جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

چراغ سبزهای کریمی به ستاره ها و رسانه ها


چراغ سبزهای کریمی به ستاره ها و رسانه ها
شاید استقلال به زودی آبستن اتفاقهای تازه ای شود که تا امروز نمونه ای از آن را در مجموعه ای همچون استقلال یا پرسپولیس ندیده باشیم. استقلال هنوز به پایان راه نرسیده، اما زمزمه هایی مبنی بر شکل گرفتن یک مجموعه جدید به گوش می رسد !انگار فیروز کریمی برنامه هایش را آرام آرام و برنامه ریزی شده، بی آنکه کسی متوجه رفتارش شود، به پیش می برد!
هفته ای که گذشت، استقلال ناگهان دچار یک تشنج داخلی شد بازیکنان استقلال در حالی خبر قرار گرفتن نام خود در لیست فروش را شنیدند که هیچ گاه تصور نمی کردند کادر فنی جدید تیمشان آرام و بی صدا در حال برنامه ریزی برای فصل آینده باشند.
قرار گرفتن نام بیش از ۱۰ بازیکن در فهرست فروش استقلال اتفاق ساده ای نبود. بازیکنان در حالی با خبر خروج احتمالی خود در پایان فصل روبه رو شدند که پس از مدتها رکود و سقوط در لیگ، موفق شده بودند پیله خود را پاره کنند و حتی در جمع مدعیان صدرنشینی هم قرار بگیرند.
نتیجه به بیرون درز کردن اخبار داخلی اعضای کادر فنی، چیزی نبود جز وارد شدن تیم به کانون بحران و البته قرار گرفتن روی نوار ناکامی و شکست !
مطمئناً تیمی که نیمی از بازیکنانش می دانستند در لیست فروش سرمربی خود قرار گرفته اند، نمی توانستند با روحیه ای بالا برای شکست دادن حریفان وارد میدان شوند. نتیجه آن بحران را در پایان دیدار با پگاه و ابومسلم دیدیم!
فیروز کریمی هرچند کوشید در تقابل با رسانه ها و بازیکنانش، چنین لیستی را زاده تخیلات منتقدانش معرفی کند، اما باز هم نتوانست تمایل شدید خود برای آرایش دلخواه تیمش را تا پایان فصل خاموش نگه دارد.
او خیلی زود و با کمک دوستان رسانه ای خود باب مذاکره را با بازیکنان محبوب و البته خاصش باز کرد. کریمی در حقیقت نه تنها برای رسیدن به خواسته اش آماتور عمل نکرد که حتی با نزدیک شدن به نفریه و برقراری ارتباط نزدیک با این عضو هیأت مدیره کوشید راه را برای دست یافتن به خواسته هایش هموار کند !امروز زمانی که از اهواز خبر می رسد کریمی برای یک مدافع میانی و یک مهاجم جوان پیغام دعوت به همکاری فرستاده، حیرت زده می شویم که چگونه در لیگ حرفه ای ایران چنین رفتار غیر قانونی به سهولت انجام می شود؟
!نکته حساس اینجا به وجود می آید که سرمربی استقلال از طریق واسطه رسانه ای خود، طی روزهای گذشته به بازیکنانی چراغ سبز نشان داده که همگی روزگاری نه چندان دور از مریدان وی بودند. پیشنهاد رقمهای درشت و باورنکردنی، نشانه ای دقیق از پشتوانه او در میان مدیریت باشگاه استقلال دارد!
اما داستان نقل و انتقالات فقط به همین نقطه ختم نمی شود !فیروز کریمی هوشمندانه تلاش می کند نزدیکان رسانه ای خود را با ادبیات ویژه اش آرام آرام وارد چارت مجموعه ای خود کند.
تلاشهای شفاهی او طی هفته های اخیر برای نام بردن از چند دوست رسانه ای و این جمله معنی دار که «من فقط نوشته های ارشیر لارودی را می خوانم» یا «وقتی پای حرفهای(... )می نشینم باور نمی کنم او یک مرد ۳۰ ساله است، چون پخته تر از مردی ۶۰ ساله به فوتبال نگاه می کند!» نشانه هایی واضح از این مدعا است که سرمربی استقلال، بستر کنونی را صرفاً برای فصل نقل و انتقالات آماده می کند! پیش از این نیز در زمان فعالیت کریمی در زنجان، همین مردان بر اساس خواسته شخص کریمی مبدل به عناصر مشاوره آقای سرمربی شدند.
شرح وظایف این دوستان کاملاً مشخص است: «مذاکره با بازیکنان دلخواه کریمی و وارد کردن آنها به باشگاه از در پشتی!» شاید خیلی زود احکام جدیدی در باشگاه استقلال آماده امضای مدیریت شود. احکامی برای دوستان رسانه ای سرمربی!
کریمی برای دگرگون کردن تیم خود و نشان دادن ناتوانی گروهی از بازیکنانش به ابزارهای خاصی متوسل شد و راههایی غیر متعارف را پیش گرفت. به هم ریختن ترکیب استقلال و استفاده از بازیکنانی که پیش از این هرگز جایی در ترکیب این تیم نداشتند به کریمی کمک کرد سیمای استقلال را مخدوش و نامطلوب نشان دهد!
پروسه جذب بازیکن در استقلال چنان زودهنگام آغاز شد و برنامه ریزی شده پیش رفت تا این تصور را به وجود آورد که انگار کریمی فقط برای فعالیت در فصل نقل و انتقالات پا به این تیم تهرانی گذاشته است !شاید او بیش از آنکه منتظر قهرمانی تیمش در لیگ باشد برای آغاز فصل نقل و انتقالات روز شماری می کند!
پیام یونسی پور
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید