شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

ته‌وز؛ بازیکن مردمی


ته‌وز؛ بازیکن مردمی
«کارلوس ته‌وز» با چهره همیشه خندان خود وارد اتاق می‌شود و به آرژانتینی سلام می‌کند.
او پیش از هر چیز موهایش را درست می‌کند و می‌گوید که در چند روز اخیر ظاهرش خوب نبوده است. این مسلما نخستین و یا آخرین مصاحبه با مهاجم آرژانتینی شیاطین سرخ نخواهد بود، او نیز این مساله را می‌داند اما با مهربانی به همه سوالات با دقت پاسخ می‌دهد. او آن‌قدر صمیمی و گرم برخورد می‌کند که تصور می‌کنید جایی در بوینوس‌آیرس او را دیده‌اید. وی می‌گوید: فرقی ندارد که با چه کسی گفت‌وگو می‌کنم. یک روزنامه‌نگار که سوالات پیچیده و غیرمنتظره می‌پرسد یا یک هوادار از برزیل. سعی می‌کنم همیشه به سوالات به یک شکل پاسخ دهم. دوست ندارم خود را با افراد تغییر دهم و فکر می‌کنم که این ثبات شخصیت باعث گرمی روابط من شده است. کارلوس، نخستین مصاحبه خود را با یک نشریه انگلیسی در سال ۲۰۰۳ انجام داد. وی در آن مصاحبه گفته بود که دوست ندارد به اروپا بیاید و می‌خواهد کارهایی که یک نوجوان ۱۹ ساله انجام می‌دهد را انجام دهد اما پس از آن و با هجوم پاپاراتزی‌ها تصمیم گرفت که به کورینتیانس برزیل برود. او که در برزیل ازدواج کرد و صاحب فرزند شد، می‌گوید برای یک جوان ۲۰ ساله در کشوری دیگر خیلی مسائل پیش می‌آید. عشق به خانواده، عشق به کشور و دوری از دوستان، مسائل زیادی را به‌دنبال دارد، مسائل بی‌اهمیت برای شما در کشوری دیگر بسیار بااهمیت می‌شود. فرزندم خیلی چیزها را در زندگی من تغییر داده است. در یک بازی اگر بد باشم، روز خوبی نداشته باشم و یا حتی بازی را واگذار کرده باشیم، با لبخند او همه چیز از بین می‌رود.
● منحصربه ‌فرد
«مارسلو بیلسا»، سرمربی سابق آرژانتین، «ته‌وز» را بازیکن عوام و مردمی می‌داند. «آلفیو باسیله»، مربی فعلی آرژانتین نیز چنین اعتقادی دارد. وی می‌گوید: «کارلوس» کاریزمای منحصربه‌فردی دارد که همه جذب او می‌شوند. او چه در زمین و چه در خارج از آن باعث شادی هواداران می‌شود که این بسیار قابل‌تحسین است. ته‌وز خود در این‌باره می‌گوید: شیوه کار من به خواست هواداران نزدیک است. در آرژانتین، برزیل و در انگلستان می‌دیدم که چگونه مردم از من بازی‌های خوب می‌خواستند. ۸۰درصد موفقیتم به‌خاطر شخصیت است. هنگامی که برای نخستین بار به وستهام آمده بودم، تقریبا همه راجع به من صحبت می‌کردند. من هنوز هیچ کاری انجام نداده بودم، حتی پابه‌توپ نشده بودم اما موضوع بحث روز بودم. هنگامی که نخستین گل خود را به‌ثمر رساندم، در کنار هواداران شادی کردم زیرا آنها مرا تشویق و حمایت کرده بودند و مدیون آنها بودم.
● ایده‌ای هیجان‌انگیز
وی پس از به‌ثمر رساندن ۱۰ گل برای وستهام که این باشگاه را از خطر سقوط به دسته پایین‌تر نجات داد، با چالشی جدید مواجه شد. حضور در جمع شیاطین سرخ و حضور در لیگ قهرمانان اروپا، مساله‌ای نیست که بشود به‌سادگی از آن گذشت. ته‌وز می‌گوید: ایده حضور در لیگ قهرمانان بسیار هیجان‌انگیز است. این رقابت‌ها تنها رقابتی است که در آن حضور پیدا نکرده‌ام. او در لیبرتادورس، المپیک، جام‌جهانی، اینترکونتینانتال و کوپاآمه‌ریکا حضور داشته است. تیم‌های زیادی از اسپانیا و ایتالیا خواهان جذب این بازیکن آرژانتینی ارزنده بوده‌اند اما حضور در لیگ‌برتر نیز اهمیت قابل‌توجهی دارد. وی می‌گوید: فوتبال انگلستان با هیچ رقابتی در دنیا قابل مقایسه نیست. سرعت، هیجان، قدرت، تکنیک و تاکتیک را با هم دارد.
● شگفت‌زده
او با حضور در برزیل به‌عنوان رقیب سنتی و دیرین آرژانتین نشان داد که می‌تواند در هر کشوری فوتبال خوبی ارائه دهد. وی می‌گوید: مسائلی که در گذشته به سبب جنگ فالکلند بین آرژانتین و انگلستان اتفاق افتاده، تمام شده است. از اینکه می‌بینم هواداران انگلیسی نام مرا به آرژانتینی صدا می‌کنند، شگفت‌زده می‌شوم. ته‌وز نیز همچون بسیاری از افراد، الگوی خود را بازیکنان برزیلی می‌داند و می‌گوید: رونالدو، بازیکن مورد علاقه من است. اگر او را ناراحت کنید، مسلما بازی را واگذار خواهید کرد. او شاید تنها در یک بازی یک فرصت داشته باشد اما از آن فرصت عالی استفاده می‌کند.
علیرضا قدردوست‌نخچی
منبع:Times
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید