش وزارت دفاع آمریکا درباره استراتژی نظامی ایران - وزارت دفاع آمریکا"پنتاگون "در گزارشی محرمانه به کنگره آمریکا تاکید کرد که سیاست نظامی ایران کاملا دفاعی و بازدارنده ومبتنی بر سازوکارهای دیپلماتیک است.
اجرای تئاتر و کنسرت های موسیقی امروز و فردا تعطیل است - مجموع اجراهای تئاتر و کنسرت های موسیقی و کلیه برنامه های هنری که زیر نظر معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که روی صحنه هستند پنجشنبه 30 و جمعه 31 مردادماه به مناسب ...
رئیس جمهور اردبیل را به مقصد تهران ترک کرد - اردبیل- خبرگزاری مهر: حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان پس از پایان سفر یک و نیم روزه خود به استان اردبیل، این استان را به مقصد تهران ترک کرد.
جایزه طلایی بهترین فیلم جهان اسلام به موزه امام(ره) اهدا شد - کارگردان فیلم «تاج محل» جایزه طلایی بهترین فیلم جهان اسلام را که از جشنواره بین المللی مالزی دریافت کرده بود در دیداری با حجت الاسلام سیدحسن خمینی به موزه حفظ و نشر آثار ...
ديدن امام صادق(ع) انسان را به ياد آخرت مى انداخت و شنيدن سخنش باعث پارسايى در دنيا مى شد - یکی از یاران امام صادق(ع) گفته با ایشان به سفر حج رفتم در بين راه زير درخت خرماى خشكى نشسته بوديم. فرمود: اى نخل ما را از آنچه خداوند به عنوان روزى بندگانش در تو قرار ...
آیا خطر تعلیق تنیس ایران را تهدید می‌کند؟ - سرپرست فدراسیون تنیس می‌گوید، تعلیق تنیس ایران از بیخ و بن شایعه است. هنوز ده روز هم نشده که مهدوی سرپرست فدراسیون تنیس شده‌ که برخی رسانه‌ها در آغاز هفته از تعلیق تنیس ایران به دلیل همین جابجایی سخن گفته بودند.
سرگردانی زائران بین فرودگاه مهرآباد و امام(ره) - رییس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: در صورت فراهم شدن امکانات و تمهیدات لازم در فرودگاه امام (ره)،پروازهای حج به این فرودگاه منتقل می‌شود.
رسانه ملی حاضر نیست خدمات دولت را تبیین کند/ اجرای قانون اساسی برای خیلی ها خوشایند نیست - اردبیل – خبرگزاری مهر: رئیس جمهور با بیان اینکه دولت دست تنهاست، تاکید کرد که رسانه ملی حاضر نیست خدمات دولت را تبیین کند و خدمات دولت را برای مردم بگوید.
اظهار نظر رئیس جمهور بعد از استیضاح سنجیده بود/ تاکید بر حمایت از بسته پیشنهادی دولت - قم - خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارات رئیس جمهور بعد از جلسه استیضاح وزیر علوم را سنجیده توصیف کرد.
فرجی: پیش فروش بلیت «شهر موش‌ها 2» غیرقانونی است - سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد که پیش فروش بلیت فیلم سینمایی «شهر موش‌ها 2» قبل از صدور حواله سینماها غیرقانونی است.
بچه مذهبی ها آستین بالا زدند/ مساجد سوژه فیلمسازی شدند - از قدیم الایام مساجد مهم ترین کانون های اجتماعی و فرهنگی در کشورمان بوده اند و حتی بسیاری از هنرمندان و نویسندگان انقلابی نیز از دل همین مساجد پا گرفته اند به همین منظور ...
رسانه از ارکان مهم مردم سالاری است/ مهم‌ترین چالش کشور حوزه اقتصاد است - قم - خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی رسانه را یکی از ارکان مهم مردم سالاری عنوان کرد و گفت: اگر جامعه بخواهد درک عمیقی از مردم سالاری دینی داشته باشد باید به ...
چه کسی مانع فیلمسازی درباره تکفیری‌ها و غزه می‌شود؟ - برخلاف برخی که همچنان در پی داستان کلاسیک و مدل‌های نخ نما هستند، ما کار ریشه‌ای کردیم و به کار منفعلانه اعتقاد ندارم و تصور می‌کنم با ساختارهای تازه می‌توان به خوبی هویت آنهایی که در پس حوادث منطقه هستند عیان کرد.
با عدم حضور رئیس جمهور در مجلس پشت وزیر خالی شد - سرانجام روز گذشته پس از سه ماه کش‌و‌قوس بین خانه ملت و دولت، وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری در مجلس شورای اسلامی استیضاح شد و نتوانست بار دیگر اعتماد مجلس به خود را جلب کند؛ اما این قضیه حاشیه‌هایی داشت که مهم‌ترین آن، حاضر نشدن رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس و دفاع از وزیر خود بود.
همکاری رهبران ادیان مختلف جهان ضروری است/ مواضع واتیکان صریح‌تر باشد - قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان تصریح کرد: ارتباط و همکاری بین رهبران ادیان مختلف جهان برای نجات جامعه بشری را ...
آیت الله موحدی کرمانی:حرکت مردم غزه جهاد فی سبیل الله است/ تخریب هزاران مسجد در سالیان متمادی - امام جمعه موقت تهران در تجمع ائمه جمعه و جماعات استان تهران خطاب به مردم غزه تأکید کرد: حرکت شما جهاد فی سبیل الله است و هدفی مقدس دارید و یاوری به نام الله دارید و دشمن ...
واکنش یک کانون دانشگاهی به برکناری فرجی دانا و سرپرستی نجفی - کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در بیانیه ای نسبت به استیضاح رضا فرجی دانا وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری و عدم رای اعتماد از طرف مجلس و انتصاب محمد علی نجفی به عنوان ...
با من از سیاست صحبت نکنید/ از پیروزی در مذاکرات هسته ای خوشحال می شوم - رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی بازی در سریال «عامل سوم» را شروع کرده است, می گوید بهتر است از او درباره سیاست سوال نشود بلکه از هنر بپرسند همانطور که ...


بیشترین بازدیدها - سرویس خبر
Copyright © 2008 - 2014 vista.ir. All Rights Reserved