شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

گرانت، خوار شده مقابل آبی پوشان


گرانت، خوار شده مقابل آبی پوشان
پس از شکست مفتضحانه چلسی در فینال جام اتحادیه مقابل تاتنهام آورام گرانت مربی این تیم ۳ بار از سوی بازیکنان و دیگر اعضای این باشگاه مورد سرزنش قرار گرفت. وی همچنین متهم به انتشار خلاف واقعیت در مورد موقعیت خود در رسانه ها شده بود. با این حال حتی پس از پیروزی ۴ بر صفر آبی پوشان مقابل وستهام هم یخ بازیکنان چلسی از هم باز نشد! و آنان همچنان از دست مربی خود ناراضی هستند. گرچه گرانت مسائل رختکن «مشکل خاصی» نمی نامد اما در حقیقت رابطه وی با شاگردانش بشدت متزلزل است. بازیکنان به موقع سر تمرین ها حاضر نمی شوند و به نظرات مربی توجهی نمی کنند. چند روز پیش گرانت برای تمرین بازیکنان که ساعت ۱۱ شروع می شد به زمین آمد اما هیچ یک از آنان را در محل مورد نظر نیافت.
پس از آنکه به یکی از کارکنان باشگاه دستور داد تا بازیکنان را بیابد و آنها را به زمین بازی فراخواند، کارمند باشگاه به مربی چلسی خبر داد که بازیکنان در یکی از اتاق های باشگاه جلسه ای تشکیل داده اند و شاید تا ۱۰ دقیقه دیگر هم نتوانند سر تمرین حاضر شوند. پس گرانت تصمیم گرفت تا خود به محل تجمع شاگردان سرکش خود برود. در آنجا بود که آبی پوشان پا را فراتر نهادند و از مربی خود خواستند آنها را تنها بگذارد. در کمال تعجب گرانت نیز بدون هیچ شکایتی اتاق را ترک کرد. با این حال آقای مربی باز هم با مسائل باآرامش ساختگی یا غیر ساختگی خود کنار آمد.
بعد از آنکه بازیکنان به صحنه تمرین بازگشتند گرانت از آنها خواست اگر مشکلی هست آن را بروز دهند تا نگرانی های همه برطرف شود اما از آنجایی که مسئولان چلسی از خبردار شدن صاحب باشگاه وحشت داشتند سخنی نگفتند. از طرفی آبراموویچ سرمربی تیمش را به حضور خواست تا با هم خصوصی صحبت کنند و تیم را برای دستیابی به قهرمانی های دیگر هدایت کنند. همچنین مالک روسی باشگاه پس از شکست هفته گذشته ساعات طولانی را در رختکن آبی پوشان گذراند و دلایل عدم پیروزی تیم را بررسی کرد. وی در تمرین های پس از شکست مقابل تاتنهام هم دیده شد که با گرانت در مورد وضعیت بازیکنان صحبت می کند. با این حال باز هم نارضایتی قابل توجهی آبی پوشان را در برگرفته است. آنها معتقدند آن طور که باید و شاید برای بازی نهایی آماده نبوده اند.
بعضی دیگر هم بر این باورند که رومن آبراموویچ در مورد بازی دادن فوتبالیست ها نظر خود را به گرانت تحمیل می کند و همین باعث شکست چلسی شده است. با این حال گرانت بشدت بر بی تقصیر بودن مالک باشگاه اصرار می ورزد. وی در این رابطه تأکید کرد: رومن هرگز چیزی در مورد بازیکنان به من نگفته است. او در تصمیمات من در به بازی گرفتن فوتبالیست ها هیچ دخالتی نمی کند.
به هر حال هر کس که در ترکیب تیم و تاکتیک های آن دخالت کرده است موجبات ناراحتی بازیکنان چلسی را به وجود آورده است. نارضایتی که موجب شد فریادهای اعتراض آمیز«اشلی کول» صفحات روزنامه های ورزشی را پر کند و میشائیل بالاک پرده از اسرار مسائل داخلی باشگاه برداشت. وی در مورد مسائل بازی آلکس و جان تری در روزنامه ها صحبت کرد و خود آلکس به یکی از تلویزیون های برزیلی گفت: گرانت مرا در دفترش خواست و گفت من بازیکن خوبی هستم اما این یک جام انگلیسی و تری کاپیتان تیم است. پس از آن پرسید آیا با این تصمیم مشکلی دارم؟ و من گفتم نه! هیچ مشکلی نیست و به همین خاطر است که هنوز سرکارم هستم. از روز پنجشنبه بسیاری از بازیکنان باتجربه تیم مدام در مورد سیستم بازی سؤال می کردند تا بدانند آیا با شیوه قدیمی ۳-۳-۴ بازی خواهند کرد یا حال که دیدیه درگوبا و نیکولاس آنلکا برای اولین بار آماده هستند با سیستم جدیدی بازی خواهند کرد؟ اما پاسخی که به آنها داده شد این بود: صبر کنید و ببینید. نگران نباشید! اما هنوز هم جای نگرانی وجود داشت. تری از آمادگی بدنی آلکس مضطرب بود، با این حال جای نگرانی وجود نداشت.
او به میدان رفت اما تا ۱۱ شب شنبه در اضطراب و بی خبری باقی ماند. به هر حال چلسی قهرمان نشد و این برای هواداران و بازیکنان تیم مهم است: ما را قهرمان کنید! آنچه مهم است این است که گرانت در خطر از دست دادن شغلش نیست. آبراموویچ سرمایه گذاری سنگینی بر روی وی انجام داده است. گرچه این مربی زیر سطح استانداردهای فوتبال انگلستان با شکست در فینال جام اتحادیه سرمایه گذاری او را بیهوده نشان داد اما او هنوز تا مرحله یأس مالک روسی فرسنگ ها فاصله دارد.
از سوی دیگر منابع آگاهی، شایعاتی مبنی بر دعوت سران چلسی از فرانک ریکارد مربی هلندی بارسلونا خبر می دهد. با این حال هنوز خبر قطبی وجود ندارد. جو ناراحت کننده ای فضای باشگاه آبی پوشان را فرا گرفته است. آنها مربی خود را نمی خواهند و باشگاه چلسی می خواهد نافرمانی بازیکنان و سردرگمی خود را در این قضیه از چشم رسانه ها پنهان کند. آنها دیر آمدن آبی پوشان به جلسه تمرین را تکذیب کردند و صحبت های کول و بالاک را نیز نادیده گرفتند اما این پنهان کاری ها بی نتیجه است. آنچه مسلم است این است که بازیکنان تنها از کسی مانند آقای خاص پیروی خواهند کرد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید