یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

بدنتان را دوست داشته باشید


بدنتان را دوست داشته باشید
در این مقاله قصد داریم راه هایی را به شما معرفی کنیم تا از طریق آن بتوانید تصویر زیباتری از جسمتان در ذهن خود ایجاد کنید. هر کسی باید با دیدی مثبت به بدن خود نگاه کند، مهم نیست که اندامتان چگونه باشد، چاق باشید یا لاغر، کوتاه قد باشید یا بلند قد…مهم این است که بدنتان را دوست داشته باشید!
هر روز خودتان را تایید کنید. آنچه اهمیت دارد، چیزی است که در درون شماست نه آنچه ظاهر شما نشان می دهد.
▪ لباسهایی بپوشید که در آنها احساس راحتی کنید.
لباسهایی نپوشید که خیلی تنگ باشد و حرکت کردن در آنها مشکل باشد. در خریدن لباسهایی که از آنها خوشتان می آید تردید نکنید. از همین امروز شروع کنید! طوری لباس بپوشید که خودِ واقعیتان را نشان دهد نه اینکه دیگران را تحت تاثیر قرار دهید. باید نسبت به آنچه می پوشید احساس خوبی داشته باشید.
برچسب لباسهایتان را بکنید. سایز نوشته شده روی برچسب لباس، نباید باعث ناامیدیتان شود و روزتان را خراب کند.
▪ از ترازو دوری کنید.
باید از شر این وسیله خلاص شوید. اگر لازم است وزنتان کنترل شود، آن را به دکترها بسپارید. میزان وزن شما نباید بر اعتماد به نفستان تاثیر بگذارد.
قبل از نگاه کردن در آینه، خوشبینانه فکر کنید. وقتی روزتان را شروع می کنید، قبل از اینکه جلوی آینه بروید، ذهن و احساستان را مثبت کنید. از همان آغاز روز سعی کنید مدام خودتان را تایید و تمجید کنید، دوش آب گرم بگیرید و در مورد تمام راه های مثبتی که از طریق آن می توانید اندیشه های منفی را از ذهنتان بیرون کنید فکر کنید. باید از زندگی متشکر باشید، آن زمان است که می توانید در خود احساس غرور کنید.
▪ جلوی آینه با خودتان حرف بزنید.
به آنچه در آینه می بینید خوب دقت کنید و درمورد نقاط مثبت ظاهریتان فکر کنید. با خودتان بگویید که باید برای داشتن چنین ظاهری از خداوند ممنون باشید. مهم نیست چه شکلی باشید و چه هیکلی داشته باشید، مهم این است که از آنچه هستید راضی باشید.
▪ از مجلات مُد دوری کنید.
حقیقت این است که مجلات مُد نوع ایدآل زیبایی را به معرض نمایش می گذارند که هر کسی در دنیا نمی تواند آنگونه باشد. مانکن ها و مُدل ها حتی کمتر از یک درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند. به علاوه، برای گرفتن عکس های داخل مجله های مُد کار زیادی انجام شده است تا آن چیزی شده که شما می بینید، طراحان، آرایشگران، متخصصین نورپردازی و عکاسان حرفه ای و حتی گاهی متخصصین نرم افزارهای کامپیوتری برای رفع اشکالات عکس ها وقت زیادی را صرف آنها کرده اند. پس بهتر است به جای اینکه با نگاه کردن به این مجلات روز به روز نسبت به خودتان ناامید شوید، اصلاً به سراغ آنها نروید. به جای مجله های مُد می توانید مجلات اخبار، یا مجلاتی که دررابطه با علایق شما هستند (هنر، موسیقی، ورزش، مسافرت، دکوراسیون خانه، باغبانی و....) را خریداری کنید.
▪ لیستی از ویژگی های مثبت خود تهیه کنید.
درمورد ویژگی هایی از خودتان فکر کنید که دوستشان دارید فرد صادقی هستید؟ خلاقید؟ باهوش هستید؟ مهربانید؟ وفادارید؟ ببینید چه ویژگی هایی در شما وجود دارد که می توانید به آنها ببالید و به خاطر آن ویژگی ها خودتان را بیشتر دوست داشته باشید. این لیست را به کنار آینه بچسبانید تا هر روز ببینید که چه ویژگی هایی باعث زیبایی شما می شود.
▪ برای انجام کارهای مفید برای جسمتان و رسیدگی به آن وقت بگذارید.
هر ماه یکبار برای ماساژ، مانیکور، یا اصلاح به آرایشگاه بروید. حمام های طولانی با آب داغ بگیرید. پیش دوستتان بروید و پاهای همدیگر را پدیکور کنید. لوسیون های نرم کننده خوشبو برای پوست بدنتان بخرید و از عطرهای مورد علاقه تان استفاده کنید. هر زمان که نیاز داشتید چرت بزنید، هیچ دلیل برای انجام ندادن آن وجود ندارد!
▪ علیه خودتان قیام کنید.
به کارهایی فکر کنید که هیچوقت آنها را انجام نمی دهید، و آنها را امتحان کنید. بدون آرایش و با موهایی شانه نکرده به مهمانی بروید. تمام روز با لباس خواب در خانه بچرخید، یا کارهایی از این قبیل. نکته مهم این است که آرایش، مدل مو یا لباسهایتان نشاندهنده ی شخصیت شما نیست. این را ثابت کنید!
▪ به جاهایی بروید که تا به حال به تنهایی نرفته اید.
تا حالا شده تنها به سینما بروید؟ یا برای خوردن یک فنجان قهوه به کافی شاپ بروید؟ یک شام مفصل در یک رستوران لوکس چطور؟ اینها تجربه هایی است که خیلی کم نصیبتان می شود. پس با خودتان وقت بگذرانید، چون خودتان تنها کسی هستید که باید او را بشناسید و با او خوش بگدرانید.
▪ در مقابل افکار منفی در رابطه با خودتان گوش به زنگ باشید.
هر زمان که افکار منفی به ذهنتان هجوم می آورند و شما را در رابطه با خودتان ناامید و دلسرد میکنند، سعی کنید آن افکار منفی را به افکار مثبت تبدیل کنید. هیچ کس کامل نیست! هر وقت دیدید که مشغول انتقاد کردن از خودتان شده اید، به محض فهمیدن مطلب دست نگه دارید و فوراً یکی از ویژگی های خوبتان را تحسین کنید!
▪ فعال باشید.
جنبش احساس را در افراد تقویت میکند. یوگا را امتحان کنید. به کلاسهای کاراته بروید. سه روز در هفته به پیاده روی بروید. به همراه دوستانتان برای اسکیت بازی به پارک بروید یا در کوچه با بچه ها والیبال بازی کنید. روزهای آفتابی برای دوچرخه سواری بیرون بروید. و روزهای برفی در حیاط خانه آدم برفی بسازید. تا میتوانید فعال باشید و از زندگی لذت ببرید!
▪ هر زمان که احساس نیاز کردید به آغوش عزیزانتان پناه ببرید.
بعضی وقت های هیچ چیز بهتر از یک آغوش گرم و حرف های مهربانانه یکی از کسانی نیست که دوستشان دارید و دوستتان دارند. اما عزیزان ما نمی توانند ذهن ما را بخوانند. وقتی روز بدی داشته اید یا احساس ناراحتی و گرفتگی می کنید، خودتان به آغوش آنها پناه ببرید و درد و دل کنید.
▪ از کودک درونتان مراقبت کنید.
به کودکان اطرافتان نگاه کنید، آیا آنها به خاطر آنچه هستند سرزنش می کنید؟ آیا وقت بازی یک کودک ۵ ساله نگاه می کنید، در مورد اضافه وزن او فکر می کنید؟ آیا وقتی کودکی را ناراحت و مغموم می بینید، از او حمایت نمی کنید؟ کودک درون شما نیز نیاز به حمایت و مراقبت دارد، پس هیچوقت تنهایش نگذارید.
به خودتان یادآور شوید که آن افرادی که شما را دوست دارند، شما را فقط به خاطر خودتان دوست دارند، نه به خاطر قیافه یا هیکلتان!
▪ به خودتان یادآور شوید که سلامت بودن، جزء نقاط مثبت شماست.
سلامت بودن یعنی خواب کافی داشته باشید، خوب غذا بخورید و از روحتان نیز مراقبت کنید. معنی سلامتی نه بیشتر از این است نه کمتر از این.
کتاب هایی مطالعه کنید که به شما برای تقویت تصویر ذهنی شما از خودتان کمک کند. این روزها از اینگونه کتاب های روانشانسی در هر کتابفروشی موجود است، همین امروز یکی خریداری کنید.
کل دنیا را به یاد آورید.همه انسانها متفاوت از یکدیگرند و مشیت خداوند اینگونه بوده است. اگر آدم ها همه شبیه به یکدیگر بودند، دنیا خسته کننده و ملال آور می شد. خوب است که گاه گداری به اطرافتان نگاهی بیندازید و همه را از دریچه مثبت نگاه کنید، همه را زیبا ببینید، مهم نیست که چه هیکلی، چه قیافه ای، چه نژادی یا چه جنسیتی داشته باشند. همه ی آدم ها به طریقی زیبا هستند و شما نیز جزئی از آنان هستید!
آرمند
منبع : پورتال مردمان


همچنین مشاهده کنید