جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ / Friday, 19 January, 2018

آداب رفتار و معاشرت با همکاران


آداب رفتار و معاشرت با همکاران
رابطه مثبت با همکاران باید بر مبنای احترام به حریم شخصی، مقام و شخصیت آنها باشد و مراقب کلیه رفتارهای خود، گپ های دوستانه، شوخی و خنده، و اختلافات باشید.
در گفتگوهای خود با همکارانتان، چه گپ های دوستانه باشد و چه صحبت های جدی کاری، یکی از سریعترین راه ها برای از خود راندن دیگران، تجاوز به حریم شخصی آنهاست.
به جای ازدحام کردن به دور کسانی که با آنها صحبت می کنید، کمی عقب تر بایستید (نیم متر فاصله به نظر مناسب است).
اگر یکی از همکارن صدایی آرام و ملایم داشت، ممکن است برای درک صحبت های او کمی خم شوید، اما وقتی نوبت به حرف زدن خودتان رسید باید به حالت معمول برگردید.
هنگام گفتگو با طرف مقابل ارتباط چشمی پیدا کنید. داشتن سیمایی مشتاق و علاقه مند، که با ارتباط چشمی آغاز می شود، تاثیر بیشتری بر مخاطب خواهد گذاشت.
حواستان به اختلاف های قدی باشد: اگر با یکی از همکاران اختلاف قدی زیادی داشتید، هنگام صحبت کردن با وی، به اندازه کافی از او دور بایستید تا او مجبور نباشد مدام بالا یا پایین را نگاه کند.
مراعات حال همکاران ناتوان جسمی خود را بکنید—مثا آنها که روی ویلچر هستند یا آنها که مشکل ناشنوایی دارند.
اگر با همکاران بین المللی در ارتباط هستید، باید از فرهنگ و آداب سخن گفتن آنها آگاه باشید.
● درخواست و اعاده کمک
مسلماً هیچکس از افرادی که کار و مسئولیت هایشان را خودشان به موقع انجام نمیدهند و برای اتمام کار خود همکاران را وادار به کمک می کنند، خوشش نمی آید. همینطور آندسته از افراد که سیستم فایل بندی شرکت را هیچوقت یاد نمی گیرند و مدام برای آموزش به این و آن متوسل می شوند. در نتیجه، بعضی از کارمندان خوب هم به خاطر اینکه می ترسند با چنین افراد بی مسئولیتی اشتباه گرفته شوند، در درخواست کمک از همکاران خود تردید می کنند. اما در بیشتر شرکت ها و ادارات، کارمندان برای کمک به آندسته از همکاران که قبلاً به یاری آنها آمده اند، مشتاقند.
بهترین راه برای درخواست کمک، کمک کردن به دیگران است. مثلاً اگر وقتی می بینید یکی از همکاران در ساعت ناهار مشغول رسیدگی به پرونده های مشتریان است که روی هم تلمبار شده، به او کمک کنید، مطمئناً این سخاوت و خیرخواهی شما بیپاسخ نخواهد ماند. البته این کار داوطلبانه جزء اضافه کاری های شما ثبت نخواهد شد که با ازای آن مزد بگیرید، پاداش شما تشکر و قدردانی همکارتان خواهد بود. از این دید نگاه نکنید که هر کار نیکتان باید با مزد و اجرت جبران شود، و هیچوقت هم این کمک های دوستانه تان را به همکاران خاطرنشان نکنید تا ثابت کنید چه انسان فداکار و باگذشتی هستید.
و وقتی هم یکی از همکاران در کارها به کمک شما می آید، تشکر و قدردانی فراموشتان نشود، حتی اگر کمکی ناچیز و جزئی باشد. و وقتی هم که یکی از همکارات از ساعت ناهارش برای کمک به شما می گذرد، به نظر من یک هدیه کوچک یا یک دعوت به ناهار ضروری باشد.
● تعریف کردن و تعریف شنیدن
همه ی کارمندان گه گاه نیاز دارند تا کسی از آنها تعریف و تمجید کند. مدیران شرکت معمولاً مشاورانی را استخدام می کنند تا به آنها آموزش دهند که چطور کارمندان را مورد تشویق و تحسین قرار دهند، اما راهکرد اصلی این است که فردی همدل باشید و برای دیگران احساس داشته باشید. گفتن "آفرین"، یا "کارت عالی بود" به کارمندان، انگیزه و روحیه آنها را بالا می برد. همچنین نشان می دهد شما فردی باملاحظه و هوشیار هستید و می دانید که چه زمان باید چه کسی را تشویق و تحسین کنید. اما حواستان باشد که اغراق نکنید و بیش از اندازه از همکارانتان تعریف نکنید، چون اینکار ارزش تمجیدهایتان و صمیمیتتان را کم می کند.
قدردانی از تعریف و تمجیدهای دیگران برای خیلی از افراد به نظر مشکل است. خیلی ها که از بچگی یا گرفته اند خودنما و فخر فروش نباشند، آنقدر درمورد شایستگی نداشتن در برابر تعریفات دیگران موشکافی می کنند، که جنبه منفی به آن می دهند. این اندازه شکسته نفسی و فروتنی هم اصلاً خوب نیست. پس از این به بعد به جای دلیل و برهان آوردن برای عدم لیاقت و شایستگی شما برای تعریف فلان نفر از کارتان، بهتر است بگویید، "کارم را خوب انجام دادم، نه؟"
حل همه ی این مشکلات با گفتن یک کلمه ساده حل می شود: "متشکرم".
چه بگویید وقتی....
▪ یکی از همکاران نامزد یا عروسی می کند
"تبریک می گویم"، "برایت آرزوی خوشبختی و موفقیت می کنم"، "عروسیت مبارک باشد". طبیعتاً در چنین مواقعی باید برای فرد مورد نظر آروزی خوشبختی کنید. درمورد همسری که انتخاب کرده، کنجکاوی نکنید. لازم هم نیست برای او توصیه های مخصوص ازدواج بکنید یا تجربیات تلخ خود و اطرافیانتان را برای او عنوان کنید.
▪ یکی از همکاران حامله می شود
اظهار خوشحالی کنید، اما دست از فضولی کردن بردارید. از ارائه توصیه هایی که مخالف پزشکی روز است هم خودداری کنید. مطمئن باشید او برای خود پزشک متخصص دارد که راهنماییش کند. از تعریف کردن داستان های وحشتناک درمورد وضع حمل و این قبیل چیزهای مربوط به حاملگی و به دنیا آوردن بچه خودداری کنید.
▪ یکی از همکاران سقط جنین می کند
سقط جنین هم مرگ یک انسان است که باید برای آن غصه دار شد. با درک عمق این فقدان برای همکارتان، با او همدلی کنید. از گفتن جملاتی مثل "خدا اینطور خواسته..." یا "حتماً صلاح بر این بوده.." و از این قبیل خودداری کنید. و هیچوقت، تحت هیچ شرایطی به همکارتان نگویید که این سقط جنین به خاطر کارهایی است که او کرده یا نکرده.
▪ یکی از همکاران طلاق می گیرد
طلاق هم نوعی مرگ است. در چنین موقعیتی بهتر است به جای حرف زدن به حرف های همکارتان گوش بدهید. در صورت لزوم هم می توانید توصیه های خود را (درمورد مراقبت از فرزندان، مالیات بر درآمد به عنوان سرپرست خانواده و.....) ارائه دهید.
▪ یکی از همکاران یا اطرافیان او بیمار می شود
اگر یکی از همکاران یا نزدیکان او شدیداً بیمار می شود، رفتار و عمل شما بیش از حرف هایتان اهمیت پیدا می کند. با کمک به فرد مورد نظر در کارهایش، همدلی خود را به او نشان دهید. از غیبت های او گلایه نکنید. می توانید کسی را برای جانشین موقتی او در شرکت بگذارید تا کارهای مربوط به او را انجام دهد. و فرد مورد نظر را از جریان کار آگاه کنید.
▪ یکی از نزدیکان همکاران فوت می کند
وقتی یکی از همکاران عزیز خود را از دست می دهد، تسلیت خود را به صورت کتبی و شفاهی به او اعلام کنید. اگر از همکاران نزدیک شماست، حتماً در مراسم تدفین و عزاداری شرکت کنید. از گفتن جملاتی مثل، "خدا را شکر کن، عذابش تمام شد" یا مشیت خدا این بوده" و ... خودداری کنید. کارهایی که از دستتان برمی آید را برای او انجام دهید و موقعیتش را درک کنید. مرگ یکی از عزیزان ممکن است حال وهوای همکارتان را به کلی تغییر دهد، پس توقع نداشته باشید بعد از یکی دو هفته همان همکار سابق شما شود.
▪ یکی از همکاران اخراج شده یا منتقل می شود
با او همدردی کنید، اما طوری در این رابطه با او صحبت نکنید که داغش را تازه تر کنید. توضیح او را درمورد دلیل اخراجش بپذیرید و بیش از آن کنجکاوی نکنید. اگر کمکی از دستتان برمی آید دریغ نکنید، توصیه ای، تنظیم دوباره رزومه، پیدا کردن کاری جدید، یا هر چیز دیگری. اما این همدلی خود را تا جایی ادامه ندهید که دست به همکاری در اعمال مخرب او مثل نوشتن نامه های تهدیدآمیز و...بزنید. و تعجب نکنید اگر آن همکار سابق از زندگی شما بیرون برود، چون او دیگر عضوی از محل کار شما نیست و به جای جدید وارد می شود و ممکن است شما را فراموش کند.

نویسنده: آرمند

منبع : مردمان پورتال جوانان

مطالب مرتبط

روابط عمومی، ابزار کارآمد مدیران قوی


روابط عمومی، ابزار کارآمد مدیران قوی
مدت ۵۵ سال از فعالیت روابط عمومی در ادارات و سازمانهای ایران می گذرد و در این راستا روابط عمومی ها دارای تغییر و تحولات بسیاری گشته اند و باید به دو گذر روابط عمومی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره نمود اول مرحله ای که روابط عمومی ها را جزو شاخه ای تشریفاتی و بدون مصرف و فقط برای پرکردن یک چاله در پست های سازمانی موسسات و سازمانها می دانست و دوم مرحله گذر از این تنگنا و ارج نهادن به مسئله روابط عمومی و یا بهتر بگوییم نگاه دقیق و منصفانه به این مقوله، امروزه سازمانهای با مدیریت دارای کیفیت مطلوب، به خوبی می دانند نقش روابط عمومی ها در سازمانشان آنقدر اهمیت دارد که باید با دیدی سازمان یافته تر به آن بنگرند، چرا که شاید در بهترین جمله روابط عمومی را بتوان چشم و گوش یک سازمان دانست و اگر این دو عضو حساس ضعیف عمل نمایند، مطمئناً باید آن سازمان را رو به زوال ببینید.
برای داشتن یک روابط عمومی قدرتمند در سازمانها باید تا حد امکان به نیازهای آن رسید و برای تقویت آن از هیچ چیز دریغ نکـرد. تقویت آگاهانه ای که روابط عمومی را رشد می دهد موجب اعتلای سازمان خواهد شد.
دادن حداقل امکانات به روابط عمومی از لوازم امراست و امروز در کشورهای پیشرفته این حداقل به نهایت خود رسیده است. باید بگوییم امروزه دنیا دید دیگری نسبت به روابط عمومی ها پیدا کرده و مدعای این اظهار نظر، برگزاری سمینارهای مختلف، ارائه مقالات علمی در این رابطه، برنامه های رادیویی و تلویزیونی و دهها برنامه دیگر در جهت تقویت روابط عمومی ها و به روز رسانی آنها است. این را هم باید بدانیم که علم روابط عمومی در دنیا به سوی IT پیش می رود و از مرحله سنتی به روابط عمومی الکترونیک روی آورده است که متاسفانه در کشور ما هنوز روابط عمومی ها در مرحله اول، در حال درجا زدن هستند چه رسد که ....
اینجانب خود شاهد تغییر و تحولات چشمگیر جهانی در عرصه روابط عمومی ها بوده ام. در یک جمع بندی و نگاه کلی به این نتیجه می رسیم که کشورها سرمایه گذاری وسیعی را روی این قسمت انجام داده اند و شاید گامهای بلندی باید از سوی ما برداشته شود تا حداقل به گرد آنها برسیم. گواه این حرفم شرکت در اولین کنفرانس بین اللملی روابط عمومی در تهران بود که در بهمن ماه ۸۳ برگزار گردید. در این کنفرانس علاوه بر حضور شخصیتهای مهم کشوری و لشگری، دانشمندان زیادی از سراسر جهان، شرکت داشتند و سطح کنفرانس بسیار بالاتر از آن بود که تصور می شد. در ذیل سعی کرده ام چکیده تعدادی از مقالات ارائه شده در کنفرانس مذکور را بیان نمایم تا علاوه بر آشنایی بیشتر با وظایف روابط عمومی در سازمان ها باید با توجه به دیدگاههای کارشناسان، به اهمیت آنها نیز پی ببریم:
آقای ریچارد آلفرد لینینگ رئیس عضو هیات مدیره انجمن بین المللی روابط عمومی کسی است که از دهه ۱۹۸۰ بر کار موسسات اتحادیه های اروپا نظارت داشته و موکلان خود را برای سازگار ساختن تجارت و امور عمومی با یکدیگر راهنمایی کرده است. او در مدیریت بحران در روابط عمومی دارای تجارت ارزشمندی است و می گوید روابط عمومی اصلاً یک علم و فن یا صنعت نیست، اصول اساسی منطق هم بر آن حاکم نیست. و در ادامه اظهار می دارد: نظم یک اولویت درجه یک است و هر چند وقت یک بار که مفهوم مدیریت در تعاریف روابط عمومی تغییر می کند این سئوال را مطرح کنید که چه کلیدهایی برای موفقیت روابط عمومی وجود دارد. ایشان روابط عمومی را یک جریان مواج می داند که نمی توان برای آن یک تعریف کلیشه ای ارائه داد و باید در هر زمانی یک مدیریت خاص در جهت آن تعریف کـرد.
جان ساندرز عضو هیات مدیره شورای بین المللی ارتباطات و عضو انجمن بین المللی رادیو تلویزیون ایرلند می گوید، روابط عمومی به معنای آن است که چگونه با یکدیگر تعادل داشته باشیم و ارتباط برقرار کنیم روابط ما با دیگران است که در نهایت موجب شهرت و موفقیت ما خواهد بود.
هارون سوگیچ از بنیانگذاران خدمات ارتباطات خلاق عربستان سعودی نوشتن را جوهر حرفه روابط عمومی می داند و می گوید استفاده از تصویر ذهنی در ساختن یک داستان و نشانه تجاری امـر مهمی در جهت موفقیت یک برنامه ارتباطی است.
دکتر مهدی محسنیان راد استاد دانشگاه امام صادق (ع) و صاحب نظریه جهانی بازار پیام، نقش روابط عمومی ها در آینده مشابه یک پاره سیستم و سازگار می داند که بیشتر دیده بان است تا فرستنده پیام.
در این باره دکتر علی اکبر جلالی استاد دانشگاه علم و صنعت و ویرجینیای غربی آمریکا و نیز صاحب نظریه جهانی موج چهارم، با اشاره به روابط عمومی الکترونیک آنرا واحد اصلی ارتباط سازمانها با مخاطبین می داند و می گوید در عصر اطلاعات روابط عمومی باید اولین واحد در دسترسی به شبکه های ارتباطی داخلی، ملی و جهانی باشند. در بستر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات درکل، و دولت الکترونیک به طور خاص نیز باید جایگاه روابط عمومی ها به صورت ویژه ای دیده می شود.
در این عرصه باید فرصت ها، تهدیدات نقاط ضعف و قوت کاربردی های فناوری و اطلاعات و ارتباطات از دیدگاه روابط عمومی ها شناخته شود و این شناخت باعث خواهد شد تا روابط عمومی ها بتوانند از فناوری اطلاعات، هم از نظر توانمندسازی و هم از نظر ابزاری استفاده کنند و بستر لازم را از نظر فنی و مهندسی و نیروی انسانی در راستای چشم انداز سازمانهای خود ایجاد کنند.
با توجه به نظرات ارائه شده توسط کارشناسانی که ذکر شد روابط عمومی ها با تکیه بر سرمایه های اجتماعی به ویژه در حوزه فعالیت خود می توانند موجب افزایش کارآمدی سازمان شده و با تقویت احساس تعلق کارکنان به مشارکت، آنان را در تحقق برنامه های سازمان که زمینه ساز تحقق توسعه کشور است، راهنمایی نمایند و همانطور که قبلاً گفته شد این امور باید با تجهیز روابط عمومی ها به شکل اساسی درآمده تا در کلیه برنامه ها، یک روابط عمومی پویا، در خدمت سازمان قرار گیـرد.
امروزه بیش از ۵۰ درصد از بزرگسالان ایالات متحده آمریکا از خانه مدرسه یا محل کار خود به اینترنت دسترسی دارند و متخصصان روابط عمومی تسلط به این ابزارهای جدید اطلاع رسانی سعی در تبلیغ و نفوذ بر اذهان آنان دارند روابط عمومی پنجره ای است که از یک سمت جامعه قرار دارد و سمت دیگر آن درون سازمان را هدف قرارداده است.
هدف یک روابط عمومی خوب باید حل مشکلات مشترک بین سازمان و مردمی باشد که با آن سازمان سروکار دارند. یک روابط عمومی مطلوب باید مجرای تبادل اندیشه ها و افکار باشد. در یک جمله می توان گفت که مهمترین رسالت یک روابط عمومی آگاه کردن مردم از تلاشـها و مشکلات سازمان، جویا شدن نظرات مردم و جمع کردن و انتقال آن به سازمان و ترتیب اثر دادن به آنها در برنامه ریزی های آتی به منظور رسیدن به رشد و توسعه بیشتر سازمان است. در اینجا نقش رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی بویژه مطبوعات در تحقق اهداف بالا مشخص می شود رسانه ها شمشیرهای دو دمی هستند که هم می توانند ضعف های سازمان را بیان کنند و افکار عمومی را آگاه سازند و هم قادرند که انتقال دهنده آسان و بی دردسر نظرگاه های مردم به سازمان از طریق صفحات ستونهای خاص خود باشند.
روابط عمومی باید مشكلات را پیش بینی كند و قبل از وقوع آنها، علتشان را از بین ببرد. همه از خدمات روابط عمومی استفاده می كنند تا كارشان بهتر شود و وجهه خوبی بدست آورند. یك متخصص روابط عمومی موفق كسی است كه در هنر ارتباطات مهارت داشته باشد. روابط عمومی با كارهای مختلف درگیر است كه به طور خلاصه وار می توان به عقلانی ساختن افكار عمومی، ارتباط با رسانه های جمعی و تعامل با آنها، جلب مشاركت مردمی، حرمت گذاری به ارباب رجوع، بالا بردن شایسته سالاری در سازمان، آگاه سازی و اطلاع رسانی، پاسخگوئی به ارباب جراید و رسانه و نیز مردم، دستیابی به زمان و فضای (مكان) رایگان در رسانه ها برای انتشار اخبار و اطلاعات سازمان، جلوگیری از شكل گیری و رواج شایعه، دو سویه كردن ارتباط، برگزاری مراسم و نشستها، مشخص كردن مصاحبه كنندگان و مصاحبه شوندگان، تهیه جوابیه برای رسانه ها در قالب توضیح تكذیب و یا تصحیح تكذیب و یا تصحیح و تولید اخبار ابتكاری اشاره كـرد كه این مسائل توسط یك مدیر روابط عمومی قوی، خلاق و با فكر و درایت بالا و نیز فعال و پرشور مرتفع می گردد تا بتواند در پیشبرد اهداف سازمان نقش اساسی را بازی كنـد.

وبگردی
کشتی قرآن مطلا سازگار با سیره نبوی یا سنت جاهلی
کشتی قرآن مطلا سازگار با سیره نبوی یا سنت جاهلی - خبر «قرآن مطلا» در روزهای اخیر احساسات بسیاری را جریحه­ دار کرده است. اگربه جامعه و واقعیت ­های آن سری بزنیم چه می توانیم بگوییم؟ گیریم که قران مطلا کار درستی است. آیا با توجه به وجود فقط 100 خانوادۀ زیر فقر در جامعه، باز هم باید برخلاف سیره رسول خدا و امیرمومنان(علیهما السلام) آنان را نادیده گرفت و به کاری ازین دست پرداخت؟ در آن صورت، آیا قرآن مطلا با سیره و سنت رسول...
ابعاد حقوقی جدال علی مطهری با آستان قدس
ابعاد حقوقی جدال علی مطهری با آستان قدس - 38 شرکت که جزء بزرگترین کارتل های اقتصادی کشور هستند، متعلق به آستان قدس است. بنابراین آستان قدس کنونی، آستان قدسی نیست که حضرت امام در نامه خود از آن سخن گفته‌اند.
مقایسه بودجه مراکز حوزوی با دانشگاه ها
مقایسه بودجه مراکز حوزوی با دانشگاه ها - به‌جز وزارت ارشاد، هیچ‌یک از این 40 ارگان و نهاد در قبال میلیاردها تومان بودجه‌هایی که دریافت می‌دارند پاسخگو نبوده نیستند.
ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار
ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار - ویدئویی از لحظات اولیه برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی و انفجار
فیلم/ گریه شدید وزیر کار در گفت‌و‌گوی تلفنی با خانواده خدمه نفتکش «سانچی»
فیلم/ گریه شدید وزیر کار در گفت‌و‌گوی تلفنی با خانواده خدمه نفتکش «سانچی» - علی ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی در گفت‌وگوی تلفنی با خانواده یکی از خدمه نفتکش «سانچی» اظهار همدردی کرد.
تصاویر هولناک از آخرین لحظات کشتی سانچی
تصاویر هولناک از آخرین لحظات کشتی سانچی - توقف عملیات خنک سازی و مهار آتش در شب گذشته، موجب رسیدن آتش به مخازن سمت چپ کشتی و انفجارهای شدید صبح امروز شد که در نهایت پس از چند ساعت به غرق شدن کامل نفتکش ایرانی انجامید.
عکس خواستگاری کریم انصاریفرد از دختر یونانی با زمرد گرانقیمت
عکس خواستگاری کریم انصاریفرد از دختر یونانی با زمرد گرانقیمت - رسانه های مطرح یونانی با انتشار تصاویری از رابطه عاطفی ملی پوش ایرانی باشگاه المپیاکوس با یک میلیاردر یونانی - آمریکایی پرده برداشتند و مدعی شدند این دو تصمیم خود را برای ازدواج قطعی کرده اند.
چرا حداد و ولایتی بیشتر از 50 شغل دارند؟
چرا حداد و ولایتی بیشتر از 50 شغل دارند؟ - بخشی از تکثر مسئولیت های بعضی چهره‌های سیاسی به بی‌اعتمادی نظام به افراد کارآمد برمی‌گردد و علت دیگر این موضوع، اعتماد غیرمعقول به این افراد است. با این حال این افراد هرچقدر هم که توانمند باشند، از نظر روان شناسی و انسان شناسی در بخشی از مسئولیت های خود ناموفقند.
فیلم نابغه ۱۰ ساله‌ طراح خودرو / قبلی هم انرژی هسته ای کشف کرده بود!
فیلم نابغه ۱۰ ساله‌ طراح خودرو / قبلی هم انرژی هسته ای کشف کرده بود! - فیلم - حسین عطایی ۱۰ سال دارد و در حوزه طراحی مفهومی خودرو فعالیت می کند. او ۶ اختراع ثبت شده دارد، مدرسه نمی رود و از دو شرکت تسلا و ولوو دعوت به همکاری شده است. او مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه است. گفتگوی رضا رشیدپور با نابغه ١٠ساله طراحی خودرو را اینجا ببینید.
تست تصادف سمند در انگلیس / فقط با سرعت 50 کیلومتر در ساعت !
تست تصادف سمند در انگلیس / فقط با سرعت 50 کیلومتر در ساعت ! - تست برخورد جلوی خودرو با سرعت 50 کیلومتر در ساعت برای سمند TU5 ، توسط یکی از سازمانهای معتبر ارزیابی خودرو در انگلستان صورت گرفت.
فیلم جنجالی از حجت الاسلام قاسمیان در کرمانشاه
فیلم جنجالی از حجت الاسلام قاسمیان در کرمانشاه - این فیلم حواشی زیادی را در فضای مجازی به همراه داشته است.
جنجال نیوشا ضیغمی: من اصلا ایشان را آدم حساب نمیکنم
جنجال نیوشا ضیغمی: من اصلا ایشان را آدم حساب نمیکنم - اولین قسمت از برنامه هاردتاک کاکتوس را با صحبت های جذاب نیوشا ضیغمی در مورد خانواده و همسرش ، ماجرای صحبت های جنجالی یک هواپیما ، 8 سال احمدی نژاد و ...
    پربازدیدها